back-image
КГУ "Общеобразовательная школа №21"

Қазақ тілінің қолданылу аясын кеңейту

Қазақ тілінің қолдану аясын кеңейту, оның ішінде нашар көретіндер үшін қажетті жағдайлар жасау мақсатында Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Тіл саясаты комитеті қазақ тіліндегі сөйлеуді синтездеу жобасын жүзеге асырды (экран дикторы)

screenreader.tilqazyna.kz
Организации> КГУ "Общеобразовательная школа №21"
Ата-аналарға арналған жадынама - Балалардағы құмар ойындарға тәуелділік немесе құмар ойындарға тәуелділік
15-10-2024 18:44
Ата-аналарға арналған жадынама - Балалардағы құмар ойындарға тәуелділік немесе құмар ойындарға тәуелділік
Компьютерге тәуелділіктің себептері
• Өзін-өзі бақылау дағдыларының болмауы. Бала өзінің эмоцияларын өз бетінше басқара алмайды, перспективаны белгілей алмайды, жағдайды есептей алмайды.
• Ата-ана тарапынан бақылаудың болмауы, бос уақытын өз бетінше ұйымдастыра алмауы.
• Отбасында қарым-қатынастың болмауы.
• Жақын адамдармен қарым-қатынасты компьютермен алмастыруға ұмтылу.
• Жасөспірімнің шынайы әлемнің қиындықтарынан виртуалды әлемге шығуға ұмтылысы.
• Ата-ана баланың өсіп келе жатқанын білмейді және онымен қарым-қатынас стилін өзгертпейді.
• Баланың үйі жайлы емес, өйткені оның өзін шебер сезінетін жеке кеңістігі жоқ.
• Өзін-өзі бағалаудың төмендігі және баланың өз қабілетіне сенімсіздігі, басқалардың пікіріне тәуелділігі.
• Баланың оқшаулануы, оны құрдастары қабылдамау.
• Еліктеу, достарының соңынан шындықты қалдыру.
Компьютерге тәуелділіктің белгілері
• Жұмыстан үзіліс немесе компьютерде ойнау балаға агрессивті түрде қабылданады;
• Компьютерде әдеттегіден азырақ отырса, депрессияға ұшырайды.
• Оқуда қиындықтар басталды.
• Қарым-қатынаста қиындықтар болды, жиі қақтығыстар болды
• Жасөспірім желіде қанша уақыт өткізетінін және қандай сайттарға кіретінін басқалардан жасырады.
• Басқа істермен айналыса отырып, ол компьютер, ойындар, интернет туралы ойлайды және айтады.
• Баланың күнделікті режимі, тамақтануы және ұйықтауы бұзылған, тамақ ішу компьютерде ойнаудан үзілмейді;
• Компьютерге қайта оралу алдында шыдамсыздық, күту және жоспарлау.
Балаңызда компьютерге тәуелділік бар деп күдіктенсеңіз не істеу керек?
• Балаға қысым көрсетуге тырыспаңыз, қатаң тыйымдар мен шектеулер қоймаңыз. Ешбір нәрсені кенеттен және жылдам жасамаңыз, өйткені егер сіздің балаңыз «жабысып» қалса, оны компьютерден кенет ажырату қайтымсыз әрекеттерге әкелуі мүмкін.
• Ауыр жағдайды сабырмен жеңуге дайын болыңыз.
• Балаңызбен диалог ашуға тырысыңыз. Компьютердің пайдасы мен зияны туралы айту.
• Бостандық пен таңдау құқығы, олардың шекаралары және шешім қабылдау құқығы үшін жауапкершілік туралы айту.
• Виртуалды әлемде болуыңызға шағын шектеу қойыңыз. Баланың жаңа жағдайларға реакциясын және, ең бастысы, олардың орындалуының дәлдігін қадағалаңыз. Балаңызға жаңа уақыт шеңберін ұстану қиынға соғатынын тексеріңіз.
• Уақытты бірте-бірте қысқарта алсаңыз, норма бекітілгенше осы жолмен жүріңіз.
Егер бала уәде берсе, бірақ орындамаса, өйткені оның тәуелділігі өзінен күштірек болса, маманға хабарласу керек. Алдымен психологқа барыңыз. Маман тәуелді жағдайдың дәрежесін және оның проблемамен күресу мүмкіндігі бар-жоғын анықтайды. Қажет болса, психиатрға хабарласыңыз.
Балаңызды компьютерге тәуелділіктен қалай қорғауға болады?
• Оны компьютерде жұмыс істеудің уақытша стандарттарымен таныстыру.
• Баланың сабақтан тыс жұмыстарын бақылаңыз (үйірмелер, секциялар).
• Үй шаруасына араласу.
• Балаңызбен күнде сөйлесіңіз, оның істерінен хабардар болыңыз.
• Компьютерлік ойындар мен бағдарламаларды бақылау және цензуралау.
• Баланың демалу сәтінде және негізгі міндеттерін орындағаннан кейін ғана компьютер алдында отыруын қамтамасыз етіңіз.
• Балаңызға жағымсыз эмоциялармен күресу және стресстік жағдайлардан шығу жолдарын үйретіңіз.
• Ата-ананың үлгі болатынын ұмытпаңыз, сондықтан балаңызға қойған ережелерді бұзбаңыз (өз стандарттарыңызды ескере отырып).
Новости