8,9 сынып оқушыларының сауалнама нәтижелерін талдау
Өткізу күні 2025 жылғы 31 қазан
Сауалнаманың мақсаты: мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысын қолдау және дамыту бағыттарын анықтау үшін 8 және 9 сынып оқушыларының пәндер, бос уақыт, кәсіптік бағдарлар және болашақ мамандықты таңдаудағы қиындықтар туралы қалауларын, мүдделерін, хабардарлық деңгейін және пікірлерін зерттеу.
Сауалнама тапсырмалары:
1. Оқу процесін жақсарту және оқушылардың ынтасын арттыру мақсатында мектеп бағдарламасындағы ең аз және тартымды пәндерді анықтаңыз.
2. Сыныптан тыс қызықты және әртүрлі іс-шараларды ұйымдастыру үшін бос уақытында оқушылардың қалауын анықтаңыз.
3. Бейіндік бағдарламалар мен белсенділікті қалыптастыру үшін әртүрлі тақырыптар мен білім салаларына қызығушылық деңгейін зерттеу.
4. Оқушылардың дамуын қолдау үшін олардың күшті жақтары мен кәсіби мүдделері туралы хабардар болу дәрежесін бағалау.
5. Оқушылардың болашақ мамандықты таңдауға деген көзқарасы мен көзқарасын зерттеу, тиімді кәсіптік бағдарлау стратегияларын әзірлеу үшін қиындықтар мен кедергілерді анықтау.
6. Оқушылардың өзара әрекеттесуі мен қолдауының тиімділігін арттыру үшін кәсіби бағдар беру процесінде ата-аналар мен мұғалімдердің рөлі туралы біліңіз.
8 және 9 сынып оқушыларына жүргізілген сауалнама негізінде келесі қорытындылар жасауға болады:
Ең танымал пәндер-Биология (27 дауыс), Орыс тілі мен әдебиеті (25 дауыс), Химия (23 дауыс), дене шынықтыру (25 дауыс). Бұл гуманитарлық және жаратылыстану-ғылыми пәндерге, сондай-ақ дене тәрбиесіне артықшылық беруді білдіреді. География, Физика және Қазақ тілі аз қызығушылық тудырады.
Математика (38 дауыс), Физика (18), География және орыс тілі мен әдебиеті ең аз танымал болды. Жалпы, студенттердің көпшілігі математика мен физикаға деген күрделілікті немесе төмен қызығушылықты атап өтеді, бұл осы пәндерде қосымша мотивация мен қолдау әдістерінің қажеттілігін көрсетуі мүмкін.
Оқушылардың көпшілігі спортпен және белсенді ойындармен (48,6%), сондай-ақ техникамен немесе компьютермен (23,4%) және достарымен (22,4%) жұмыс істегенді жөн көреді. Сурет пен шығармашылық 17,8%, оқу 11,2% таңдады. Бұл оқушылардың бос уақытында белсенді демалыс пен технология маңызды орын алатынын көрсетеді.
Ең танымал технологиялар мен компьютерлер (41,1%), адамдарға көмек (32,7%), өнер және дизайн (33,6%), ғылым мен зерттеулер (27,1%). Оқушылардың едәуір бөлігі заманауи технологиялар мен гуманитарлық ғылымдарға қызығушылық танытады, бұл қосымша білім беру профильдерін таңдау кезінде ескеру қажет.
Оқушылардың жартысына жуығы (48,1%) өзінің күшті жақтарын біледі, тағы 44,4% ішінара, бұл олардың мүмкіндіктері туралы жақсы хабардар болуды көрсетеді. Алайда, шамамен 7,4% әлі шешілмеген.
Оқушылардың көпшілігі (58,3%) әлі шешім қабылдаған жоқ, ал 29,6% болашақ мамандықтарын жақсы біледі. Бұл кәсіптік бағдарлау жұмысын жалғастыру және әртүрлі кәсіптер туралы ақпарат беру қажеттілігін көрсетеді.
Тек 17,6% өз таңдауына толық сенімді, көпшілігі (50%) негізінен сенімді, ал 30,6% сенімді емес. Бұл кәсіби өзін-өзі анықтау процесінде қолдау мен кеңес беру қажеттілігін көрсетеді.
67,6% болашақ мамандықтың беделді және жақсы төленуі маңызды деп санайды, бұл материалдық әл-ауқатқа бағытталған оқушылардың басымдықтарын көрсетеді.
Ең жиі кездесетіні-өз мүмкіндіктеріне деген сенімсіздік (31,5%) және дұрыс емес таңдау жасаудан қорқу (43,5%), сондай-ақ іздеуді бастаудағы белгісіздік (37%). Отбасы немесе достар тарапынан қолдаудың жоқтығы іс жүзінде байқалмайды. Оқушылардың көпшілігі (45,4%) кейде көмек алады, ал 39,8% ата — аналар мен қоршаған орта қолайлы мамандықты түсінуге көп көмектеседі. Бұл кәсіптік бағдарлауда тәлімгерлік пен консультациялық қолдаудың маңыздылығын көрсетеді.
Осылайша біз қорытындыға келдік: сауалнама студенттердің гуманитарлық және жаратылыстану пәндеріне, сондай-ақ технология мен адамдарға көмектесуге жоғары қызығушылық танытатынын анықтады. Олар өздерінің күшті жақтарын біледі және кәсіби болашаққа қызығушылық танытады, бірақ көпшілігі әлі Мамандық таңдау туралы шешім қабылдаған жоқ және бұл процесте қиындықтарға тап болды. Маңызды міндет-кәсіптік бағдар беру жұмысын одан әрі дамыту, таңдау процесінде қолдау және жасөспірімдерде сенімділікті қалыптастыру. Сондай-ақ, неғұрлым тартымды білім беру бағдарламалары мен кәсіптік бағдарлау іс-шараларын құру үшін бос уақыттағы сабақтардағы артықшылықтар мен заманауи технологияларға деген қызығушылықты ескеру қажет.