1-тарау. Жалпы ережелер
1. «Қарқаралы қаласының Мәди Бәпиұлы атындағы №44 жалпы білім беретін мектеп базасындағы тірек мектебі (ресурстық орталық)» коммуналдық мемлекеттік мекемесі (бұдан әрі – мемлекеттік мекеме) функцияларды орындау үшін мекеменің ұйымдық-құқықтық түрінде құрылған, заңды тұлға мәртебесі бар коммерциялық емес ұйым болып табылады.
2. Мемлекеттік мекемесі түрі: коммуналдық.
3. Мемлекеттік мекеме
- Қарағанды обылысы әкімдігінің «04» қыркүйек 2001 жылы № 188 қаулысымен негізгі мектеп болып құрылды.
- Қарағанды облысы Қарқаралы ауданының әкімдігінің «07» қазан 2002 жылы № 1/170 қаулысымен орта мектеп болып құрылды.
- Қарқаралы ауданының әкімдігінің «31» мамыр 2017 жылы № 171 қаулысымен «Қарқаралы қаласының Мәди Бәпиұлы атындағы №44 жалпы орта білім беретін мектеп базасындағы тірек мектебі (ресурстық орталық)» коммуналдық мемлекеттік мекемесі орта мектеп болып атауы өзгертілді.
4. Мемлекеттік мекеменің құрылтайшысы: Қарағанды облысының әкімдігі.
5. Тиісті саланың уәкілетті органы, сондай-ақ оған қатысты мемлекеттік мекеменің мүлкіне қатысты құқық субъектісінің функцияларын жүзеге
асыратын орган: «Қарағанды облысының білім басқармасы Қарқаралы қаласының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі.
6. Мекеме жанында интернат қызмет жасайды
7. Мемлекеттік мекеменің мемлекеттік (қазақ) тілдегі атауы: Қарқаралы ауданы әкімдігінің «Қарқаралы ауданының білім бөлімі»
мемлекеттік мекемесінің «Қарқаралы қаласының Мәди Бәпиұлы атындағы №44 жалпы орта білім беретін мектеп базасындағы тірек мектебі (ресурстық орталық)» коммуналдық мемлекеттік мекемесі, орыс тілінде: Коммунальное государственное учреждение «Опорная школа (ресурсный центр) в базе средней общеобразовательной школы №44 имени Мади Бапиулы города Каркаралинска» акимата Каркаралинского района государственного учреждения «Отдела образования Каркаралинского района»
8. Мемлекеттік мекеменің орналасқан жері: 100800, Қарағанды облысы,Қарқаралы қаласы, Мәди көшесі, құрылыс 1.
|
2-тарау. Кәсіпорынның құқықтық мәртебесі
9. Мемлекеттік мекеменің Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес дербес теңгерімі, банкте шоттары, бланкілері, Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Елтаңбасы бейнеленген және мемлекеттік мекеменің атауы жазылған мөрі болады.
10. Мемлекеттік мекеме басқа заңды тұлғаны құра алмайды, сондай-ақ оның құрылтайшысы (қатысушысы) бола алмайды, Қазақстан Республикасы заңнамасында көзделген жағдайларды қоспағанда.
11. Мемлекеттік мекеме өзiнiң мiндеттемелерi бойынша өзiнің кепілдігіндегі ақшамен жауап бередi. Мемлекеттік мекемеде ақша жеткіліксіз болған кезде оның міндеттемелері бойынша Қазақстан Республикасы немесе әкімшілік-аумақтық бірлік тиісті бюджет қаражатымен субсидиарлық жауапты болады.
12. Мемлекеттік мекеменің азаматтық-құқықтық мәмілелері, олардың Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің аумақтық қазынашылық
бөлімшелерінде міндетті тіркелгеннен кейін, күшіне енеді.
|
3-тарау. Мемлекеттік мекеме қызметінің мәні мен мақсаттары
13. Мемлекеттік мекеме қызметінің мәні: мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім беруді
ұйымдастыру саласы.
14. Мемлекеттік мекеме қызметінің мақсаты:
1) азаматтардың белгіленген жалпыға міндетті білім беру стандарттарының Қазақстан Республикасының Конституциясымен кепілдендірілген тегін орта білім алу құқығын жүзеге асыру;
2) негізгі жалпы білім беру бағдарламаларын сапалы игеруді қамтамасыз ету;
3) мәдениеті жоғары, қоғамдағы өмірге бейімделген, терең және кеңейтілген білім беру бағдарламаларын саналы таңдауға және дамытуға
дайын интеллектуалды тұлғаны қалыптастыру.
15. Мемлекеттік мекеме өз мақсаттарына жету үшін келесі қызмет түрлерін жүзеге асырады: бастауыш, негізгі және жалпы орта білім.
16. Мекеменің негізгі міндеттері:
1) ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтар, ғылым мен практиканың жетістіктері негізінде жеке тұлғаны қалыптастыруға, дамытуға бағытталған сапалы білім алу үшін қажетті жағдайлар жасау;
2) жеке тұлғаның шығармашылық, рухани және физикалық мүмкіндіктерін дамыту, адамгершілік пен салауатты өмір салтының берік негіздерін қалыптастыру, даралықты дамытуға жағдай жасау арқылы интеллектті байыту;
3) азаматтық пен отансүйгіштікке, өз Отанына, Қазақстан Республикасына деген сүйіспеншілікке, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халықтық дәстүрлерді қастерлеуге, кез-келген конституцияға қарсы және қоғамға қарсы
көріністерге төзбеушілікке тәрбиелеу;
4) белсенді азаматтық позициясы бар жеке тұлғаны тәрбиелеу, республиканың қоғамдық-саяси, экономикалық және мәдени өміріне қатысу
қажеттіліктерін қалыптастыру, тұлғаның оның құқықтары мен міндеттеріне саналы қатынасы;
5) ұлттық және әлемдік мәдениеттің жетістіктерімен таныстыру; қазақ және республиканың басқа халықтарының тарихын, әдет-ғұрыптары мен дәстүрлерін зерттеу; мемлекеттік, орыс, шетел (ағылшын) тілдерді меңгеру.
17. Мекеме Қазақстан Республикасының заңнамасына және осы жарғыға сәйкес келесі ақылы білім беру қызметтерін ұсынуға құқылы:
1) арнайы курстар мен пәндер циклдерін қосымша оқыту бойынша;
2) жеке оқушылармен жеке негізде оқу жоспарына сәйкес сағат санынан артық пәндер бойынша қосымша сабақтар өткізу;
3) оқушылармен пәндерді қосымша тереңдетіп оқыту үшін (мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттардың тиісті білім беру бағдарламалары
шеңберінен тыс). Негізгі қызметтің орнына ақылы қызметтерді көрсету мүмкін емес. Мектептің
ақылы қызметтерінің бағасы Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен бекітілуге жатады.
18. Мекеме дамытушы білім берудің жаңа мазмұнын, оны жүзеге асырудың нысандары мен әдістерін, эксперименталды оқу жоспарларын,
бағдарламаларын және факультативтік курстарды іздеуді, әзірлеуді ұйымдастыратын білім беру ұйымы болып табылады. Оқу процесін
ұйымдастыру, басқару осы жарғыға сәйкес жүзеге асырылады.
19. Оқу-тәрбие қызметі мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары негізінде әзірленген және міндетті негізгі және қосымша
бағдарламаларды әзірлеуді жүзеге асыратын оқу жоспарлары мен бағдарламаларына сәйкес жүзеге асырылады. Мекеменің бағдарламалары мемлекеттік жалпы білім беретін мектептердің типтік бағдарламаларына негізделген.
20. Мектеп «Білім туралы» Қазақстан Республикасының Заңында айқындалған шектерде оқытудың формаларын, құралдары мен әдістерін
таңдауда дербес. Оқу процесін жүзеге асыру үшін мектеп жылдық жұмыс оқу жоспарын және мекеме жетекшісі бекітетін оқу сабақтарының кестесін жасайды және бекітеді. Оқу пәндерін тереңдетіп оқыту үшін мекемеге факультативтерге және әр
сыныпқа 4 сағат есебінен оқушылардың таңдауы бойынша қосымша курстарды ұйымдастыруға қаражат бөлінуі мүмкін.
Оқыту тілі: қазақ тілі .
21. Оқу жұмыс жоспарының вариативтік бөлімі қамтамасыз етіледі:
1) жеке таңдау, жеке даму бағдарламасы, инновациялық және оқыту технологияларын қолдану;
2) оқушылардың ақыл-ой белсенділігін дамыта отырып, шындықты танудың әмбебап әдістерін игеруге бағытталған жеке тұлғаның жалпы мәдени дамуына ықпал ететін, дүниетанымы мен гуманистік санасын қалыптастыратын пәндер мен курстарды енгізу.
22. Мекеменің құрылымы:
1) әкімшілік (директор және оның орынбасарлары);
2) Әдістемелік кеңес, Педагогикалық кеңес, Педагогикалық әдеп жөніндегі кеңес, Қамқоршылар кеңесі, жалпы мектептегі ата-аналар комитеті, сыныптық ата-аналар комитеттері, пәндік әдістемелік бірлестіктер;
3) сынып - мекеменің негізгі құрылымдық бірлігі.
23. Білім деңгейі:
1) мектепалды даярлық топ, оқыту қазақ тілінде жүргізілетін 5-жастан бастап мектепалды даярлау мақсатында баланың бастапқы дағдыларын дамыту, қошаған ортамен таныстыру, математика, сауат ашу негіздерін қалыптастыру. Оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі -1 жыл;
2) бастауыш білім беру (1-4 сыныптар), негізгі стратегиялық бағыт - бұл кіші жастағы оқушының жеке қабілеттерін ашуға, белсенділіктің негізгі бағыттары мен оқудың оң мотивациясы негізінде бастапқы шығармашылық дағдыларды қалыптастыруға, психофизикалық, интеллектуалды және музыкалық дамуға жағдай туғызуға мүмкіндік беретін оқыту. Оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі - 4 жыл;
3) негізгі орта білім (5-9 сыныптар) білім мазмұнын жаңартуға бағытталған негізгі әмбебап білім беруді қамтамасыз етеді, күрделі танымдық процестерге көшу үшін арнайы қабілеті мен дағдыларды қалыптастырады; жалпы дамытушы және арнайы курстарды таңдауды қамтамасыз етеді, оқушыларға жеке оқыту жүйесін құруға мүмкіндік туғызады. Азаматтық пен отансүйгіштікке, өз Отаны - Қазақстан Республикасына деген сүйіспеншілікке, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халықтық дәстүрлерді құрметтеуге, кез-
келген конституцияға қарсы және қоғамға қарсы көріністерге төзбеушілікке тәрбиелеу. Оқушыларға кәсіптік бағдар беру. Негізгі орта білім орта жалпы білім алудың негізі болып табылады. Әр пәннің мазмұнын зерттеу негізгі орта білім деңгейінде аяқталады. Негізгі орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі - 5 жыл;
4) жалпы орта білім беру (10-11 сыныптар) танымға деген қызығушылықтың және оқушының шығармашылық қабілеттерінің дамуын,
оқуды саралау негізінде өз бетінше оқу іс-әрекетінің дағдыларын қалыптастыруды қамтамасыз етеді. Міндетті пәндерден басқа, пәндер жеке
тұлғаның қызығушылықтарын, қабілеттері мен мүмкіндіктерін, яғни гуманитарлық немесе жаратылыстану-математикалық бағыттар бойынша
мамандандырылған оқытуды жүзеге асыру мақсатында оқушылардың өз қалауы бойынша енгізіледі. Жалпы орта білім бастауыш кәсіптік, орта кәсіптік (қысқартылған, жеделдетілген бағдарламалар үшін) және жоғары кәсіптік білім алудың негізі болып табылады. Жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі - 2 жыл.
24. «Көркем еңбек» пәнін оқыту, сондай-ақ вариативтік компоненттің сағаттарын оқыту мектеп аралық оқу-өндірістік кешен негізінде жүзеге
асырылуы мүмкін. Қосымша білім беруді дамыту шеңберінде «Қарағанды облысының білім басқармасы Қарқаралы қаласының білім бөлімі»
мемлекеттік мекемесі басшысының бұйрығына сәйкес мектептің жұмыс оқу жоспарының ауыспалы бөлігінің сағаттары қосымша білім беру ұйымына берілуі мүмкін. Сағаттар мен сабақтарды ауыстыруды, сондай-ақ үйірмелерді оқытумен
байланысты барлық мәселелерді шешуді «Қарағанды облысының білім басқармасы Қарқаралы қаласының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі жүзеге асырады. Мекеме оқу жоспарының ауыспалы компонентін бірнеше сағат бойы мектептен тыс жерде өткізуге құқылы (мәдениет мекемелері, спорт ғимараттары, әскери ғимараттар, ғылыми зертханалар, өндірістік кәсіпорындар, қосымша білім беру ұйымдары және т.б.).
25. Тиісті контингентті көрсете отырып, сыныптар жиынтығы «Қарағанды облысының білім басқармасы Қарқаралы қаласының білім бөлімі»
мемлекеттік мекемесінің басшысымен келісіледі. Сабақ жиынтығын құруға мекеменің басшысы жеке жауап береді. Сыныптардағы оқушылардың саны қолданыстағы «Білім беру объектілеріне қойылатын санитарлық- эпидемиологиялық талаптар» санитарлық ережелеріне сәйкес, осы білім беру ұйымына тікелей бөлінген бюджеттік қаражатты ескере отырып, санитарлық нормалар сақталған жағдайда белгіленеді.
26. Сыныптар пәндерді оқуда тізімі мемлекеттік білім беру стандартында айқындалатын, саны 24 адамнан кем емес, 2 кіші топқа бөлінуі мүмкін. Егер оқу жылы ішінде оқушылар саны 24 оқушыдан кем болған жағдайда сыныпты 2 кіші топқа бөлу осы оқу жылының келесі тоқсанынан басталады. Сыныпта ерекше білім беру қажеттілігі бар балалар болған кезде сыныпты жасақтау ерекше білім беру қажеттілігі бар бір балаға үш оқушы арақатынасында жүзеге асырылады. Сыныпты бөлу осы арақатынасқа сәйкес
жүзеге асырылады. Факультативтерге және оқушылардың таңдауы бойынша қосымша курстарды ұйымдастыруға әр сынып үшін 4 сағат есебінен қаражат бөлінеді, сонымен қатар үйірмелер, студиялар, ғылыми қоғамдар және басқаларды ұйымдастыруға арналған әр сынып үшін мұғалімдердің 0,25 мөлшерлемесі бөлінеді. Сыныптан тыс және элективті курстар топтар бойынша кемінде 12 адаммен өткізіледі. Жарғының осы тармағында мекеме орналасқан тиісті әкімшілік-аумақтық бірлік бюджетінің мүмкіндіктері
ескерілген.
27. Мекеме оқушыларға денсаулық жағдайы туралы медициналық анықтамаға сәйкес үй сабағын ұсынады. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің нұсқауына сәйкес аптасына оқу сағатының саны бөлінеді, кесте жасалады, бұйрық мұғалімдердің жеке құрамымен анықталады, сабақтар журналы жүргізіледі. Ата-аналар (заңды өкілдер) үйде сабақ өткізуге
жағдай жасауға міндетті.
28. Оқу сабағы Қазақстан Республикасының заңнамасында айқындалған тәртіппен басталады және аяқталады. Оқу жылының ұзақтығы, академиялық апталар мен демалыс күндерінің санын қоса алғанда, білім беру саласындағы мемлекеттік стандарттың және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінің талаптарына сәйкес анықталады.
29. Мекемеде келесі жұмыс және сабақ режимі белгіленуі мүмкін: сабақтың бірінші ауысымында басталуы – 8:00 (8:30 немесе 9:00) сағат, екінші ауысымда – 13:30 (14:00) сағат. Сабақ кестесін мекеме басшысы немесе оны алмастыратын адам бекітеді. Сабақ кестесінде күн сайынғы сабақтың саны, ұзақтығы мен сабақтың кезектілігі, сонымен қатар сабақтар арасындағы үзілістердің ұзақтығы көрсетіледі. Мектеп кестесінің мәселелері қолданыстағы «Білім беру объектілеріне қойылатын санитарлық-эпидемиологиялық
талаптар» санитарлық ережелерімен реттеледі. Сабақтардың кестесі эпидемиологиялық жағдайға сәйкес, уәкілетті органдар және (немесе)
лауазымды адамдар белгілеген шектеу шаралары негізінде өзгеруі мүмкін.
30. Сабақ арасындағы ауысу кезеңінде мекеме Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мектеп асханасында ата-аналар мен жалпыға бірдей білім беру қоры есебінен мектеп асханасында тамақтануды ұйымдастырады.
31. Мекемедегі тәртіп оқушылардың, тәрбиеленушілердің, мұғалімдердің адамдық қадір-қасиетін құрметтеу негізінде қолдау көрсетіледі. Оқушыларға қатысты физикалық және психикалық зорлық-зомбылық әдістерін қолдануға жол берілмейді.
32. «Білім туралы» Қазақстан Республикасы Заңының талаптарына сәйкес мектеп формасы қажет. Оны кию тәртібі мен стилі ата-аналар комитетімен немесе қамқоршылар кеңесінің келісімімен мекеме басшысының бұйрығымен бекітіледі.
33. Мекемеге саяси партиялардың, қоғамдық-саяси және діни қозғалыстар мен ұйымдардың ұйымдық құрылымдарын құруға және олардың жұмысына жол берілмейді. Мекеме зайырлы және діни білімнің бөліну принципін сақтауға міндетті. Кез-келген түрде діни білім алуға жол берілмейді.
34. Инклюзивті білім берудің мақсаттарын жүзеге асыра отырып, мекеме ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға олардың білім алуы, дамуында ауытқушылықтарды түзету және білім берудің барлық деңгейлерінде әлеуметтік бейімделуі үшін ерекше жағдайлар жасайды. Оқу орнындағы оқушылардың ата-аналарының немесе басқа заңды өкілдерінің мүдделерін ескере отырып, инклюзивті сыныптар ашылуы мүмкін (бір сыныпта ерекше білім беру қажеттіліктері бар екі баладан артық оқуға болмайды). Инклюзивтік сыныптарға психологиялық-медициналық- педагогикалық консультациялардың қорытындылары мен ұсыныстарынегізінде оқуға түскен ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар жалпы білім беру бағдарламасы немесе жеке бағдарлама бойынша оқытыла алады.
Инклюзивті сыныптарға жазылған ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін түзету сабақтарын арнайы мұғалімдер (олигофренопедагог, сурдопедагог, тифлопедагог, мұғалім-дефектолог, мұғалім-логопед, логопед, психолог) жүргізеді. Мекемеде сөйлеу орталығы өз жұмысын тұрақты негізде жүргізе алады. Сөйлеу орталығының ашылуы «Қарағанды облысының білім басқармасы Қарқаралы ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі басшысының бұйрығымен ресімделеді.
35. Мекемеге қабылдау бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің оқу бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымында оқуға жіберудің стандартты ережелері негізінде жүзеге асырылады. Балаларды қабылдауға арналған құжаттар тізімі бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің білім беру оқу жоспарларын іске асыратын білім беру ұйымдарында оқуға қабылдау ережелерімен және мемлекеттік қызметтер көрсетудің тиісті мемлекеттік стандарттарымен анықталады. Бірінші сыныпқа қабылдау үшін
баланың ата-аналары немесе заңды өкілдері мұғалімді таңдауға құқылы емес. Сыныптан сыныпқа ауыстыру Педагогикалық кеңестің шешімімен оқу үлгерімі нәтижелеріне сәйкес жүзеге асырылады.
36. Мектеп жанындағы интернатқа тәрбиеленушілерді қабылдауда ата-аналарының немесе қамқоршыларының (заңды өкілдерінің) мекен-жайы туралы анықтаманы талап ету арқылы жүзеге асырылады.
37. Оқушылардың білім беру оқу бағдарламаларын меңгеруін бақылау мақсатында Мемлекеттік мекемеде білім алушылардың білімін ағымдық бақылау және аралық атесттаттауы жүзеге асырылады.
38. Жаңартылған орта білім беру мазмұны бойынша білім алушылардың оқу жетістігін бағалау қалыптастырушы және жиынтық бағалау нысандарында жүзеге асырылады.
39. Қорытынды аттестаттаудан сәтті өткен түлектерге мекеменің мөрімен расталған тиісті білімі туралы мемлекеттік үлгідегі құжат беріледі.
40. Кәмелетке толмаған білім алушыларды шығаруға құқыққа қайшы әрекеттер жасағаны, білім беру ұйымының жарғысын өрескел және бірнеше рет бұзғаны үшін білім беру ұйымын мемлекеттік басқару органының шешімі бойынша ерекше жағдайларда жол беріледі. Жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды шығару туралы шешім қорғаншылық және
қамқоршылық органдарының келісімімен қабылданады. Кәмелетке толған білім алушыларды мектептен шығаруға педагогикалық кеңестің шешімі бойынша құқыққа қайшы әрекеттер жасағаны, білім беру ұйымының жарғысын, сондай-ақ үлгерімін өрескел және бірнеше рет бұзғаны үшін жол беріледі.
41. Жүзеге асырылатын оқу бағдарламаларының тізбесі:
1) стандарттық бағдарламаны қолдану;
2) негізгі және қосымша білім беруде түрлі пәндерден авторлық бағдарламаларды қолдану;
3) мемлекеттік білім беру стандартының талабын есепке ала отырып, бағдарламаларды өз бетімен жасау, жүзеге асыру;
4) балаларды оқыту мен тәрбиелеуде Қазақстан Республикасының Заңына қарама-қайшы келмейтін әдіс - құралдарды, формаларды таңдау.
5) Сапалы білім беру мақсатында тірек мектебі (ресурстық орталығы) шағын жинақталған мектептермен бірігіп білім беру қорларын жұмылдыру.
6) Тірек мектебі алғашқы аралық, қорытынды сессиялар, шараларын жүзеге асыру;
7) Тірек мектептерді (ресурстық орталықты) ашу ауылдық жерлердегі мектептерде білім сапасын көтерудің айқын жолы;
8) Оқу-әдістемелік кешенді жасау, дамыту, ортақ оқу жоспарын жасау тірек мектебінің (ресурстық орталығының) шағын жинақталған мектептің бірегей жұмыс, оқу жоспарын жүзеге асыру.
42.Мекеме басшысының мемлекеттік мекемемен жарғылық емес қызметті жүзеге асыруға бағытталған әрекеті еңбек міндеттемелерін бұзу болып табылып, тәртіптік және материалдық жауапкершілікке әкеледі.
43. Оқушыларға дәрігерге дейінгі медициналық қызмет көрсетуді мейірбике қамтамасыз етеді, ол әкімшілікпен және педагогикалық персоналмен қатар білім алушылардың денсаулығы мен физикалық дамуына, емдеу іс-шараларын жүргізуге және санитариялық-гигиеналық нормаларды сақтауға жауапты болады. Дәрігерлік медициналық қызмет көрсетуді жергілікті деңгейдегі
денсаулық сақтау органдары (емхана) жүзеге асырады. Оқушылар кесте бойынша медициналық тексеруден өтеді.
44. Жалпы білім беру процесінің қатысушылары: білім алушылар, педагог қызметкерлер, білім алушылардың ата-аналары (оларды алмастыратын адамдар) болып табылады.
45. Оқушылар міндетті:
1) мекеменің жарғысы мен ішкі тәртіп ережелерін сақтауға;
2) адалдықпен оқуға және оқу орнының мүлкіне мұқият күтім жасауға, мектептің мүлкіне зиян келтірілген жағдайда, оның құндылығын ата-
аналарымен бірге қалпына келтіруге және өтеуге;
3) басқа оқушылар мен оқу орнының қызметкерлерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге;
4) мекеме көрсеткен мектеп формасын киюге. Мектеп формасына қойылатын талаптарды орындауға, білім беру ұйымында белгіленген киім
формасын сақтауға міндетті. Өз діни нанымдары себептері бойынша орамал тартып жүруге (хиджаб) рұқсат етілмейді.
46. Ата-аналары мен кәмелетке толмаған балалардың басқа заңды өкілдері
құқылы:
1) баланың қалауын, жеке бейімділігі мен ерекшеліктерін ескере отырып, оқу орны беретін мүмкіндіктер шеңберінде білім беру нысанын таңдауға;
2) қамқоршылар кеңесі немесе ата-аналар комитеті арқылы мекеменің басқару органдарының жұмысына қатысуға;
3) балаларының үлгерімі, тәртібі және оқу жағдайлары туралы ақпарат алуға;
4) балаларын оқыту мен тәрбиелеу мәселелері бойынша кеңестер алуға.
47. Ата-аналар және басқа заңды өкілдер міндетті:
1) балалардың қауіпсіз өмір сүруі мен оқуы үшін, олардың интеллектуалды және дене күшінің дамуын, адамгершілік қалыптасуын қамтамасыз ету үшін сау және қауіпсіз жағдайлар жасауға;
2) балаларды мектепке дейінгі тәрбиемен қамтамасыз етуге;
3) мекемемен ынтымақтастық орнатуға;
4) балалардың мекемеге баруын қамтамасыз етуге;
5) балаларды оқулықтармен, оқу құралдарымен, мектеп формасымен қамтамасыз етуге;
6) демалысты қоса алғанда, сабақтан тыс уақытта ата-аналар балаларының бос уақытын, жұмыспен қамтылуын және тәрбиесін ұйымдастыруға толық жауап береді;
7) мекеменің педагогикалық және басқа қызметкерлерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге;
48.Ата-аналар (оларды алмастыратын тұлғалар) мекеменің жарғысын, ішкі тәртіп ережелерін сақтауға және өз балаларының тәрбиесі мен оқуына, сондай- ақ мемлекеттік меншікке құрметпен қарауға міндетті.
49. Мекемені басқару Қазақстан Республикасының заңнамасына, осы жарғыға сәйкес жүзеге асырылады. Алқалы басқарудың нысаны - Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен Педагогикалық кеңес.
50. Мекемені тікелей басқаруды директор жүзеге асырады.
Директор жауапты:
1) мекеме қызметкерлерінің біліктілік деңгейі, оқу жоспарлары мен оқу процесінің кестесіне сәйкес білім беру бағдарламаларын іске асырғаны үшін, білім алушылардың білім сапасы, өмірі мен денсаулығы, оқу процесі кезінде Қазақстан Республикасы заңнамасында белгіленген тәртіппен мекеме оқушылары мен қызметкерлерінің құқықтары және бостандықтарын сақтауға.
2) нормативтік актілерді, облыстық және қалалық / аудандық маңызы бар білім беру органдарының бұйрықтарын, лауазымдық нұсқаулықта белгіленген қызметтік міндеттерді орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін, оның ішінде берілген құқықтарды пайдаланбағаны үшін.
3) білім алушының жеке басына қарсы физикалық және (немесе) психикалық зорлық-зомбылыққа байланысты тәрбиенің бір жолғы әдістерін
қолданғаны, сондай-ақ кез-келген басқа азғындық әрекеттерді жасағаны үшін директор еңбек заңнамасына сәйкес қызметінен босатылуы мүмкін.
4) өрт қауіпсіздігі, еңбекті қорғау, оқу үдерісін ұйымдастырудың санитарлық-гигиеналық ережелерін бұзғаны үшін директор Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген жауапкершілікке тартылады.
51. Тиісті бейіндер бойынша арнайы педагогикалық немесе кәсіптік білімі бар тұлғалар педагогикалық қызметпен айналысуға рұқсат етіледі. Келесі тұлғалар жұмыс істеуге жіберілмейді:
1) медициналық қарсы көрсетілімдері бар;
2) психиатриялық және (немесе) наркологиялық диспансерде есепте тұрған. Жыл сайын, жылына бір рет, оқу жылының басында мұғалім өзінің психиатриялық және (немесе) наркологиялық диспансерде тіркелмегендігін кез-келген заңды түрде растайды;
3) Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінде көзделген шектеулер негізінде жүзеге асырылады.
52. Жұмысқа қабылдау кезінде директор тиісті бос мемлекеттік қызмет орындарын иеленуге қойылатын біліктілік талаптарын басшылыққа алуы керек. Тиісті білімсіз оқытушылық қызметпен айналысуға жол берілмейді. Азаматтарды педагогикалық қызметке қабылдау тәртібін бұзғаны үшін директор жеке жауапкершілікке тартылады. Мекеме қызметкерлерінің құқықтары мен міндеттері тиісті лауазымға немесе қызмет түріне Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерімен анықталады.
53.Мектепті басқару формаларының бірі - педагогикалық кеңес. Педагогикалық кеңестің құрамына: білім беру ұйымының жетекшісі (төраға),
оның орынбасарлары, мұғалімдер, тәрбиешілер, психолог, әлеуметтік педагог кіреді. Білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінің отырыстарына ата- аналар комитетінің немесе қамқоршылар кеңесінің мүшелері шақырылады. Педагогикалық кеңестің құрамы оқу жылына білім беру ұйымы жетекшісінің бұйрығымен бекітіледі. Педагогикалық кеңес өз мүшелерінен бір жыл мерзімге
хатшы сайлайды.
54. Педагогикалық кеңес келесіні қарастырады:
1) білім беру ұйымында құқықтық актілерді іске асыру жөніндегі шаралар;
2) оқу және оқу-әдістемелік жұмысының жағдайы, оқытудың барлық түрлерінде оқыту әдістерін жетілдіру, оқытудың жаңа технологияларын
енгізу мәселелері;
3) оқу-тәрбие жұмысын жоспарлау мәселелері;
4) қорытынды аттестаттау, оқушыларды емтихандарға өткізу, ұсынылған құжаттар негізінде оқушыларды емтихандардан босату, оқушыларды келесі сыныпқа көшіру немесе оларды екінші жылға қалдыру, оқушыларды грамотамен, мақтау қағаздарымен марапаттау, негізгі орта білімді үздік бітіргені туралы куәлік беру, негізгі орта білім курсын аяқтау туралы куәлік, үздік аттестат, орта жалпы білім туралы куәлік, белгіленген үлгідегі анықтамаларды беру;
5) оқу жүктемесін бөлу, алдын-ала тарифтеу, аттестаттауға дайындық, мұғалімдерді марапаттау және көтермелеу мәселелері.
55. Педагогикалық кеңестің жұмысы оқу жылына арналған жоспарға сәйкес жүзеге асырылады, педагогикалық кеңестің отырысында қаралады және білім беру ұйымының жетекшісі бекітеді. Педагогикалық кеңес жылына кем дегенде бес рет жиналады.
56. Мемлекеттік мекеме қызметті жүзеге асыруға, сондай-ақ осы жарғыда бекітілген өз қызметінің мәні мен мақсаттарына сәйкес келмейтін мәмілелер жасауға құқылы емес.
57. Мемлекеттік мекеме қызметінің мақсаттарына қайшы келетін, Қазақстан Республикасының заңдарымен, құрылтай құжаттарымен шектелген немесе оның басшысының жарғылық құзыретін бұза отырып жасаған мәміле:
құрылтайшының, тиісті саланың уәкілетті органының, сондай-ақ: оған қатысты құқық субъектісінің осы жарғыда көрсетілген мүлікке қатысты функцияларына қатысты жүзеге асыратын орнанның, осы жарғыда көрсетілген мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органның талабы бойынша жарамсыз болып танылуы мүмкін.
58. Сапалы білім беру мақсатында тірек мектебі (ресурстық орталығы) шағын жинақталған мектептермен бірігіп білім беру қорларын жұмылдыру.
59. Тірек мектебі алғашқы аралық, қорытынды сессиялар, шараларын жүзеге асыру. Оқыту сессияларын ұйымдастыруда қажетті қаражат мәселелерін бюджет есебінен қарастару.
60. Оқу-әдістемелік кешенді жасау, дамыту, ортақ оқу жоспарын жасау тірек мектебінің (ресурстық орталығының) шағын жинақталған мектептің бірегей жұмыс, оқу жоспарын жүзеге асыру.
61. Сессия уақытында тірек мектебі (ресурс орталығы) оқушылардың тұратын жерін, тамақтануын, тасымал мәселесін қаржыландыру АББ келісіп отырп шешеді. Сессияға қатысушылар саны, пәндер бойынша оқу бағдарламасын, сыныптарын ақылдаса отырып анықтайды. Тірек мектепке (ресурстық орталық) оқу - тәрбие процесі біртұтас оқу жоспары негізінде 10 (он) күндік оқу сессия өткізу арқылы магниттік шағын жинақталған мектептер алғашқы сессия қазан айының декадасы, аралық ақпан айының І декадасы, қорытынды сәуір айының І декадасы.
62. Тірек мектепке (ресурс орталығында) қазақ, орыс, шет тілдері, информатика, өнер, дене шынықтыру, бастауыш әскери дайындық, технология бейінді пәндерде сарамандық, зертханалық жұмыстар жүргізгенде топқа бөлу қарастырылады. Пәндер бойынша тірек мектептің (ресурс орталығының) координациялық кеңесінің шешімімен 5-7 сыныпта 20-25 адам, 8-11 сыныптарда 15-20 адам болғанда топқа бөлінеді.
63. Тірек мектептің (ресурс орталығының) оқу-тәрбие жоспары жасалғанда магниттік шағын жинақталған мектептің оқу-тәрбие жоспары есепке алынады. Тірек мектептің (ресурс орталығының) шағын жинақталған мектептің жылдық оқу-тәрбие жоспары координациялық кеңесінің отырысында қаралып, аудандық білім бөлімімен келіседі және мектеп директорының қолымен
бекітіледі.
64. Тірек мектептің (ресурс орталығының) және магниттік шағын жинақталған мектептің сессиясы 3-10 күн аралығында өтеді және тірек
мектептің (ресурс орталығының) координациялық кеңесінің бекіткен оқу кестесі бойынша қазан айында өткізіледі.
65. Тірек мектептің (ресурс орталығының) сессия уақытында толық күн жұмыс атқарады. Оқу кестесі мен оларды өткізу тәртібі Қазақстан
Республикасының нормативтік-құқықтық актілерімен реттеледі.
66. Мекеменің жұмыс тәртібі аптасына алты күнді құрайды.
67. Мектеп жанындағы интернатқа аудандағы шалғай жатқан елді мекендерден медициналық паспорты негізінде, дені сау 1-11 оқушылары
белгіленген тәртіп бойынша қабылданады.
|
4-тарау. Мемлекеттік мекемені басқару
68. Мемлекеттік мекемеге жалпы басшылықты «Қарағанды облысының білім басқармасы Қарқаралы ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі жүзеге асырады.
69. «Қарағанды облысының білім басқармасы Қарқаралы ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі заңнамада белгіленген тәртіппен келесі функцияларды орындайды:
1) мемлекеттік мекеменің басшысын тағайындайды;
2) мемлекеттік мекемеге мүлікті бекітіп береді;
3) мемлекеттік мекеменің жеке қаржыландыру жоспарын бекітеді;
4) мемлекеттік мекеме мүлкінің сақталуына бақылауды жүзеге асырады;
5) мемлекеттік мекеменің басқару органдарының құрылымын, құрылуы тәртібі мен өкілеттік мерзімін, мемлекеттік мекеменің шешімдер қабылдау тәртібін анықтайды;
6) мемлекеттік мекеме басшысының құқықтарын, міндеттері мен жауапкершілігін, оны лауазымынан босату негіздерін айқындайды;
7) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік мекеменің штаттық кестесін, тарифтік тізімдерін және өзге де қаржы-экономикалық құжаттамасын келіседі;
8) мемлекеттік мекеме басшысының ұсынысы бойынша оның орынбасарларын және бас есепшіні қызметке тағайындайды және босатады;
9) жылдық қаржы есептілікті бекітеді;
10) мемлекеттік мекемеге берілген немесе өзінің шаруашылық қызметі нәтижесінде сатып алған мүлікті алып қоюға немесе қайта бөлуге мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органға жазбаша келісім береді;
11) мемлекеттік мекеменің құрылтайшысына мемлекеттік мекемені қайта құру және тарату туралы ұсыныстар енгізеді;
12) осы жарғымен және Қазақстан Республикасының өзге де заңнамасымен оған жүктелген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.
70. Мемлекеттік мекеменің басшысын білім беру саласындағы уәкілетті орган бекіткен тағайындау ережесіне сәйкес «Қарағанды облысының білім басқармасы Қарқаралы ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің басшысы қызметке тағайындайды және қызметтен босатады.
71. Мемлекеттік мекеменің басшысы мемлекеттік мекеменің жұмысын ұйымдастырады және басқарады, «Қарағанды облысының білім басқармасы Қарқаралы ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесіне тікелей бағынады және мемлекеттік мекемеге жүктелген міндеттердің орындалуы мен оның функцияларын жүзеге асыру үшін жеке жауапкершілікті көтереді.
72. Мемлекеттік мекеменің басшысы бір адамдық басқару қағидаттары бойынша әрекет етеді және Қазақстан Республикасының заңнамасында және осы жарғыда айқындалған оның құзыретіне сәйкес мемлекеттік мекеменің
қызметі туралы өз бетінше шешім қабылдайды.
73. Мемлекеттік мекеме жарғысынан тыс қызметті жүзеге асыруға бағытталған мемлекеттік мекеме басшысының әрекеттері еңбек міндеттерін бұзу болып табылады және тәртіптік және материалдық жауапкершілікті
қолдануға әкеп соғады.
74. Мемлекеттік мекеменің қызметті жүзеге асыруы барысында мемлекеттік мекеме басшысы Қазақстан Республикасы заңнамасында белгіленген тәртіппен:
1) мемлекеттік мекеме атынан сенімхатсыз әрекет етеді;
2) мемлекеттік органдарда, басқа да ұйымдарда мемлекеттік мекеменің мүддесін білдіреді
3) шарттар жасайды;
4) сенімхаттар береді;
5) мемлекеттік мекеменің іссапарларға, тағылымдамаға, қызметкерлерді қазақстандық және шетелдік оқу орталықтарында оқытуға және
қызметкерлердің біліктілігін жоғарылатудың озге де түрлеріне байланысты тәртібі мен жоспарларын бекітеді;
6) банк шоттарын ашады;
7) барлық қызметкерлер үшін міндетті бұйрықтар шығарады және нұсқаулар береді;
8) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік мекеменің қызметкерлерін жұмысқа қабылдайды және босатады;
9) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен мемлекеттік мекеменің қызметкерлеріне көтермелеу шараларын қолданады және тәртіптік жазалар қолданады;
10) өзінің орынбасарларының және мемлекеттік мекеменің басқа жетекші қызметкерлерінің міндеттері мен өкілеттіктерін анықтайды;
11) өзіне Қазақстан Республикасының заңнамасымен, осы жарғымен және «Қарағанды облысының білім басқармасы Балқаш қаласының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесімен жүктелген өзге де функцияларды жүзеге асырады.
|
5-тарау. Мемлекеттік мекеме мүлкінің құрылу тәртібі
75. Мемлекеттік мекеме мүлкін құны оның теңгерімінде айқындалатын заңды тұлғаның активтері құрайды. Мемлекеттік мекеменің мүлкі келесінің:
1) оған меншік иесі берген мүлік;
2) өз қызметі барысында сатып алған мүлік (ақшалай кірістерді қоса алғанда);
3) Қазақстан Республикасының заңнамасымен тыйым салынбаған өзге де қаржык өздере себінен құрылады.
76. Мемлекеттік мекеме дербес иеліктен шығаруға немесе оған бекітілген мүлік пен оған смета қаражаты бойынша мүлікке өзгеше тәсілмен иелік етуге бөлінген құқығы жоқ.
77. Мемлекеттік мекеменің қызметі Қарағанды облысының бюджетінен қаржыландырылады.
78. Мемлекеттік мекеме Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес бухгалтерлік есепті жүргізеді және есептер ұсынады.
79. Мемлекеттік мекеменің қаржылық-шаруашылық қызметін тексеру және ревизия Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жүзеге асырылады.
|
6-тарау. Мемлекеттік мекемедегі жұмыс тәртібі
80. Мемлекеттік мекеменің жұмыс тәртібі ішкі еңбек тәртібінің қағидаларымен белгіленеді және Қазақстан Республикасы еңбек заңнамасының нормаларына қайшы келмеуі тиіс.
|
7-тарау. Құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу тәртібі
81. Мемлекеттік мекеменің құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар құрылтайшының немесе осы шешімді қабылдаған органның
шешімі бойынша қолданыстағы заңнамада айқындалған өкілеттіктерге сәйкес енгізіледі. «Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркеу және филиалдар мен өкілдіктерді тіркеу туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу, аумақтық әділет органдарында мемлекеттік тіркеу рәсімінен өтеді.
|
8-тарау. Мемлекеттік мекемені қайта ұйымдастыру және тарату шарттары
82. Мемлекеттік мекемені қайта құру және тарату құрылтайшының шешімі бойынша жүзеге асырылады. Таратылған мемлекеттік заңды тұлғаның кредиторлардың талаптары қанағаттандырылғаннан кейін қалған мүлкін мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті орган немесе құрылтайшы қайта бөледі. Таратылған мемлекеттік мекеменің ақшасы, оның ішінде кредиторлардың талаптары қанағаттандырылғаннан кейін қалған осы заңды тұлғаның мүлкін сату нәтижесінде алынған қаражат тиісті бюджеттің кірісіне есептеледі.
|
9-тарау. Мемлекеттік мекеменің филиалдары мен өкілдіктері туралы мәліметтер
83. Мемлекеттік мекеменің филиалдары мен өкілдіктері жоқ.
Директоры Мазин Берикбол Нургелдиевич _____________ (қолы)
|