«Қарағанды облысының білім
басқармасы»ММ басшысының
20__ жылғы «___»______ № ___
бйрығымен бекітілген
«Қарағанды облысы білім басқармасының Нұра ауданы білім бөлімінің Абай атындағы Шұбаркөл жалпы білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің Жарғысы
1. Жалпы ережелер
1. «Қарағанды облысы білім басқармасының Нұра ауданы білім бөлімінің Абай атындағы Шұбаркөл жалпы білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі (бұдан әрі - мемлекеттік мекеме) функцияларын жүзеге асыру үшін ұйымдық-құқықтық нысанында құрылған заңды тұлға мәртебесіне ие коммерциялық емес мекеме болып табылады. 2. Мемлекеттік мекеменің түрі: коммуналдық. 3. Мемлекеттік мекеме 20___ жылғы __________________ Қарағанды облысының білім басқармасының қаулысымен құрылған. 4. Мемлекеттік мекеменің құрылтайшысы Қарағанды облысының әкімдігі болып табылады. 5. Тиісті саланың уәкілетті органы, сондай-ақ орган, оған қатысты мемлекеттік мекеменің мүлкіне қатысты құқық субъектісінің функцияларын жүзеге асырушы: «Нұра ауданы білім беру бөлімі Қарағанды облысы білім басқармасы» мемлекеттік мекемесі болып табылады. 6. Мемлекеттік мекеменің атауы: «Қарағанды облысы білім басқармасының Нұра ауданы білім бөлімінің Абай атындағы Шұбаркөл жалпы білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі. 7. Мемлекеттік мекеменің орналасқан жері: 100927, Қарағанды облысы, Нұра ауданы, Шұбаркөл кенті, Рысқұлбеков көшесі, 82
2. Мемлекеттік мекеменің заңдық мәртебесі
8. Мемлекеттік мекеменің Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес дербес балансы, Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Елтаңбасы бейнеленген және мемлекеттік мекеменің атауы бар мөрі болады. 9. Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген жағдайларды қоспағанда, мемлекеттік мекеме басқа заңды тұлғаны құра алмайды, сондайақ құрылтайшысы (қатысушысы) бола алмайды. 10. Мемлекеттік мекемелердің азаматтық-құқықтық мәмілелері олар Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің аумақтық қазынашылық бөлімшелерінде міндетті тіркелгеннен кейін күшіне енеді.
3.Мемлекеттік мекеме қызметінің пәні мен мақсаттары
11. Мемлекеттік мекеме қызметінің пәні: жеке тұлғаның, қоғамның, мемлекеттің мүдделеріне оқыту және тәрбиелеу; баланың жеке басының жанжақты дамуына қолайлы жағдай жасау; оқушылардың өзін-өзі тәрбиелеу және қосымша білім алу қажеттіліктерін қанағаттандыру. 12. Мемлекеттік мекеме қызметінің мақсаты: 1) азаматтардың белгіленген жалпыға міндетті білім беру стандарттарының Қазақстан Республикасының Конституциясымен кепілдендірілген тегін орта білім алу құқығын жүзеге асыру; 2) негізгі жалпы білім беру бағдарламаларын сапалы игеруді қамтамасыз ету; 3 3) мәдениеті жоғары, қоғамдағы өмірге бейімделген, терең және кеңейтілген білім беру бағдарламаларын саналы таңдауға және дамытуға дайын интеллектуалды тұлғаны қалыптастыру. 13. Мемлекеттік мекеме өз мақсаттарына жету үшін келесі қызмет түрлерін жүзеге асырады: бастауыш, негізгі және жалпы орта, қосымша білім. Мекеме мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту саласында (мектепке дейінгі сыныптар) білім беру қызметін ұсынады. Қызметтің барлық түрлері «Рұқсаттар және хабарламалар туралы» Қазақстан Республикасының 2014 жылғы 16 мамырдағы №202 Заңында көзделген рәсімдер жүзеге асырылғаннан кейін жүзеге асырылады. 14. Мекеменің негізгі міндеттері: 1) ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтар, ғылым мен практиканың жетістіктері негізінде жеке тұлғаны қалыптастыруға, дамытуға және қалыптастыруға бағытталған сапалы білім алу үшін қажетті жағдайлар жасау; 2) жеке тұлғаның шығармашылық, рухани және физикалық мүмкіндіктерін дамыту, адамгершілік пен салауатты өмір салтының берік негіздерін қалыптастыру, даралықты дамытуға жағдай жасау арқылы интеллектті байыту; 3) азаматтық пен отансүйгіштікке, өз Отанына, Қазақстан Республикасына деген сүйіспеншілікке, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халықтық дәстүрлерді қастерлеуге, кез-келген конституцияға қарсы және қоғамға қарсы көріністерге төзбеушілікке тәрбиелеу; 4) белсенді азаматтық ұстанымы бар жеке тұлғаны тәрбиелеу, республиканың қоғамдық-саяси, экономикалық және мәдени өміріне қатысу қажеттіліктерін, жеке тұлғаның өз құқықтары мен міндеттеріне саналы қатынасын қалыптастыру; 5) ұлттық және әлемдік мәдениеттің жетістіктерімен таныстыру; қазақ және республиканың басқа халықтарының тарихын, әдет-ғұрыптары мен дәстүрлерін зерттеу; мемлекеттік, орыс, шетел (ағылшын, неміс) және басқа тілдерді меңгеру. 15. Мекеме Қазақстан Республикасының заңнамасына және осы жарғыға сәйкес келесі ақылы білім беру қызметтерін ұсынуға құқылы: 1) қосымша білім беру бағдарламалары бойынша оқыту; 2) арнайы курстар мен пәндер циклдерін қосымша оқыту үшін; 3) жеке оқушылармен жеке негізде оқу жоспарына сәйкес сағат санынан артық пәндер бойынша қосымша сабақтар өткізу; 4) студенттермен пәндерді қосымша тереңдетіп оқыту үшін (мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттардың тиісті білім беру бағдарламалары шеңберінен тыс). Негізгі қызметтің орнына ақылы қызметтерді көрсету мүмкін емес. Мектептің ақылы қызметтерінің бағасы Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен бекітілуге жатады. 16. Мекеме дамытушы білім берудің жаңа мазмұнын, оны жүзеге асырудың нысандары мен әдістерін, эксперименталды оқу жоспарларын, 4 бағдарламаларын және факультативті курстарды іздеуді, әзірлеуді ұйымдастыратын білім беру ұйымы болып табылады. Оқу процесін ұйымдастыру, басқару осы жарғыға сәйкес жүзеге асырылады. 17. Білім беру және білім беру қызметі мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары негізінде әзірленген және міндетті негізгі және қосымша бағдарламаларды әзірлеуді жүзеге асыратын оқу жоспарлары мен бағдарламаларына сәйкес жүзеге асырылады. Мекеменің бағдарламалары мемлекеттік жалпы білім беретін мектептердің типтік бағдарламаларына негізделген. 18. Мектеп «Білім туралы» Қазақстан Республикасының Заңында айқындалған шектерде оқыту формаларын, құралдары мен әдістерін таңдауда дербес. Оқу процесін жүзеге асыру үшін мектеп жылдық жұмыс оқу жоспарын және оқу орнының басшысы бекітетін оқу сабақтарының кестесін жасайды және бекітеді. Пәндерді тереңдетіп оқытатын мекемеге факультативтерге және оқушылардың таңдауы бойынша қосымша курстарды ұйымдастыруға бір сыныпқа 4 сағат есебінен қаражат бөлінуі мүмкін. Оқу тілі - қазақ тілі. 19. Оқу жоспарының факультативті бөлімі: 1) жеке таңдау, жеке даму бағдарламасы, инновациялық және оқыту технологияларын қолдану; 2) мекеменің мақсаттары мен міндеттеріне сәйкес келетін қосымша білім беру бағдарламаларын іске асыруға арналған пәндерді дамытатын жаңа оқу жоспарларын енгізу; 3) оқушылардың ақыл-ой әрекетін дамыта отырып, шындықты танудың әмбебап әдістерін игеруге бағытталған, жеке тұлғаның жалпы мәдени дамуына ықпал ететін, дүниетаным мен гуманистік сананы қалыптастыратын пәндер мен курстарды енгізу. 20. Мекеменің құрылымы: 1) әкімшілік (директор және оның орынбасарлары); 2) Әдістемелік кеңес, Педагогикалық кеңес, Педагогикалық әдеп жөніндегі кеңес, Қамқоршылар кеңесі, жалпы мектептегі ата-аналар комитеті, сыныптық ата-аналар комитеттері, пәндік әдістемелік бірлестіктер; 3) сынып - мекеменің негізгі құрылымдық бөлімі. 21. Білім деңгейі: 1) бастауыш білім беру (1 - 4 сыныптар), негізгі стратегиялық бағыт - бұл кіші жастағы оқушының жеке қабілеттерін ашуға, оқудың оң мотивациясы негізінде психофизикалық, интеллектуалды және музыкалық дамуға жағдай туғызатын іс-әрекеттің негізгі бағыттары мен бастапқы шығармашылық дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік беретін дамытушы білім. балалар. Оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі - 4 жыл; 2) негізгі орта білім (5 - 9 сыныптар) білім мазмұнын жаңартуға бағытталған негізгі әмбебап білім беруді қамтамасыз етеді, танымдық процестерге өту үшін арнайы дағдылар мен дағдыларды қалыптастырады; жалпы дамытушы және арнайы курстарды таңдауды қамтамасыз етеді, 5 студенттерге жеке оқыту жүйесін құруға мүмкіндік туғызады. Азаматтық пен патриоттыққа, өз Отаны - Қазақстан Республикасына деген сүйіспеншілікке, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халықтық дәстүрлерді қастерлеуге, кезкелген конституцияға қарсы және қоғамға қарсы көріністерге төзбеушілікке тәрбиелеу. Оқушыларға кәсіптік бағдар беру. Негізгі орта білім орта жалпы білім алудың негізі болып табылады. Әр пәннің мазмұнын зерттеу негізгі орта білім деңгейінде аяқталады. Негізгі орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі - 5 жыл; 3) жалпы орта білім беру (10 - 11 сыныптар) білімге деген қызығушылықты және оқушының шығармашылық қабілеттерін дамытуды, оқуды саралау негізінде өз бетінше оқу іс-әрекетінің дағдыларын қалыптастыруды қамтамасыз етеді. Міндетті пәндерден басқа, пәндер жеке тұлғаның қызығушылықтарын, қабілеттері мен мүмкіндіктерін, яғни гуманитарлық немесе жаратылыстану-математикалық бағыттар бойынша мамандандырылған оқытуды жүзеге асыру мақсатында оқушылардың өз қалауы бойынша енгізіледі. Жалпы орта білім бастауыш кәсіптік, орта кәсіптік (қысқартылған, жеделдетілген бағдарламалар үшін) және жоғары кәсіптік білім алудың негізі болып табылады. Жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі - 2 жыл. 22. Оқу орны оқу жоспарының ауыспалы компонентін бірнеше сағат бойы мектептен тыс жерде өткізуге құқылы (мәдениет мекемелері, спорт ғимараттары, әскери ғимараттар, ғылыми зертханалар, өндірістік кәсіпорындар, қосымша білім беру ұйымдары және т.б.). 23. Тиісті контингентті көрсете отырып, сабақтар жиынтығы «Қарағанды облысының білім басқармасы Нұра ауданы білім беру бөлімі» мемлекеттік мекемесінің басшысымен келісіледі. Сабақ жиынтығын құруға мекеменің басшысы жеке жауап береді. Сыныптағы оқушылардың саны қолданыстағы «Білім беру объектілеріне қойылатын санитарлықэпидемиологиялық талаптар» санитарлық ережелеріне сәйкес, санитарлық нормалар сақталған жағдайда, осы білім беру ұйымына тікелей бөлінген бюджеттік қаражатты ескере отырып белгіленеді. 24. Сыныптар пәндерді оқуда тізімі мемлекеттік білім беру стандартында айқындалатын, саны 20 оқушыдан кем емес, 2 кіші топқа бөлінуі мүмкін. Егер оқу жылы ішінде оқушылар саны 20 оқушыдан кем болса, онда сыныпты 2 кіші топқа бөлу осы оқу жылының келесі тоқсанынан басталады. 25. Мектепте қосымша сабақтар қажет болған жағдайда бастауыш сынып оқушылары үшін ұзартылған күн топтары ашылуы мүмкін. Ұзартылған күн топтарында бес күндік жұмыс аптасында жүктеме 25 сағат құрайды. Ұзартылған күн тобына оқушылардың ата-аналардың өтініші арқылы қабылданады. Ыстық тамақпен қамтылу ата-ана қаражаты арқылы жзеге асырылады. Мектеп жазғы уақытта балаларды жұмыспен қамту және сауықтыру үшін жағдай жасайды (мектеп жанындағы лагерьдің толық емес күндік жұмысы ұйымдастырылады). 6 26. Мекемеде толық және толық емес күн болатын мектепке дейінгі шағын орталық құрылуы мүмкін. Мектепке дейінгі шағын орталық мекеменің құрылымдық бөлімшесі болып табылады. Шағын орталық 2 (3) жастан 6 жасқа дейінгі балаларды жан - жақты дамыту және тәрбиелеу мен оқытуды ұйымдастыруда, олардың ата-аналарын консультациялықәдістемелік қолдау, балаларды әлеуметтік бейімдеу мақсатында құрылады. Мектепке дейінгі шағын орталық қызметінің тәртібі Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасымен анықталады. Мектепке дейінгі шағын орталықта білім беру процесін ұйымдастыру мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік стандарттарына сәйкес бекітілген балаларды дамытудың жалпы білім беру бағдарламасымен айқындалады және регламенттеледі. Мектепке дейінгі шағын орталық пен ата-аналар арасындағы қарым-қатынас келісім шартпен реттеледі. Мекемеде мектепалды даярлық топтары (сыныптары) құрылуы мүмкін. 27. Мекеме оқушыларға денсаулық жағдайы туралы медициналық қорытындыға сәйкес үй сабақтарын ұсынады. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің нұсқауына сәйкес аптасына оқу сағатының саны бөлінеді, кесте жасалады, бұйрық мұғалімдердің жеке құрамымен анықталады, сабақ журналы жүргізіледі. Ата-аналар (заңды өкілдер) үйде сабақ өткізуге жағдай жасауға міндетті. 28. Оқыту сабақтары Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен басталады және аяқталады. Оқу жылының ұзақтығы, академиялық апталар мен каникулдар санын қоса алғанда, білім беру саласындағы мемлекеттік стандарттың және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінің талаптарына сәйкес анықталады. 29. Мекеме келесі жұмыс режимін және сабақтарды белгілей алады: бірінші ауысымда сабақ басталуы – сағат 8:00 (8:30 немесе 9:00), екінші ауысымда - сағат 13:30 (14:00). Сабақ кестесін мекеме басшысы немесе оны алмастыратын адам бекітеді. Сабақ кестесінде сабақтардың күнделікті саны, ұзақтығы мен кезектілігі, сонымен қатар сыныптар арасындағы үзілістердің ұзақтығы көрсетіледі. Мектеп кестесінің мәселелері қолданыстағы «Білім беру объектілеріне қойылатын санитарлық-эпидемиологиялық талаптар» санитарлық ережелерімен реттеледі. Сабақтар кестесі эпидемиологиялық жағдайға сәйкес уәкілетті органдар және (немесе) лауазымды адамдар белгілеген шектеу шаралары негізінде өзгеруі мүмкін. 30.Сабақтар арасындағы үзілістер кезеңінде мекеме білім алушылардың тамақтануын ұйымдастырады. Білім алушылардың тамақтануы мектеп асханасында , Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес бюджет, жалпыға міндетті оқу қоры және ата-аналар қаражаты есебінен жүзеге асырылады. 31.Мекемедегі тәртіп оқушылардың, тәрбиеленушілердің, мұғалімдердің адамдық қадір-қасиетін құрметтеу негізінде қолдау көрсетіледі. Оқушыларға қатысты физикалық және психикалық зорлық-зомбылық әдістерін қолдануға жол берілмейді. Оқушыларға дәрігерге дейінгі көмекті әкімшілік пен оқытушылық құраммен бірге оқушылардың денсаулығы мен физикалық 7 дамуына, медициналық іс-шаралардың өткізілуіне және санитарлықгигиеналық нормалардың сақталуына жауапты медбике көрсетеді. Медициналық көмекті денсаулық сақтаудың жергілікті органдары (емханалар) көрсетеді. Оқушылар жоспарлы медициналық тексеруден өтеді. 32. «Білім туралы» Қазақстан Республикасы Заңының талаптарына сәйкес мектеп формасы қажет. Оны кию тәртібі мен стилі ата-аналар комитетімен немесе Қамқоршылық кеңесінің келісімімен мекеме басшысының бұйрығымен бекітіледі. Оқушылар мен қызметкерлерге діни киім (атрибуттар) киюге тыйым салынады. Мұғалімдер қызметтік міндеттерін орындау кезінде киімнің іскерлік стилін ұстанады. 33. Мекемеге саяси партиялардың, қоғамдық-саяси және діни қозғалыстар мен ұйымдардың ұйымдық құрылымдарын құруға және олардың жұмысына жол берілмейді. Мекеме зайырлы және діни білімнің бөліну принципін сақтауға міндетті. Кез-келген нысанда діни білім алуға жол берілмейді. 34. Инклюзивті білім берудің мақсаттарын іске асыра отырып, мекеме ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға олардың білім алуы, дамуында ауытқушылықтарды түзету және білім берудің барлық деңгейлерінде әлеуметтік бейімделуі үшін ерекше жағдайлар жасайды. Оқу орнындағы оқушылардың ата-аналарының немесе басқа заңды өкілдерінің мүдделерін ескере отырып, инклюзивті сыныптар ашылуы мүмкін (бір сыныпта ерекше білім беру қажеттіліктері бар екі баладан көп емес оқи алады). Инклюзивті сыныптарға психологиялық-медициналықпедагогикалық консультациялардың қорытындылары мен ұсыныстары негізінде оқуға түскен ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар жалпы білім беру бағдарламасы немесе жеке бағдарлама бойынша оқытылуы мүмкін. Инклюзивті сыныптарға тіркелген ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін түзету сабақтарын арнайы мұғалімдер (олигофренопедагог, саңырау мұғалім, тифлопедагог, мұғалім-дефектолог, логопед, логопед) жүргізеді. Мекемеде сөйлеу орталығы өз жұмысын тұрақты негізде жүргізе алады. Сөйлеу орталығын ашу «Қарағанды облысының білім беру басқармасы Нұра ауданы білім беру бөлімі» мемлекеттік мекемесі басшысының бұйрығымен ресімделеді. 35. Мекемеге қабылдау бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің оқу бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымында оқуға жіберудің стандартты ережелері негізінде жүзеге асырылады. Балаларды қабылдауға арналған құжаттардың тізімі бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің білім беру оқу бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарында оқуға жіберу ережелерімен және мемлекеттік қызметтер көрсетудің тиісті мемлекеттік стандарттарымен анықталады. Бірінші сыныпқа қабылдау үшін баланың ата-аналары немесе заңды өкілдері мұғалім таңдауға құқылы емес. Сыныптан сыныпқа көшу Педагогикалық кеңестің шешімімен оқу үлгерімі нәтижелеріне сәйкес жүзеге асырылады. 8 36. Үлгерімнің ағымдық мониторингін, білім алушыларды аралық және қорытынды аттестаттауды өткізу бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің жалпы білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім алушылардың үлгерімін, аралық және қорытынды аттестаттауын бақылаудың стандартты ережелеріне сәйкес жүзеге асырылады. 37. Кәмелетке толмаған оқушыларды оқудан шығаруға ерекше жағдайларда білім беру ұйымының мемлекеттік органының шешімі бойынша заңсыз әрекеттер жасағаны, білім беру ұйымының жарғысын өрескел және бірнеше рет бұзғаны үшін жол беріледі. Жетім балаларды және ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды шығару туралы шешім қорғаншы және қамқоршы органдардың келісімімен қабылданады. Ересек оқушыларды мектептен шығаруға заңсыз әрекеттер жасағаны, білім беру ұйымының жарғысын өрескел және бірнеше рет бұзғаны, сондайақ оқу үлгерімі үшін педагогикалық кеңестің шешімімен жол беріледі. 38. Жалпы білім беру үдерісіне қатысушылар: оқушылар, педагогикалық қызметкерлер, оқушылардың ата-аналары (оларды алмастыратын адамдар). 39. Оқушылардың құқығы: 1) ақысыз жалпы орта білім алуға; 2) әр түрлі қызметтегі ерекше жетістіктері үшін марапатталуға; 3) медициналық көмекке; 4) кітапхана қорын ақысыз пайдалану; 5) қосымша (ақылы) білім беру қызметтерін алуға; 6) мекемені басқаруға қатысуға; 7) адамның қадір-қасиетін құрметтеу, ар-ождан және ақпарат бостандығы, өз пікірлері мен сенімдерін еркін білдіру. 40. Мекеме зайырлы және діни білімнің бөліну принципін сақтайды. Кез-келген нысанда діни білім алуға жол берілмейді. 41. Қорытынды аттестаттаудан сәтті өткен бітірушілерге оқу орнының мөрімен куәландырылған тиісті білімі туралы мемлекет мойындайтын құжат беріледі. 42. Оқушылар міндетті: 1) мекеменің жарғысы мен ішкі тәртіп ережелерін сақтауға; 2) мектептің оқушысының мүлкіне зиян келтірілген жағдайда, адалдықпен оқуға және оқу орнының мүлкіне мұқият күтім жасауға, атааналарымен бірге оның құнын қалпына келтіруге және өтеуге; 3) басқа оқушылар мен оқу орнының қызметкерлерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге; 4) белгілеген мектеп формасын киіп жүру: ұлдар: бір түсті (ашық түсте) жейде немесе жеңсіз жейде, мектеп эмблемасы бар көк түсті кофта, көк түсті шалбар, қыздар: бір түсті (ашық түсте) блузка, мектеп эмблемасы бар көк түсті жеңсіз блузка немесе кофта, көк түсті юбка. Мектеп оқушыларына мектепте бас киімде (тақия, бөрік, құлақшын, хиджаб, паранджа, орамал) киюге тыйым салынады. 43. Кәмелетке толмаған балалардың ата-аналары мен басқа заңды өкілдері: 9 1) берілген мүмкіндіктер шеңберінде оқу формасын таңдау баланың тілектерін, жеке бейімділігі мен ерекшеліктерін ескеретін мекеме; 2) Қамқоршылар кеңесі немесе ата-аналар комитеті арқылы мекеменің басқару органдарының жұмысына қатысуға; 3) балаларының үлгерімі, тәртібі және оқу жағдайлары туралы ақпарат алуға; 4) балаларын оқыту мен тәрбиелеу мәселелері бойынша кеңестер алуға. 44. Ата-аналар мен басқа заңды өкілдер: 1) балалардың өмір сүруі мен оқуы үшін, олардың интеллектуалды және дене күшінің дамуын, адамгершілік қалыптасуын қамтамасыз ету үшін сау және қауіпсіз жағдайлар жасау; 2) балаларды мектепке дейінгі тәрбиемен қамтамасыз етеді; 3) мекемемен ынтымақтастық орнатуға; 4) балалардың мекемеге баруын қамтамасыз ету; 5) балаларды оқулықтармен, оқу құралдарымен, мектеп формасымен қамтамасыз етуге; 6) демалысты қоса алғанда, сағаттан кейін ата-аналар балаларының бос уақытын, жұмыспен қамтылуын және тәрбиесін ұйымдастыруға толық жауап береді; 7) мекеменің педагогикалық және басқа қызметкерлерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге міндетті. 45. Ата-аналар (оларды алмастыратын адамдар) мекеменің жарғысын, ішкі тәртіп ережелерін сақтауға және өз балаларының тәрбиесі мен оқуына, сондай-ақ мемлекеттік меншікке құрметпен қарауға міндетті. 46. Мекемені басқару Қазақстан Республикасының заңнамасына, осы жарғыға сәйкес жүзеге асырылады. Алқалы басқару нысаны - педагогикалық кеңес Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жүзеге асырылады. 47. Мекемені тікелей басқаруды директор жүзеге асырады. Директор жауапты: 1) оқу орнының қызметкерлерінің біліктілік деңгейі, оқу жоспарлары мен оқу процесінің кестесіне сәйкес білім беру бағдарламаларын іске асырғаны үшін, білім алушылардың білім сапасы, өмірі мен денсаулығы, оқу процесі кезінде Қазақстан Республикасы заңнамасында белгіленген тәртіппен мекеме оқушылары мен қызметкерлерінің құқықтары мен бостандықтарын сақтау. 2) нормативті актілерді, облыстық және қалалық / аудандық маңызы бар білім беру органдарының бұйрықтарын, лауазымдық нұсқаулықта белгіленген қызметтік міндеттерді орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін, оның ішінде берілген құқықтарды пайдаланбағаны үшін. 3) білім алушының жеке басына қарсы физикалық және (немесе) психикалық зорлық-зомбылыққа байланысты тәрбиенің бір жолғы әдістерін қолданғаны, сондай-ақ кез-келген басқа азғындық әрекеттерді жасағаны үшін директор еңбек заңнамасына сәйкес қызметінен босатылуы мүмкін. 10 4) өрт қауіпсіздігі, еңбекті қорғау, оқу процесін ұйымдастырудың санитарлық-гигиеналық ережелерін бұзғаны үшін директор Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген жауапкершілікке тартылады. 48. Тиісті бейіндер бойынша арнайы педагогикалық немесе кәсіптік білімі бар адамдар педагогикалық қызметпен айналысуға рұқсат етіледі. Жұмыс істеуге жіберілмейтіндер: 1) медициналық қарсы көрсетілімдері бар; 2) психиатриялық және (немесе) наркологиялық диспансерде есепте тұрған. Жыл сайын, жылына бір рет, оқу жылының басында мұғалім өзінің психиатриялық және (немесе) наркологиялық диспансерде есепте тұрмағанын кез-келген заңды түрде растайды; 3) Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінде көзделген шектеулер негізінде жүзеге асырылады. 49.Жұмысқа қабылдау кезінде директор тиісті мемлекеттік қызметшілердің бос лауазымдарына қойылатын біліктілік талаптарын басшылыққа алуы керек. Тиісті білімсіз педагогикалық қызметпен айналысуға жол берілмейді. Азаматтарды педагогикалық қызметке қабылдау тәртібін бұзғаны үшін директор жеке жауапкершілікке тартылады. Мекеме қызметкерлерінің құқықтары мен міндеттері тиісті лауазымға немесе қызмет түріне Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерімен анықталады. 50. Мектепті басқару формаларының бірі - педагогикалық кеңес. Педагогикалық кеңестің құрамына: білім беру ұйымының басшысы (төраға), оның орынбасарлары, мұғалімдер, тәрбиешілер, психолог, әлеуметтік педагог кіреді. Ата-аналар комитетінің немесе қамқоршылар кеңесінің мүшелері білім беру ұйымының педагогикалық кеңесінің отырыстарына шақырылады. Педагогикалық кеңестің құрамы оқу жылына білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен бекітіледі. Педагогикалық кеңес өз мүшелерінен бір жыл мерзімге хатшы сайлайды. 51. Педагогикалық кеңес мыналарды қарастырады: 1) білім беру ұйымында құқықтық актілерді іске асыру жөніндегі шаралар; 2) оқу және оқу-әдістемелік жұмысының жай-күйі, оқытудың барлық түрлерінде оқыту әдістерін жетілдіру, оқытудың жаңа технологияларын енгізу мәселелері; 3) оқу-тәрбие жұмысын жоспарлау мәселелері; 4) қорытынды аттестаттау, оқушыларды емтихандарға жіберу, ұсынылған құжаттар негізінде оқушыларды емтихандардан босату, оқушыларды келесі сыныпқа ауыстыру немесе оларды екінші сыныпқа қалдыру, оқушыларды дипломдармен, мақтау қағаздарымен марапаттау, негізгі орта білімді үздік бітіргені туралы куәлік беру, негізгі орта білім туралы диплом, үздік аттестат, орта жалпы білім туралы куәлік, белгіленген үлгідегі куәлік; 5) оқу жүктемесін бөлу, алдын-ала есеп айырысу, сертификаттауға дайындық, мұғалімдерді марапаттау және көтермелеу мәселелері. 11 52. Педагогикалық кеңестің жұмысы оқу жылына арналған жоспарға сәйкес жүзеге асырылады, педагогикалық кеңестің отырысында қаралады және білім беру ұйымының басшысы бекітеді. Педагогикалық кеңес жылына кем дегенде бес рет жиналады. 53. Мемлекеттік мекеме қызметті жүзеге асыруға, сондай-ақ осы жарғыда бекітілген оның қызметінің мәні мен мақсаттарына сәйкес келмейтін мәмілелер жасауға құқылы емес. 54. Мемлекеттік мекеме өз қызметінің мақсаттарына қайшы келетін, міндетті түрде Қазақстан Республикасының заңдарымен немесе құрылтай құжаттарымен шектелген немесе оның басшысының жарғылық құзыретін бұзған мәміле: құрылтайшының, тиісті саланың уәкілетті органының, сондайақ оны жүзеге асыратын органның талаптары бойынша жарамсыз болуы мүмкін. оған қатысты құқық субъектісінің осы жарғыда көрсетілген мүлікке қатысты функциялары, мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органның.
4. Мемлекеттік мекемені басқару
55. Мемлекеттік мекемені жалпы басқаруды «Нұра ауданы білім беру бөлімі Қарағанды облысының білім басқармасы» ММ жүзеге асырады. 56. «Нұра ауданы білім беру бөлімі Қарағанды облысының білім басқармасы» ММ Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген ретпен мынадай функцияларды жүзеге асырады: 1) коммуналдық мемлекеттік мекеменің басшысын тағайындайды; 2) коммуналдық мемлекеттік мекемеге мүлікті бекітіп береді; 3) коммуналдық мемлекеттік мекеменің қаржыландыру жоспарын бекітеді; 4) коммуналдық мемлекеттік мекеме мүлкінің сақталуына бақылауды жүзеге асырады; 5) коммуналдық мемлекеттік мекеменің басқару органдарының құрылымын, қалыптастыру тәртібін және өкілеттіктерінің мерзімін, коммуналдық мемлекеттік мекеменің шешімдер қабылдау тәртібін айқындайды; 6) коммуналдық мемлекеттік мекеме басшысының құқықтарын, міндеттерін және жауапкершілігін, оны атқаратын лауазымынан босатудың негіздерін айқындайды; 7) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес коммуналдық мемлекеттік мекеменің штат санын, тарифтеу тізімдерін және өзге де Қаржышаруашылық құжаттамасын келіседі; 8) мемлекеттік мекеменің құрылтайшысына коммуналдық мемлекеттік мекемені қайта ұйымдастыру және тарату туралы ұсыныстар енгізеді; 9) өзіне осы жарғымен және Қазақстан Республикасының өзге де заңнамасымен жүктелген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады. 57. Мемлекеттік мекеме басшысы Қазақстан Республикасы заңнамасында көзделген жағдайларды қоспағанда, «Нұра ауданы білім беру 12 бөлімі Қарағанды облысының білім басқармасы» ММ қызметке тағайындалады және қызметтен босатылады. 58.Мемлекеттік мекеменің басшысы мемлекеттік мекеме жұмысын ұйымдастырады және басшылық етеді, «Нұра ауданы білім беру бөлімі Қарағанды облысының білім басқармасы» ММ тікелей бағынады (Қазақстан Республикасы заңнамасында көзделген жағдайларды қоспағанда) және мемлекеттік мекемеге жүктелген міндеттер мен олардың өз функцияларын жүзеге асыруына жеке жауапты болады. 59. Мемлекеттік мекеменің басшысы дара басшылық қағидаттарында әрекет етеді және мемлекеттік мекеме қызметінің мәселелерін Қазақстан Республикасының заңнамасымен және осы Жарғымен айқындалатын өз құзыретіне сәйкес дербес шешеді. 60. Мемлекеттік мекеме жарғысынан тыс қызметті жүзеге асыруға бағытталған мемлекеттік мекеме басшысының әрекеттері еңбек міндеттерін бұзу болып табылады, тәртіптік және материалдық жауапкершілікті қолдануға әкеп соғады. 61. Мемлекеттік мекеменің қызметті жүзеге асыруы барысында мемлекеттік мекеме басшысы Қазақстан Республикасы заңнамасында белгіленген тәртіппен: 1) мемлекеттік мекеме атынан сенімхатсыз әрекет етеді; 2) мемлекеттік органдарда, басқа да ұйымдарда мемлекеттік мекеменің мүддесін білдіреді; 3) шарттар жасасады; 4) сенімхаттар береді; 5) мемлекеттік мекеменің іссапарларға, тағылымдамаға, қызметкерлерді қазақстандық және шетелдік оқу орталықтарында оқытуға және қызметкерлердің біліктілігін жоғарылатудың басқа да түрлеріне байланысты тәртібі мен жоспарларын бекітеді; 6) банк шоттарын ашады; 7) барлық қызметкерлер үшін міндетті бұйрықтар шығарады және нұсқаулар береді; 8) тиісті саланың уәкілетті органы (жергілікті атқарушы органы) тағайындайтын қызметкерлерден басқа, мемлекеттік мекеме қызметкерлерін жұмысқа қабылдайды және жұмыстан босатады; 9) мемлекеттік мекеме қызметкерлеріне, Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес көтермелеу шараларын қолданады және оларды жазалайды; 10) өз орынбасарының (орынбасарларының) және мемлекеттік мекеменің басқа да басшы қызметкерлерінің міндеттері мен өкілеттік аясын айқындайды; 11) оған Қазақстан Республикасы заңнамасымен, осы жарғымен (ережемен) және «Нұра ауданы білім беру бөлімі Қарағанды облысының білім басқармасы» ММ жүктелген басқа да функцияларды жүзеге асырады. 5. Мемлекеттік мекеме мүлкінің құрылу тәртібі 13 62.Коммуналдық мемлекеттік мекеменің мүлкін заңды тұлғаның активтері құрайды, оның құны оның теңгерімінде көрсетіледі. Коммуналдық мемлекеттік мекеменің мүлкі мыналардың есебінен қалыптастырылады: 1) оған құрылтайшы берген мүлік; 2) Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған өзге де көздер есебінен қалыптастырылады. 63. Коммуналдық мемлекеттік мекеменің өзіне бекітілген мүлікті және оған смета бойынша бөлінген қаражат есебінен сатып алынған мүлікті өз бетімен иеліктен шығаруға немесе оған өзгедей тәсілмен билік етуге құқығы жоқ. 64.Мүліктің сақталуына коммуналдық мемлекеттік мекеменің материалдық жауапты қызметкерлері жауапты болады. 65.Коммуналдық мемлекеттік мекеменің қызметі Қарағанды облысының бюджетінен қаржыландырылады. 66. Коммуналдық мемлекеттік мекеменің қаржы-шаруашылық қызметін тексеру және тексеру Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жүзеге асырылады.
6.Мемлекеттік мекемедегі жұмыс тәртібі
67. Мемлекеттік мекеменің жұмыс тәртібі ішкі еңбек тәртіп ережесімен белгіленеді және Қазақстан Республикасы Еңбек заңы нормаларына қайшы келмеуі тиіс.
7. Құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу тәртібі
68. Мемлекеттік мекеменің құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар қолданыстағы заңнамада белгіленген өкілеттіктерге сәйкес құрылтайшының немесе осы шешімді қабылдаған органның шешімі бойынша енгізіледі. «Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркеу және филиалдар мен өкілдіктерді тіркеу туралы» Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу, аумақтық әділет органдарында мемлекеттік тіркеу рәсімінен өтеді.
8. Мемлекеттік мекемені қайта құру және тарату шарттары
69. Мемлекеттік мекемені қайта құру және тарату құрылтайшының шешімі бойынша жүзеге асырылады. Таратылған мемлекеттік заңды тұлғаның кредиторлардың талаптары қанағаттандырылғаннан кейін қалған мүлкін мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті орган немесе құрылтайшы қайта бөледі. Таратылған мемлекеттік мекеменің ақшасы, оның ішінде кредиторлардың талаптары қанағаттандырылғаннан кейін қалған осы заңды тұлғаның мүлкін сату нәтижесінде алынған қаражат тиісті бюджеттің кірісіне есептеледі. 14
9. Мемлекеттік мекеменің филиалдары мен өкілдіктері туралы ақпарат
70. Мемлекеттік мекеменің филиалдары мен өкілдіктері жоқ.
Директор ____________ Оспанов Нұркелді Хабдулович (қолы)