back-image
КГУ "Общеобразовательная школа №21"

Қазақ тілінің қолданылу аясын кеңейту

Қазақ тілінің қолдану аясын кеңейту, оның ішінде нашар көретіндер үшін қажетті жағдайлар жасау мақсатында Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Тіл саясаты комитеті қазақ тіліндегі сөйлеуді синтездеу жобасын жүзеге асырды (экран дикторы)

screenreader.tilqazyna.kz
Организации> КГУ "Общеобразовательная школа №21"
Ата-аналарға арналған ұсыныстар жасөспірімдерге мамандық таңдауға көмектесу
09-10-2022 08:54
Ата-аналарға арналған ұсыныстар жасөспірімдерге мамандық таңдауға көмектесу
Мектеп жылдарында, мамандықтардың кең әлемінен түлек қызығушылыққа сәйкес келетін, қуаныш сыйлайтын және лайықты жалақы алатын мамандықты таңдауы керек. Болашақ мамандықты таңдау оңай және өте жауапты іс емес. Мамандық таңдай отырып, адам өзінің тағдырын, өмір салтын, өзі жататын әлеуметтік топты таңдайды.
Көптеген ата-аналар мұны түсініп, баласына осы таңдауда көмектесуге тырысады.
Ата-ана балаларының болашақ мамандығын таңдауына барынша ықпал ете алады. Өйткені, балаларын бала кезінен бақылай отырып, олардың қызығушылықтары мен қабілеттерін жақсы білетін ата-аналар. Ата-аналар көп жағдайда үлгі болады. Бір әулеттің бірнеше ұрпағы бір мамандық бойынша жұмыс жасайтын еңбек әулеттерінің мысалдары, біреудің «анадай ұстаз» немесе «әкедей дәрігер» болған жағдайлары бәрімізге белгілі.
9 және 11-сынып бітірушілерінің сауалнамалары ата-аналар мен отбасы мүшелерінің кеңестері мамандық таңдауға әсер ететін факторлар рейтингінде дәстүрлі түрде «Өзінің мүдделеріне, бейімділіктеріне және қабілеттеріне сәйкестігі» факторынан кейін 2-3-орындарда тұрғанын көрсетеді.
Ата-ананың көмегінің ізетсіз, ұсынымдық сипатта болуы маңызды.Бұл ретте жастардың жеке кәсіптік мүдделерін ғана емес, сонымен қатар еңбек нарығындағы кәсіптерге (мамандықтарға) сұранысты да ескеру қажет. Тек қай мамандықтардың беделді немесе сәнді емес, сұранысқа ие екенін түсіну маңызды.
 
Көбінесе ата-аналар балаларының жарқын болашағын қамтамасыз ету үшін әдеттегі қателіктер жібереді, олар келесілерді қамтиды:
 
• Баланың жоғары білім алуына бағыт-бағдар беру; сонымен қатар еңбек нарығында техникалық оқу орындары мен колледждерде алуға болатын жұмысшы мамандықтары сұранысқа ие;
• қазіргі еңбек нарығының тенденциялары, кәсіптер әлеміндегі өзгерістер, сондай-ақ жұмыс мазмұны туралы ақпараттың болмауы;
• Мамандық таңдауда жоғары жалақы алу мүмкіндігіне бағдарлау.
 
Ендеше, балаңызға дәл «сол» мамандықты таңдауға қалай көмектесе аласыз?
Ең бастысы, сіз балаға шешім қабылдауға көмектесетініңізді және оның орнына мүлде шешім қабылдамайтыныңызды білу. Сіз көмектесесіз - өйткені 14-16 жастағы көптеген балалар өз бетінше таңдау жасауға психологиялық тұрғыдан әлі дайын емес, сонымен қатар олардың айтарлықтай бөлігі қорқады.
 
Шешім қабылдау қажеттілігі.Ал жасөспірімнің оған кенеттен осындай басты мәселе бойынша шешім қабылдауды ұсынғанда, абдырап қалуы әбден түсінікті.
Балалар үшін олардың өзін-өзі анықтаудың қиын жолда жалғыз еместігі, қасында қандай жолды таңдаса да қиын кезде қолдау көрсететін, көмектесетін ересек адамның болуы құнды. Бұл сезім өз-өзіне сенімділік береді және жетістіктерге ынталандырады, енді білім беру емес, кәсіби.
Сондықтан ата-ананың мамандық таңдауда баланың толық тәуелсіздігіне сенуі екіталай. Екінші жағынан, оны жасаған таңдауы үшін жауапкершіліктен толығымен босату мүмкін емес. Шешім толығымен студенттің өзінде болуы маңызды. Бұл мамандықты өзі таңдағанын сезінуінің өзі оның кәсіби даму жолында ілгерілеуіне айтарлықтай ынталандырады.
 
Мамандық таңдау стратегиясы:
1. Ең жақсы нұсқаларды табу және жоспарыңызды іске асыру үшін үш негізгі факторды талдаңыз.
«Мен қалаймын» бірінші факторы: жасөспірімге оның қызығушылықтары мен бейімділігін бағалауға көмектесу, оның қандай мамандықты ұнататынын, оның әр жұмыс күні немен айналысқысы келетінін елестете ме, жоқ па, соны анықтау.
Екінші фактор – «Мен істей аламын»: Баланы өзі таңдаған мамандық көрсете алатын талаптармен таныстыру. Мектепте алған қабілеттері мен дағдыларын, білімдері мен дағдыларын анықтауға көмектесу, оларды таңдаған мамандығына қалай қолдануға болатынын айту.
Үшінші фактор «Міндетті түрде»: Жасөспіріммен таңдаған мамандығы бойынша жұмыс табу қаншалықты шынайы екенін, оны қызықтыратын мамандықты қай оқу орындарында алуға болатынын талқылаңыз.
Жасөспірімді сүйемелдеу кезінде қандай әдістер мен әдістерді қолдануға болады?
1-қадам. Кәсіби әлем туралы біліміңізді кеңейтіңіз. Таңдау үшін сіз не таңдау керектігін білуіңіз керек. Бұл арада жасөспірімнің өмірлік тәжірибесі шектеулі, оның еңбек әрекеті туралы ойлары үзік-үзік, кейде шындыққа жанаспайтындығы байқалады. Мысалы, көптеген жоғары сынып оқушылары менеджер боламын деп, бірақ бұл қандай жұмыс деген сұраққа нақты жауап бере алмайды. Ата-ананың міндеті – сарапшы ретінде әрекет ету, өзіне тиесілі ақпаратпен бөлісу: бұл немесе басқа мамандықтың не екенін, ол қандай шектеулер қоятынын айту. Қаланың, ауданның, ауылдың, облыстың түрлі іс-шараларына: жәрмеңкелерге, ашық есік күндеріне, фестивальдерге, акцияларға, форумдарға қатысу мұндай білімнің ең қызықты тәсілдерінің бірі болуы мүмкін.
 
кәсіптер, жарыстар. Осындай іс-шараларға қатысу арқылы кез келген кәсіптің бар екенін біліп қана қоймай, олардың өкілдерімен де танысуға мүмкіндік бар.
2-қадам. Белсенді түрде (және балаңызбен бірге!) еңбек нарығы туралы, жаңа және перспективалы мамандықтар туралы ақпарат жинаңыз. Бұған жыл сайын шығатын анықтамалықтар, кәсіби мамандар көмектесе алады
Новости