. «Карағанды облысы
экономика баскармасы» ММ
басшысының 2021 жылғы
«08» 01 №30
бұйрығымен бекітілген
Қарағанды облысы білім басқармасының
Бұқар жырау ауданы білім болімінің
«Түзды жалпы білім беретін мектебі»
коммуналдык мемлекеттік мекемесінің
Жарғысы
1 тарау. Жалпы ережелер
I. Қарағанды облысы білім баскармасының Бұқар жырау ауданы білім бөлімінің «Тұзды жалпы білім беретін мектебі» коммуналдык мемлекеттік мекемесінің (бұлан әрі-мемлекеттік мекеме) осы Жарғыда көрсетілген тиісті функцияларды жүзеге асыру үшін мекеменің ұйымдық-құқыктық нысанында күрылған, занды тұлға мәртебесіне не коммерциялык емес ұйым болып табылады.
2. Мемлекеттік мекеменің түрі: коммуналдық.
3. Мемлекеттік мекеме облыстың жергілікті аткарушы органынын
шешімімен құрылады.
4. Мемлекеттік мекеменің кұрылтойшысы: Қарағанды облысынын
әкімдігі болып табылады.
5. Мемлекеттік мекемені баскаруды жүзеге асыратын орган: Қарағанды облысы білім баскармасынын «Бұкар жырау ауданы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі болып табылады,
6. Мемлекеттік мекеменің мемлекеттік (казак) тілдегі толык атауы: Қарағанды облысы білім басқармасының Бұқар жырау ауданы білім бөлімінің «Тұзды жалпы білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі;
орыс тілінде: Коммунальное государственное учреждение «Туздинская общеобразовательная школа» отдела образования Бухар-Жырауского районд управления образования Карагандинской области.
7. Мемлекеттік мекеменің орналаскан жері: 100414, Караганды облысы, Бұқар жырау ауданы, Тұзды ауылдық округі, Тұзды ауылы, Школьная көшесі, 1.
2 тарау. Мемлекеттік мекеменін занды мәртебесі
8. Мемлекеттік мекеменің Қазақстан Республикасынын Мемлекеттік Ei Елтанбасы бейнеленген және мемлекеттік мекеменік атауы бар бланкілері. морлері болуы мүмкін.
Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген жагдайларды қоспағанда, мемлекеттік мекеме баска занды тұлғаны құру алмайды, сондайақ оның құрылтайшысы (катысушысы) бола алмайды.
10. Мемлекеттік мекеме өз міндеттемелері бойынші өз билігіндегі ақшамен жауап береді. Мемлекеттік мекемеде иқша жеткіліксіз болған кезде оның міндеттемелері бойынша Қазақстан Республикасы немесе әкімшілік- аумақтық бөлініс тиісті бюджет каражатымен субендиарлық жауаптылықта бола алады.
11. Мемлекеттік мекемелердің азаматтық-кұқықтык мәмілелері олар Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінін пумақтык казынашылық бөлімшелерінде міндетті тіркелгеннен кейін күшіне енеді. Мемлекеттік мекеменің қаржы-шаруашылық қызметін осы тарауда және өзге де құқықтық актілерде көрсетілген барлык туындайтын функциялары бар мемлекеттік мекеменің басқару органы жүзеге асыра алады.
3 тарау. Мемлекеттік мекеме қызметінің мәні мен мақсаттары
12. Мемлекеттік мекеме қызметінің мәні: жеке аламнын, қоғамның, мемлекеттің мүддесі үшін оқыту және тәрбиелеу; баланың жеке басының жан-жақты дамуы үшін қолайлы жағдайлар жасау; білім алушылардын өз бетінше білім алуға және косымша білім алуға қажеттілігін қанағаттандыру.
13. Мемлекеттік мекеме кызметінің мақсаты:
l) Қазақстан Республикасынын Конституциясында кепілдік берілген азаматтардың белгіленген жалпыға міндетті білім беру стандарттарын тегін орта білім алу кұқығын іске асыру;
2) негізгі жалпы білім беру бағдарламаларын сапалы менгеруді
қамтамасыз сту:
3) мәдениет денгейі жоғары, қоғам өміріне бейімделген, терендетілген және кеңейтілген білім беру бағдарламаларын саналы түрде таңдауға және игеруге дайын зияткерлік тұлғаны калыптастыру болып табылады.
4) кәсіптік окытуга бағытталған пәндер бойынша оқушыларды даярлау.
14. Мемлекеттік мекеме өз мақсаттарына кол жеткізу үшін мынадай кызмет түрлерін жүзеге асырады; бастауыш, негізгі және жалпы орта, қосымша білім беру. Мекеме мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту (шағын орталық, мектепалды сыныптар) саласында білім беру кызысттерін көрсетеді. Қызметтін барлық түрлері «Рұқсаттар және хабарламалар туралын 2014 жылғы 16 мамырдағы № 202 Қазакстан Республикасынын Занында көзделген рәсімдер орындалғаннан кейін көрсетіледі. Мекеме қызметінің негізгі міндеттері:
1) ұлттық және жалпы адамзаттық кұндылықтар, ғылым мен практика жетістіктері негізінде жеке адамды калыптастыруға, дамытуга, бағытталған сапалы білім алу үшін кажетті жагдайлар жасау;
2) жеке тұлғанын шығармашылык, рухани және физикалық мүмкіндіктерін дамыту, адамгершілік пен салауатты өмір салтының берік негіздерін қалыптастыру, жеке тұлғаның дамуына жагдай жасау арқылы зияткерлікті байыту;
3) азаматтықка және патриотизмге, Отанын, Қазақстан Республикасын сүюге, мемлекеттік рәміздерді кұрметтеуге, халык дәстүрлерін кастерлеуге, Конституцияга және коғамга карсы кез келген көріністерге төзбеуге тәрбиелеу,
4) белсенді азаматтық ұстанымы бар тұлғаны тәрбиелеу. республиканың қогамдык-саяси, экономикалық және мәдени оміріне қатысу кажеттілігін, жеке тұлғаның өз құқыктары мен міндеттеріне саналы козкарасын қалыптастыру;
5) отандык және әлемдік мәдениеттін жетістіктеріне баулу; казак халкының және республиканың басқа да халықтарының тарихын, әдет-гұрпы мен дәстүрлерін зерделеу; мемлекеттік, орыс, шетел (агылшын, неміс) және баска да тілдерді менгеру;
6) педагог кызметкерлердің әлеуметтік мәртебесін арттыруды
камтамасыз ету;
7) коғам мен экономиканын қажеттіліктеріне жауап беретін білім беру
сапасын бағалаудың ұлттық жүйесінің жұмыс істеуі;
8) окытулың жана технологияларын, онын ішінде кредиттік, қашықтықтан, акпараттық-коммуникацинлық технологниларын енгізу және тиімді пайдалану;
9) жалпы оқыту, жұмыс орны бойынша оқыту және еңбек нарығының каже кажеттіліктері арасындағы өзара байланысты қамтамасыз ететін және әркімге білім мен құзыреттілікке негізделген қоғамда өзінің жеке әлеуетін барынша пайдалануға көмектесетін өмір бойы окыту жүйесін дамыту;
10) білім алушылардың кәсіби уәждемесін қамтамасыз ету;
11) ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар адамдардың білім алуы үшін
арнайы жағдайлар жасау;
Мемлекеттік мекеме дамытушы оқытудын жана мазмұнын, оны енгізу бойынша түрлері мен әдістерді іздестіруді, әзірлеуді, эксперименттік оку жоспарларын, бағдарламалары мен қосымша курстарды байкаудан өткізуді ұйымдастыратын білім беру ұйымы болып табылады. Оку үлерісін ұйымдастыру, басқару осы Жарғыға сәйкес жүзеге асырылады.
Оку-тәрбие қызметі мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары негізінде әзірленген және жалпыға міндетті негізгі және косымша бағдарламаларды игеруді іске асыратын оқу жоспарлары мен бағдарламаларына сәйкес жүзеге асырылады. Мекеменін бағдарламалары мемлекеттік жалпы білім беретін мектептердін Үлгілік бағдарламаларына сүйенеді.
Мемлекеттік мекеме «Білім туралы» Казақстан Республикасының Заңында белгіленген тұрғыда окытудың нысандарын, кұралдары мен әдістерін таңдауда дербес болады. Білім беру үдерісін жүзеге асыру үшін мектеп мекеме басшысымен бекітілген жылдык жұмыс оку жоспарын және оку сабақтарының кестесін азірлейді.
Оқыту тілі- мемлекеттік (казақ) және орыс тілдері болып табылады. Жұмыс оку жоспарының вариативті белігі:
1) жеке тандаумен, жеке даму багдарламасымен, оқытудын
инновациялық және технологияларын пайдаланумен;
2) мекеменің мақсаттары мен міндеттеріне жауап беретін қосымша білім беру бағдарламаларын іске асыру үшін жана оку бағдарламаларын, дамытушы пәндерді енгізу;
3) тұлғаның жалпы мәдени дамуына ықпал ететін, дүниетаным мен гуманистік сананы қалыптастыратын, шындыкты танудын әмбебап тәсілдерін менгеруге, білім алушылардың ойлау кызметін дамытуға бағытталған пәндер мен курстарды енгізу.
Мемлекеттік мекеме кұрылымы:
1) әкімшілік (директор және оның орынбасарлары);
2) Әдістемелік Кеңес, педагогикалық кенес, педагогикалық әдеп жөніндегі кенес, камқоршылық кеңес, жалпы мектептік ата-аналар ұйымы, сыныптық ата-аналар ұйымдары, пәндік әдістемелік бірлестіктер;
3) сынып, топ-мекеменің негізгі кұрылымдык бірлігі.
4) мектепке дейінгі шағын орталық топтары. Білім денгейлері:
1) бастауыш білім берудін (1 + 4-сыныптар) негізгі стратегиялық багытыбастауыш мектеп оқушыларынын жеке қабілеттерін ашуга, қызметтің негізгі салаларында бастапкы бағдарлауды және оқытудын оң уәждемесі негізінде шығармашылыктын бастапқы дағдыларын калыптастыруга, балалардың психофизикалық, зияткерлік және музыкалык дамуы үшін жағдай жасауга мүмкіндік беретін дамыта оқыту болып табылады. Оқу багдарламасын меңгеру мерзімі - 4 жыл;
2) негізгі орта білім беру (5 - 9-сыныптар) білім беру мазмұнын жанартуга бағытталған базалык әмбебап білім беруді қамтамасыз етеді, негүрлым күрделі танымдык үдерістерге оту үшін арнайы біліктер мен дағдыларды қалыптастырады; жалпы дамытушы және арнайы курстарды таңдауды қамтамасыз етеді, оқушыларды оқытудың жеке жүйесін құруға мүмкіндік жасайды, Азаматтык пен патриотизмге, өз Отаны - Қазақстан Республикасына деген сүйіспеншілікке, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халық дәстүрлерін қастерлеуге, Конституцияга және қоғамға карсы кез келген көріністерге төзбеуге тәрбиелеу, Білім шлушылардын кәсіптік бағдарлануын камтимасыз ету. Негізгі орта білім беру, жалпы орта білім алудын негізі болып табылады, Әрбір пәннің мазмұнын оку негізгі орта білім беру денгейінде аяқталады. Негізгі орта білім берудін жалпы білім беретін окубағдарламасын меңгеру мерзімі-5 жыл;
3) жалпы орта білім беру (10-11 сыныптар) білім алушының танымға деген қызығушылығын және шығармашылық қабілеттерін дамытуды, оқытуды саралау негізінде өзіндік оку іс - арекетінің дағдыларын калыптастыруды камтамасыз стеді. Міндетті пәндерге қосымша жеке тұлғанын мүдделерін, кабілеттері мен мүмкіндіктерін іске асыру мақсатында білім алушылардың тандауы бойынша пәндер енгізіледі, яғни коғамдық- гуманитарлык немесе жаратылыстану-математикалык бағыттар бойынша бейіндік оқыту.
Жалпы орта білім беру бастауыш кәсіпік, орта кәсіптік (қыскартылған, жеделдетілген бағларламалар бойынша) және жоғары кәсіптік білім алу үшін негіз болып табылалы. Жалпы орта білім берудін жалпы білім беретін оқу ба бағдарламасын игеру мерзімі-2 жыл,
Тиісті контингенті көрсетілген сыныптар жиынтығын «Қарағанды облысы білім баскармасының Бұқар жырау ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі басшысымен келісіледі. Сыныптар жнынтығын қалыптастыруға мекеме басшысы дербес жаунпты болады. Сыныптардағы окушылар саны колданыстағы «Білім беру объектілеріне койылатын санитарлық-эпидемиологиялық талаптар» санитарлык ережелеріне сәйкес, осы білім беру ұйымына тікелей бөлінетін бюджет қаражатын ескере отырып, санитарлық нормативтерді сақтаған жагдайда белгіленеді.
Сыныптар тізбесі мемлексттік білім беру стандартында айкындалған пәндерді оку кезіндекемінде 20 окушы санымен 2 кіші топка бөлінуі мүмкін. Егер оку жылы ішінде окушылар саны 20 окушыдан кем болған жағдайда, осы оқу жылынын келесі токсанынан бастап 2 кіші топка болу тоқтатылады. Жарғының осы тармағы бюджеттін мүмкіндіктерін ескереді;
Егер мемлекеттік мекеме мертебені
мектепке жататын болса, онда оку-тарбие үдерісі білім алушылардын аралас сыныптарда әртүрлі жастағы окуын ескере отырып қамтамасыз етіледі;
Шағын жинақталған мектептерде жекелеген пәндерді оқу кезінде және сыныпта 10-16 білім алушы болған кезде кіші топтарға болуге жол беріледі. Сыныптарды бір сынып-жиынтыққа біріктіру және біріктіру кезінде әртүрлі жастағы білім алушылардың саны 10 аламнан аспауы тиіс. Шағын жинақталған мектептердегі сыныптарды толтыруға 3-10 және одан да көп адам жіберіледі. Үш немесе төрт сыныпты біріктірген кезде оқу сабақтарын ұйымдастырудың жылжымалы кестесі қолданылады, Бірінші сынып және біт бітіруші сыныптардың білім алушыларын бірлесіп оқытуға жол берілмейді;
Мемлекеттік мекемеде толык және жарты күндік болатын мектепке дейінгі шағын орталық жұмыс істей алады, Мектепке дейінгі шағын орталық мекеменің кұрылымдық бөлімшесі болып табылады және 2 жастан 5 жасқа дейінгі балаларды жан - жақты дамыту және баланы тәрбислеу мен оқытуды, балаларды әлеуметтік бейімдеуді ұйымдастыруда олардын ата-аналарына консультациялық-әдістемелік колдау көрсету мақсатында кұрылады.
Шағын орталыққа қабылдау мектепке дейінгі білім беру ұйымдарына құжаттарды қабылдау және балаларды кабылдау қағидалары негізінде жүргізіледі, Балаларды қабылдау үшін құжаттар тізбесі мектепке дейінгі білім беру ұйымдарына құжаттарды қабылдау және балаларды қабылдау кағидаларымен және мемлекеттік кызметтер көрсетудін тиісті мемлекеттік стандартымен айқындалады.
Мемлекеттік мекеме денсаулық жағдайы туралы медициналық қорытындыға сәйкес окушылармен үйде сабак беруді камтамасыз етеді. Қазақстан Республикасы білім және гылым министрлігінің нұсқаулықтарына сәйкес аптасына оқу сағаттарының саны болінеді, кесте жасалады, б бүйрықпен педагогтардын жеке кұрамы анықталады, өткізілген сабактар журналы жүргізіледі. Ата-аналар (заңды өкілдері) үйде сабак өткізу үшін жағдай жасауға міндетті.
Мектептегі оқу сабактары Қазакстан Республикасының заннамасында белгіленген тәртіппен басталады және пякталады. Оқу жылының ұзактыгы, оның ішінде оку апталары мен демалыстардың саны білім беру саласындагы мемлекеттік стандарттын талаптарына және Қазакстан Республикасының олге де нормативтік актілеріне сәйкес айқындалады.
Ме Мемлекеттік мекемеде келесі жұмыс режимі белгіленеді; бірінші ауысымда сабақтардын басталуы - 8:00 (8:30 немесе 9:00) сағат, екінші ауысымда - 13:30 (14:00) сағат. Сабак кестесін мектеп басшысы немесе оны алмастыратын тұлға бекітеді. Сабак кестесінде оқу сабактарының күн сайынғы саны, ұзактығы мен реттілігі, сондай-ак, сабак арасындағы үзілістің ұзақтығы көрсетіледі, Мектептегі сабак кестесінің сұрақтары колданыстағы «Білім беру нысандарына койылатын санитарлық-эпидемиологиялық талаптар» санитарлык ережелерімен реттеледі. Сабак кестесі уәкілетті органдар және (немесе) лаушзымды адамдар белгілеген шектеу шараларына исгізделген эпидемиологиялык жагдайга сәйкес өзгеруі мүмкін.
Сабақтар арасындағы үзіліс кезенінде мемлекеттік мекеме Қазақстан Республикасынын заңнамасына сәйкес ата-аналар мен жалпыға міндетті оку қорының қаражаты есебінен мектеп асханасында жүзеге асырылатын білім алушыларды тамақтандыруды ұйымдастырады.
Мемлекеттік мекемедегі тәртіп білім алушылардын. тәрбиеленушілердін, педагогтардын аламдык кадір-касистін күрметтеу негізінде қолдау табады. Білім алушыларға катысты физикалық және психикалық зорлык-зомбылық әдістерін колдануга жол берілмейді. Ок Окушыларға дәрігерге дейінгі медициналык қызмет көрсетуді медицини бикесі қамтамасыз етеді, ол әкімшілікпен және педагогикилық қызметкерлермен қатар білім плушылардың денсаулығы мен дене бітімінің дамуына, емдеу іс-шараларын жүргізуге және санитарлык-гигиеналык нормаларды сактауга жауапты болады. Дәрігердік медициналық кызмет көрсетуді жергілікті деңгейдегі денсаулық сақтау органдары (смхана) жүзеге асырады. Мектеп окушылары кесте бойынша медициналык тексеруден өтеді. Казакстан Республикасының «Білім туралы» Занының талаптарына сәйкес мектепте мектеп формасы міндетті. Оны кию тәртібі мен стилі мектептің Қамқоршылық кенесінің келісімі бойынша мектеп басшысының бұйрығымен бекітіледі.Мектеп киімі нысаны зайырлы оку сипатына сәйкес келуі керек. Бас киімдер мен түрлі конфессиялардың діни тиесілілігінің атрибуттарын қоса алғанда, киім элементтерін мектеп формасына косуға жол берілмейді;
міндетті мектеп киім нысанына койылатын талаптар Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 14 кантардағы № 26 бұйрығында белгіленген жалпы талаптарға сәйкес болуы тиіс;
Ме Мемлекеттік мекемеде саяси партиялардын, коғамдық-саяси және діни қозғалыстар мен үйымдардың ұйымдык құрылымдарын құруға және олардың қызметіне жол берілмейді. Мекеме зайырлы және діни білім берудін бөлек кағидаларын сақтауға міндетті. Кез келген нысанда діни тәрбиеге жол берілмейді.
Инклюзияті білім беру мақсатын іске псыра отырып, мектеп ерекше білім беру қажеттілігі бар балаларға олардын білім алуы және білім берудің барлык леңгейлерінде әлеуметтік бейімделу үшін арнайы жағданларды камтамасыз етеді.Білім алушылардың ата-аналарынын немесе өзге де занды өкілдерінің мүдделерін ескере отырып және Бұқар жырау ауданының білім бөлімінің келісімі бойынша мамандар болған жағдайда мектепте инклюзивті сыныптар ашылуы мүмкін (бір сыныпта ерекше білім беру кажеттіліктері бар екі баладан артық емес білім алуга болады). Инклюзивті сыныптарда психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияның корытындысы мен ұсынымдары бойынша білім алатын ерекше білім беру кажеттіліктері бар балалар жалпы білім беретін оку немесе жеке багларлама бойынша диагнозға сәйкес түзету жұмыстарының жағдайлары болған кезде оки алады. Инклюзивті сыныптарда окитын ерекше білім беру қажеттілігі бар балалар үшін арнайы педагогтармен (олигофренопедагог, сурдопедагог, тифлопедагог, дефектолог-мұғалім, логопед-мүғалім) түзету сабақтары жүргізіледі. Мектепте тұрақты негізде өз жұмысын логопункт жүзеге асыра алады. Логопунктың ашылуы «Карағанды облысы білім басқармасының Бұкар жырау пуданы білім беру бөлімі» мемлекеттік мекемесі басшысының бұйрығымен рәсімделеді.
Мемлекеттік мекемеге кабылдау бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің білім беретін оку бағдарламаларын іске всыратын білім беру үйымдарына окуга кабылдаудың үлгі кагидалары негізінде жүргізіледі. Бал Балаларды кабылдау үшін кұжаттар тізбесі бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудін білім беретін оқу бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарына окуга кабылдау ережесімен және Мемлекеттік қызмет көрсетудін тиісті мемлекеттік стандартымен анықталады. Бірінші сыныпка қабылдау кезінде ата-аналардың немесе баланың заңды өкілдерінің мұғалімді тандауға құқығы жок. Сыныптан сыныпка ауыстыру үлгерім нәтижелері бойынша педагогикалық кенестін шешімімен жүргізіледі.
Мектепалды сыныптарга кабылдау ата-анасының немесе өзге де занды
өкілдерінің өтініші бойынша жүзеге асырылады;
Мектепте білім алушылардың үлгеріміне ағымдык бақылау, аралык және корытынды аттестаттау жүргізу бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын іске асыратын білім алушылардың үлгеріміне агымдык бақылаудың, пралык және корытынды аттестаттаудың үлгі ережесіне сәйкес жүргізіледі.
Қорытынды аттестаттаудан сәтті өткен түлектерге мекеменің мөрімен
расталған тиісті білімі туралы мемлекеттік үлгідегі құжат беріледі.
Кәмелетке толмаған білім алушыларды мектептен шығару ерекше жағдайларда құқыққа қарсы іс-әрекеттер жасағаны, білім беру ұйымының жарғысын өрескел және бірнеше рет бұзғаны үшін білім беру ұйымын мемлекеттік баскару органының шешімі бойынша жол беріледі. Жетім ба балалар мен ата-анасының камкорлығынсыз қалған балаларды алып тастау туралы шешім корганшы және камкоршы органдардың келісімімен кабылданады. Камелетке толған білім алушыларды мектептен шығаруға құқықка кайшы әрекеттер жасағаны, білім беру ұйымының жарғысын әрескел және бірнеше рет бұзғаны, сондай-ак, үлгерімі үшін педагогикалык кенестің шешімі бойынша жол беріледі;
Тәрбиеленушілерді шағын орталық топтарынан шыгару ай сайынғы төлем ушқтылы төленбеген, баланы дәлелді себептерсіз бір айдан артық өткізіп алған жағдайларда, медициналык карсы көрсетілімдер болған кезде жүргізіледі;
Білім плушыларга дәрігерге дейінгі медициналық қызмет көрсетуді мейірбике камтамасыз етеді, ол әкімшілікпен және педагогикалык кызметкерлер кұрамымен катар білім алушылардың денсаулығы ме физикалық дамуына, емдеу іс-шараларын жүргізуге және санитарнялык- гигисналық нормаларды сақтауға жауапты болады. Дәрігерлік медициналь кызмет көрсетуді жергілікті деңгейдегі денсаулық сактау органдары (емхана жүзеге асырады. Білім алушылар кесте бойынша медициналық тексеру өтеді;
Жалпы білім беру үдерісінің қатысушылары: білім алушылар, тәрбиеленушілер, педагог қызметкерлер, білім алушылардың ата-аналары (оларды алмастыратын адамдар) болып табылады.
Білім алушылар мен тәрбиеленушілердің білім алуға құкығы бар:
1) тегін жалпы орта білім алуға;
2) әртүрлі қызмет түрлеріндегі ерекше табыстары үшін көтермелеуге;
3) медициналық қызмет көрсетуге;
4) кітапхана корын тегін пайдалану; ну;
5) косымша білім беру қызметтерін алуға;
6) мекемені басқаруға қатысуга;
7) адамның калір-қасиетін құрметтеуге, ар-ождан мен ақпарат
бостандығына, өз пікірлері мен сенімдерін еркін білдіруге.
Мемлекеттік мекеме зайырлы және діни білімнін бөліну қағидатын
үстанады. Діни тәрбиенің кез келген түріне жол берілмейді;
Білім алушылар міндетті:
1) мектеп Жарғысын және ішкі тәртіп ережелерін орындауға;;
2) жақсы оқуға және мектеп мүлкіне ұқышты қарауға; білім алушының мектеп мүлкіне келтірілген залал жағдайында ата-анасымен бірге оның күшін қалпына келтіруге және өтеуге,
3) мектептің баска да білім алушылары мен кызметкерлерінің ар-
намысы мен кадір-қасистін құрметтеуге;
4) Жарғыға және білім беру ұйымы басшысының бүйрығына сәйкес
белгіленген мектеп формасын кию.
Кәмелетке толмаған балалардың ата-аналары мен озге де занды
өкілдерінің:
1) баланың тілегі, жеке бейімділігі мен ерекшеліктерін ескере отырып,
білім беру ұйымын таңлауға;
2) камкоршылық кенес немесе ата-аналар үйымдары аркылы білім беру
ұйымдарын басқару органдарының жұмысына қатысуға;
3) білім беру үйымдарынан өз балаларынын үлгеріміне, мінез-күлкына
және оку жағдайларына катысты ақпарат алуга;
4) психологиялык-медициналык-педагогикалық консультацияларда оз балаларын оқыту және тәрбиелеу проблемалары бойынша консультациялык көмек алуға құқылы;
Ата-аналар мен өзге де занды өкілдер міндетті:
I) балалардын өмірі мен окуы үшін салауатты және қауіпсіз жағдайлар жасауға, олардың интеллектуалдық және дене күшін дамытуды, адамгершілік жағынан калыптасуын камтамасыз етуге;
2) балаларды одан әрі жалпы білім беретін мектепке айқындай отырып.
мектепалды даярлықты камтамісыз стуге;
3) мемлекеттік мекеменің жарғысында айқындалған қағидаларды
орындауга;
4) балалардын мемлекеттік мекемедегі сабақтарға катысу
камтамасыз стуге;
5) мемлекеттік мекеме кызметкерлерінің ар-намысы мен кадір-касие
кұрметтеуге;
6) білім беру саласындагы уәкілетті орган белгілеген міндетті мектеп еп
формасына койылатын талаптарды орындауға;
7) мемлекеттік мекемеде белгіленген киім нысанын сактауға міндетті; Ата-аналар (олардың орнындағы адамдар) мектеп Жарғысын, ішкі тәртіп ережелерін орындауға және өз балаларын тәрбиелеу мен окытуга, сондай-ак мемлекеттік меншікке ұқыпты карауга жауапты болуға міндетті, Мемлекеттік мекемені баскару Қазакстан Республикасының заңнамасына, осы Жарғыға сәйкес жүзеге асырылады. Алкалық басқару нысаны Казакстан Республикасының заннамасында белгіденген тәртіппен педагогикалық кенес болып табылады.
Мемлекеттік мекемені тікелей баскаруды директор жүзеге асырады. Директор жауап береді:
1) мектеп қызметкерлерінің біліктілік денгейі, оқу жоспары мен оку үдерісінің кестесіне сайкес білім беру бағдарламаларын іске асыру, білім алушылардың білім сапасы, өмірі мен денсаулығы, Қазақстан Республикасының заннамасында белгіленген тәртіппен оку-тәрбие үдерісі кезінде мектеп окушылары мен кызметкерлерінің кұқықтары мен бостандықтарын сақтау үшін;
2) облыстық және қалалык маңызы бар білім беру органдарынын норматинтік актілерін, бұйрықтарын, лауазымдық нұсқаулыкпен белгіленген лауазымдык міндеттерін дәлелді себептерсіз орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін, оның ішінде берілген құқықтарды орындамағаны үшін;
3) білім алушының жеке басына дене және (немесе) психикалык зорлық-зомбылықпен байланысты тәрбие әдістерін, оның ішінде бір рет колданған, сондай-ақ озге де моральдік теріс қылық жасағаны үшін директор еңбек заннамасына сәйкес атқаратын кызметінен босатылуы мүмкін;
4) өрт кауіпсіздігі, еңбекті коргау ережелерін, оку-тәрбие үдерісін ұйымдастырудың санитарлык-гигисналық ережелерін бұзғаны үшін мектеп директоры Қазақстан Республикасынын заннамасында көзделген жауапкершілікке тартылады.
Педагогтік қызметпен айналысуға тек тиісті бейіндері бойынша арнайы
педагогикалык немесе кәсіптік білімі бар аламдар жіберіледі.
Мектепте жұмыс істеуге:
I) медициналық қарсы көрсетілімдері бар;
2) психиатриялық және (немесе) наркологиялык диспансерде есепте тұрған, Жылына бір рет, оку жылынын басында педагог психиатриялық және (немесе) наркологиялық диспансерде есепте тұрмайтынын растайды;
3) соттың заңды күшіне енген үкіміне сәйкес педагогтің кәсіптік
қызметін жүзеге асыру құқығынан айырылған,
4) Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген тәртіппен
әрекетке кабілетсіз немесе әрекет кабілеті шектеулі деп танылғандар;
5) Қазақстан Республикасының Енбек Кодексінде көзделген шектеулер
негізінде адамдар жіберілмейді,
Жұмысқа қабылдау кезінде мектеп директоры азаматтық қызметшінің тиісті бос науазымдарына орналасуга койылатын біліктілік талаптарын басшылыққа алуға міндетті. Тиісті білімсіз педагогикалық қызметпен айналысуға жол берілмейді. Педагогикалық лауазымдар бойынша азаматтарды кабылдау тәртібін бұзғаны үшін директор дербес жауапты болады. Мекеме кызметкерлерінің кұқықтары мен міндеттері тиісті лауазымға немесе қызмет түріне катысты Казақстан Республикасының нормативтік құқықтык актілерімен анықталады.
Мемдекеттік мекемені баскарулын бір түрі-педагогикалык кеңес. Педагогикалық кенестін құрамына: білім беру ұйымының басшысы (тораға), оның орынбасарлары, педагогтар, тәрбиешілер, психолог, әлеуметтік педагог кіреді. Білім беру ұйымының педагогикалык кенесінің отырысына ата-аналар ұйымдарының немесе қамқоршылық кенесінін мүшелері шақырылады, Педагогикалык кенестің құрамы оку жылына арналған білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен бекітіледі. Педагогикалық кеңес өз кұрамынан бір жыл мерзімге хатшы сайлайды.
Педагогикалық кеңес:
1) мемлекеттік мекемелерде нормативтік күқыктык актілерді орындау
жөніндегі іс-шаралар;
2) оқу-тәрбие және әдістемелік жұмыстың жай-күйі, оқытудың барлык түрлері бойынша оқыту әдістерін жетілдіру маселелері, окытулың жана технологияларын енгізу;
3) оқу-тәрбие жұмысын жоспарлау мәселелері;
4) корытынды аттестаттауды өткізу, білім алушыларды емтиханға жіберу, ұсынылған құжаттар негізінде білім алушыларды емтиханнан босату, білім алушыларды келесі сыныпқа ауыстыру немесе оларды кайта курсқа калдыру, білім алушыларды грамоталармен, мақтау кағаздарымен марапаттау, негізгі орта білімді үздік бітіргені туралы аттестат, негізгі орта білімді бітіргені туралы аттестат, алтын белгі, үздік аттестат, жалпы орта білім туралы аттестат, белгіленген үлгідегі анықтама беру мәселелері;
5) оку жүктемесін белу, тарификацияны бекіту, аттеститтауға дайындау, педагогтарды марапаттау және көтермелеу мәселелерін карастырады.
Педагогикалык кеңестін жүмысы оқу жылына әзірленетін жоспарға сәйкес жүргізіледі, педагогикалық кенестін отырысында каралады және білім беру ұйымынын басшысымен бекітіледі. Педагогикалық кеңес жылына кемінде бес рет жиналады.
15. Мемлекеттік мекеменің осы Жарғыда бекітілген өз кызметінің мәні мен мақсаттарына сай келмейтін кызметті жүзеге асыруга, сондай-ак мәмілелерді жасауға құқығы жок.
16. Мемлекеттік мекеменің Қазақстан Республикасының зандарында немесе құрылтай күжаттарында белгілі бір шек койылған қызмет мақсаттарына қайшы не оның басшысының жарғылық құзыретін бұза отырып жасаған мәмілесі: құрылтайшының, тиісті саланың уәкілетті органының, сондай-ақ оған катысты осы Жаргыда көрсетілген мүлікке китысты құқык субъектісінің, мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органның функцияларын жүзеге асыратын органнын талап коюы бойынша жарамсыз деп танылуы мүмкін.
4 тарау. Мемлекеттік мекемені басқару
17. Мемлекеттік мекемені жалпы баскару «Қарағанды облысы білім баскармасының Бұкар жырау ауданы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесімен жүзеге асырылады.
18. Қарағанды облысының әкімдігі мемлекеттік мекемені қайта ұйымдастыру және тарату туралы шешім қабылдайды. «Қарағанды облысының экономика баскармасы» мемлекеттік мекемесі Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен келесі кызметтерді жүзеге асырады:
1) коммуналдык мемлекеттік мекемеге мүлікті бекітіп, береді;
2) мемлекеттік мекеменің жаргысын, оны енгізуді, озгертуді және
толықтыруды бекітеді. «Қарағанды облысы білім баскармасының Бұкар жырау шуданы білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі заңнамамен белгіленген тәртіпте келесі функцияларды жүзеге асырады:
1) мемлекеттік мекеменің басшысы тағайындалады;
2) мемлекеттік мекеменін қаржыландыру жоспарын бекітеді;
3) мемлекеттік мекеме мүлкінің сақталуына бақылауды жүзеге
асырады;
4) мемлекеттік мекеменін басқару органдарының кұрылымын. калыптастыру тәртібін және өкілеттіктерінің мерзімін, мемлекеттік мекеменің шешімдер кабылдау тәртібін анықтайды;
5) мемлекеттік мекеме директорының құқықтарын, міндеттерін және жауапкершілігін, оны аткаратын кызметінен босатулың негіздерін белгілейлі,
6) Қазақстан Республикасының заннамасына сәйкес мемлекеттік мекеменің штат санын, тарифтеу тізімдерін және өзге де каржы-шаруашылық құжаттамасын келіседі; мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органға мемлекеттік мекемеге
7) ме берілген немесе өзінің шаруашылык қызметінің нәтижесінде сатып алған мүлікті алып қоюга немесе қайта белуге жазбаша келісім береді;
8) мемлекеттік мекеменін кұрылтайшысына мемлекеттік мекемені
қайта ұйымдастыру және тарату туралы ұсыныстар енгізеді;
9) өзіне осы жарғымен және Қазакстан Республикасынын өзге де
заңнамасымен жүктелген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.
19. Мемлекеттік мекеменің директоры «Қарағанды облысы білім баскармасының Бұқар жырау ауданынын білім бөлімі» мемлекеттік мекеме басшысымен қызметке тағайындалады және қызметтен босатылады және білім беру саласындағы уәкілетті орган бекіткен тағайындау кағидаларына сәйкес жүзеге асырылады.
20. Мемлекеттік мекеменің лиректоры мемлекеттік мекеменің жұмысын ұйымдастырады және оған басшылық жасайды, «Қарағанды облысы білім басқармасының Бұкар жырау ауданының білім бөлімі» смлекеттік мекемесіне жүктелген міндеттердің орындалуына және онын функцинларын жүзеге всыруга дербес жауапты болады.
21. Мемлекеттік мекеменін директоры дара басшылык кагидаттарында әрекет етеді және мемлекеттік мекеме қызметінін мәселелерін Қазакстан Республикасының заңнамасымен және осы Жарғымен айкындалатын өз күзыретіне сәйкес дербес шешеді,
22. Мемлекеттік мекеме директорының мемлекеттік мекеменің жарғылық емес қызметті жүзеге асыруына бағытталған іс-әрекеттері Енбек міндеттерін бүзу болып табылады және тәртіптік және материалдық жауаптылық шараларын колдануга әкеп соғады.
23. Мемлекеттік мекеменің директоры Қазақстан Республикасының
заннамасында белгіленген тәртіппен:
1) мемлекеттік мекеме атынан сенімхатсыз әрекет етеді;
2) мемлекеттік органдарда, өзге де ұйымдарда мемлекеттік мекеменің
мүлделерін білдіреді;
3) шарттар жасасады;
4) сенімхаттар береді;
5) ме
5) мемлекеттік мекеменің іссапарлар, тағылымдамалар, кызметкерлерді казақстандык және шетелдік оқу орталықтарында оқыту және қызметкерлердің біліктілігін арттырудын өзге де түрлері жөніндегі жоспарларын бекітеді;
6) барлык кызметкерлер үшін міндетті бұйрыктар шығарады және
нүскаулар береді;
7) Қазакстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік
мекеменің қызметкерлерін жұмыска қабылдайды және жұмыстан босатады;
8) Казақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен мемлекеттік мекеме қызметкерлеріне көтермелеу шараларын қолланады және тәртіптік жаза колданады;
9) өзінің орынбасарлары мен мемлекеттік мекеменің өзге де басшы
қызметкерлерінің міндеттері мен өкілеттік аясын айқындайды;
10) сыбайлас жемкорлыққа қарсы заңнаманы сақтау бойынша жұмысты ұйымдастырады, оның ішінде білім беру ұйымында сыбайлас жемкорлықтың профилактикасы және алдын алу бойынша шаралар кабылдайды;
11) Қазақстан Республикасының заннамасымен, осы Жаргымен және «Қарағанды облысы білім басқармасының Бұкар жырау ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесімен езіне жүктелген өзге де міндеттерді жүзеге асырады.
5 тарау, Мемлекеттік мекеменін мүлкін құру тәртібі
24. Мемлекеттік мекеме мүлкінің күнын оның теңгерімінде рсстілетін занды тұлғаның активтері құрайды. Мемлекеттік мекеменің
мулк мүлкі мыналардың есебінен қалыптастырылады:
I) құрылтайшы (меншік несі) берген мүлік;
2) өз қызметі нәтижесінде сатып алынған мүлік (акшалай кірістерді
саалғанда);
3) Казақстан Республикасының заннамасында тыйым салынбаған өзге
көздер есебінен калыптистырылалы.
25. Мемлекеттік мекеме өзіне бекітіліп берілген мүлікті және өзіне смета бойынша белінген қаражат есебінен сатып алынған мүлікті өз бетімен веліктен шығаруга немесе оған өзге де тәсілмен билік етуге құкылы емес.
26. Мемлекеттік мекеменің қызметі Қарағанды облысының бюджетінен
каржыландырылады.
27. Мемлекеттік мекеме Қазақстан Республикасының заннамасына
сәйкес бухгалтерлік есеп жүргізеді және есептілік ұсынады.
Бухгалтерлік есепті және мемлекеттік мекеме үшін есептілікті ұсынуды барлық туындайтын функциялары бар мемлекеттік мекеменің баскару органы жүзеге асыра алады.
28. Мемлекеттік мекеменің қаржы-шаруашылык қызметін тексеру және тексеру Қазақстан Республикасының заннамасында белгіленген тәртіппен жүзеге асырылады.
6 тарау, Мемлекеттік мекемедегі жұмыс тәртібі
29. Мемлекеттік мекеменің жұмыс тәртібі ішкі еңбек тәртібі қағидаларымен белгіленеді және Казақстан Республикасы Еңбек заннамасынын нормаларына қайшы келмеуге тиіс.
7 тарау. Кұрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу
тәртібі
30. Мемлекеттік мекеменің құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толыктырулар енгізу колданылып жүрген заңдарда б белгіленген өкілеттіктерге сәйкес осы шешімді кабылдаған құрылтайшының немесе органның шешімі бойынша жүргізіледі. Құрылтай кұжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу «Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркеу және филиалдар мен өкілдіктерді есептік тіркеу туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес аумақтык әділет органдарында мемлекеттік тіркеу рәсімінен өтеді.
8 тарау. Мемлекеттік мекемені кайта ұйымдастыру және тарату
шарттары
31. Коммуналдык мемле мемлекеттік мекемені кайта ұйымдастыру иру
Қарағанды облысы әкімдігінің шешімі бойынша жүргізіледі.
32. Мемлекеттік мекеме заң актілерінде көзделген баска да негіздер
бойынша таратылады.
33. Мемлекеттік мекемені қайта ұйымдастыруды және таратулы «Қарағанды облысының білім баскармасы» мемлекеттік мекемесімен келісім бойынша Қарағанды облысының әкімдігі жүзеге асырады.
34. Таратылған мемлекеттік мекеменін кредиторлардың талаптарын қанағаттандырғаннан кейін калған мүлкін «Қарағанды облысынын экономика баскармасы» мемлекеттік мекемесі қайта боледі.
35. Таратылған мемлекеттік мекеменің ақшасы, осы занды тұлганың мүлкін өткізу нәтижесінде алынған каражатты қоса алғанда, кредиторлардын талаптары қанағаттандырылғаннан кейін калған акша тиісті бюджеттің кірісіне есептеледі,
9 тарау. Мемлекеттік мекеменін филиалдары мен өкілдіктері туралы
мәліметтер
36. Мемлекеттік мекеменін филиалдары мен окілдіктері жок
Директордың м.а.
(қолы)
А.Т.Закумбаева