back-image
КГУ "Общеобразовательная школа №21"

Қазақ тілінің қолданылу аясын кеңейту

Қазақ тілінің қолдану аясын кеңейту, оның ішінде нашар көретіндер үшін қажетті жағдайлар жасау мақсатында Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Тіл саясаты комитеті қазақ тіліндегі сөйлеуді синтездеу жобасын жүзеге асырды (экран дикторы)

screenreader.tilqazyna.kz
Организации> КГУ "Общеобразовательная школа №21"
Мектеп оқушыларына арналған кеңестер
26-06-2022 20:28
Мектеп оқушыларына арналған кеңестер
МЕКТЕП ОҚУШЫЛАРЫНА КЕҢЕС
 
Кем дегенде тәуелсіз өміріңіздің алғашқы кезеңінде кім болғыңыз келеді, қандай мамандыққа ие болғыңыз келеді деп ойлануға жеткілікті назар аударыңыз. Қосымша аудиокассета тыңдамаңыз, қосымша фильм көрмеңіз, бірақ мамандық таңдау туралы ойлаңыз. Және жақсырақ - бір немесе екі рет емес.
 
Денсаулығыңызға, мінезіңізге, табандылығыңызға, бастамашылдығыңызға, іскерлік байланыс орнатуға, әңгіме жүргізуге, болашақта оқуға деген құлшынысыңызға байланысты мамандықтың талаптарымен танысыңыз. Өйткені, мамандық алу – кәсіби өсудің бастамасы ғана.
 
Сізге алғыңыз келетін мамандық сізге арналмаған деп айтса, елемеңіз. Атақты ғалым Альберт Эйнштейн тіпті математиканы жеткілікті деңгейде білмеген. Математик оны бірнеше рет ақымақ деп атап: «Ол ешқашан ештеңеге қол жеткізе алмайды», - деп қосты. Бірақ мен қателесіппін: мұғалімнің есімі әлдеқашан ұмытылған, ал Эйнштейнді бүкіл әлем біледі!
 
Таңдауыңыз туралы ата-анаңызбен сөйлесіңіз. Бірақ есіңізде болсын: егер ата-аналардың бірі сізге осы немесе басқа мамандықты ұнататынын және сізді осы мамандықта көргісі келетінін айтса, бұл олардың қалауы, бірақ сіздікі емес. Бұл қалаулар сіздікі сәйкес келсе ғана оларды тыңдау керек. Әйтпесе, өзіңіз шешіңіз. Бұл сіздің таңдауыңыз болуы керек. Сіз осы мамандық бойынша жұмыс жасайсыз. Ол сені ұнататын болуы керек!
 
Егер сіз өзіңіздің кейіпкеріңізді әлі анықтай алмасаңыз, осы мәселе бойынша қандай әдебиетті оқу керектігін біліңіз. Мектеп психологына хабарласыңыз. Бұл мәселе туралы көбірек білсеңіз, таңдау жасау оңайырақ болады. Бухгалтер, экономист, заңгер, менеджер, сатушы, жабдықты реттеуші, кәсіпкер мамандығына қойылатын талаптар мен мінез-құлық ерекшеліктері біршама басқаша екенін өзіңіз де болжай аласыз деп ойлаймыз. Есіңізде болсын: психологтар дарындылықтың (интеллекттің) 30-ға жуық түрі бар екенін айтады, оның ішінде 12-сі ең айқын көрінеді. Және олардың әрқайсысында төрт. Айырмашылық тек олардың бізге енген күшінде. Бірақ ең көп тарағандары:
 
Вербалды-лингвистикалық – сөздерді оқу мен жазудың табиғи қабілетінде жатыр. Журналистерде, жазушыларда, заңгерлерде, мұғалімдерде бар.
Сандық сандармен өлшенетін мәліметтерді білдіреді. математиктерге тән қасиет. Жоғары білікті инженердің ауызша-лингвистикалық және цифрлық таланттары болуы керек.
Кеңістік – шығармашыл адамдарға тән. Осы үш түрдің барлығы сәулетшілер үшін қажет, өйткені бұл мамандық сөздерді, сандарды және шығармашылық дағдыларды жақсы меңгеруді талап етеді.
Физикалық - көптеген спортшылар онымен қамтамасыз етілген. Сонымен қатар, мектепте үздік емес, бірақ физикалық жағынан керемет дарынды адамдар көп. Көбінесе бұл әрекет арқылы үйрену оңайырақ адамдар, және бұл «қолданбалы оқыту» деп аталады. Бұл түрдегі адамдар механик немесе құрылыс мамандықтарына тартылады. Олардың таланты көбінесе заттарды бақылауда, оларды жасауда және пайдалануда көрінеді.
Жеке – оны «эмоционалды» деп те атайды. Мұндай типтегі адамдар көбінесе ақыл-ой білімінің жоқтығынан емес, сәтсіздікке ұшыраудан қорқатындықтан сәтсіздікке ұшырайды. Олар тек қателік жасаудан немесе сәтсіздікке ұшыраудан қорқумен өмір сүретіндіктен ғана табысының өлшемін шектейді.
Жеке интеллект бәрінен де маңызды. Ол өзімізге не айтатынымызды бақылауға жауапты. Эмоционалды ойлау, сарапшылардың пікірінше, рационалды ойлаудан 24 есе күшті.
 
Тұлға аралық – мұндай деректерге ие адамдар көбінесе харизматикалық коммуникаторларға (коммуникациялық мамандар) – саясаткерлерге, актерлерге, сатушыларға, ораторларға айналады.
Айналадағы сфералар ағаштармен, өсімдіктермен, жануарлармен, жермен, табиғатпен қарым-қатынас жасаудың табиғи сыйына ие адамдар.
Сондықтан сізде қандай интеллект (талант) көп, кім екеніңізді шешіңіз. Осылайша сіз өзіңізді жақсы танып, мінез-құлқыңызды түсіндіре аласыз. Жұмыс пен оқуға деген тәсілдер, басқалар және т.б. Сіз тәуекелге баруды ұнатпасаңыз, қораптан тыс және тіпті интуитивті түрде әрекет ету керек жерде табысқа жетуіңіз екіталай екенін түсінуіңіз керек. Орындаушы тәуекелге бармайды: ол бәрін таразылайды, ойланады. Және ол тәуекелге бармаудың көптеген себептерін табады.
 
Ал сіздің аналитикалық аппаратыңыз нашар дамыған болса, сізден жақсы экономист, заңгер, бухгалтер, т.б. шығуы екіталай. Сіз есептей аласыз, бірақ экономист, есепші жұмысының мәні және т.б. бұл ғана емес. Және ең алдымен жағдайды жақсартатын ұсыныстарды әзірлеуде (кәсіпорында, фирмада және т.б.). Жақсы заңгерлер туралы әңгіме жоқ - олар салыстыра білуі керек, көптеген адамдарға, тіпті әріптестеріне де көрінбейтін нәрсені көре білуі керек. Күрделі істер кішкентай нюанстарды және олардың арасындағы байланысты басқалар көрмейтін жерде көре алатындарға сеніп тапсырылуы кездейсоқ емес.
 
Есіңізде болсын: тіпті жақсы мектеп бағалары болашақ кәсіби және мансаптық өсудің кепілі емес. Мектепте сіз оларды мұғалімдер сізге ұсынған, кітаптарда жазылған білімдерді игеру деңгейі үшін алдыңыз. Ал кім оларды үйрену үшін көп жұмыс істесе, оның бағасы жоғары болды. Өмірде кейде жағдайды зерттеуге уақыт аз болады: шешім қажет
Новости