2023 жылғы 13-17 наурыз аралығында жаратылыстану-танымдық сауаттылықтың тақырыптық апталығы өткізілді: балалар экспериментін танымал етудегі балабақша мен отбасының өзара іс-қимылы.
Міндеттер қойылды: 1. Мектеп жасына дейінгі балаларды практикалық-танымдық іс-әрекетке тарту арқылы оларды жаратылыстану-танымдық дамыту бойынша балабақша жұмысын жетілдіру; 2. Эксперимент және іздеу-зерттеу қызметі процесінде мектеп жасына дейінгі балалардың танымдық белсенділігі мен қызығушылығын дамыту, балаларда біртұтас «әлем бейнесін» қалыптастыру;
Жұмыс Instagram, facebook платформаларында күн сайын жарияланды.
Мектепке дейінгі ұйым топтарында апта тақырыбына арналған кітап көрмелері, сондай-ақ эксперимент бұрыштары мен табиғи материалдар көрмелері ұйымдастырылған. Фойе ҚТҚ-дан көктемгі қолөнермен безендірілген.
Жұмыс үш бағытта жүргізілді.
Педагогтарменконсультациялар ұйымдастырылды: жас педагогтар мен мамандарға тақырыптық аптаны өткізу ерекшеліктері бойынша, сондай-ақ жоспарда ұсынылған тақырыптар бойынша жұмысты ұйымдастыру мәселелерін түсіндіру бойынша; аптаның алғашқы күнінде әдіскер А. У. Насибуллина «МДББ балаларымен танымдық іс-әрекетті ұйымдастыру» Брейрингін өткізді; келесі күндері К.В. Везнер ұжым алдында сөз сөйледі «Балалар эксперименті – қоршаған әлемді тануға апаратын жол»;«Мектеп жасына дейінгі балалармен тәжірибелік-танымдық іс-әрекетті ұйымдастыру туралы»тақырыбымен Н.Ф.Дудина әңгімеледі.; Инновациялық әдіскер А. А. Рыбакованың жетекшілігімен педагогтар эксперимент элементтері мен тақырыптық серуендері бар ойын картотекаларын жаңартты.
Ата-аналарүшін кітап бұрыштары мен буккроссинг орталығында балалар энциклопедияларының көрмелері рәсімделді. Кеңес беріліп, «Бала және кітап», «Әкеммен бірге тәжірибе жасаймыз"буклеттері дайындалды. Әлеуметтік желілерде «Әкеммен тәжірибелер»бейнеролигі жарияланды. Балалар мен ата-аналардың «Қазақ халық ертегілерінің Батырлары»атты суреттер көрмесі ұйымдастырылды.
Балаларменкүн сайын тәжірибелер мен эксперименттер жүргізіліп, көптеген іс-шаралар жүзеге асырылды. Апта тақырыбына сәйкес күн сайын әңгімелер өткізілді. Тақырыптық аптадағы жұмыс барлық жас топтарын қамтыды. Кіші топтарда «Неге қар жауады?» (Танымдық әңгіме), «Тастар қандай?» (тәжірибе-ойын), «Не болды, не болды» (ойын-көңілді), «Қоян кітап тапты», «Бауырсақ қонаққа келді» (саусақ ойындары), «Қонаққа жұмбақ Фиксиктер (ойын-сауық);
Орта топта«Жабайы және үй жануарлары туралы не білеміз» (викторина), «Қағаз, оның қасиеттері мен қасиеттері» (эксперимент), «Сөз-іс-әрекетті таңдаңыз» (сөйлеу жаттығуы), «Сиқырлы қысқы орман» (майлық аппликация), «Кітаптар әр түрлі қажет, кітаптар әр түрлі маңызды»(әңгіме), «Суға бату-жүзу», «Қайықтар» (сумен көңілді ойындар)
Жоғары топтарда: «Бақшадағы шырша төсегінде не өседі?» (дидактикалық ойын), «Біз бәрін көреміз, бәрін білеміз» (эксперимент ойыны), «Бізбен қандай құстар қыстайды» (әңгіме), «Біздің қолымыз зеріктірмейді» (табиғи материалдан қолөнер жасау), «Жетіспейтін нәрсені аяқтаңыз» (ойын жаттығуы), «Егер жоқ болса өсімдіктер болды» (ойын жаттығуы), «Қандай ертегіден сиқырлы зат» (дидактикалық ойын), сүйікті ертегілерді драматизациялау, «Қарда із қалдырған кім?» (танымдық қызмет);
Мектепалды даярлық топтарында: «Ақылды заттар әлемінде» (дамыту ойыны), «Мұхит түбінде кішкентай су перісімен бірге» (саяхат ойыны), «Сиқырлы әйнектер» (эксперимент), «Терезедегі сиқырлы аязды өрнектер» (коктейль түтігі арқылы тамшыны үрлеу), «Жарық пен көлеңке» іс-шаралары жүзеге асырылады» (эксперимент ойыны), геометриялық фигуралардан модельдеу (сындарлы-модельдік қызмет), «Кітапхана» сюжеттік-рөлдік ойыны, «Ертегіге саяхат», «Қазына іздеуде» викторина ойыны (тосынсыйлар мен жұмбақтар), «Әуе шарындағы Фиксиктермен саяхат», «Табиғат әлемінде» викторинасы».
ТРИЗ және Монтессори технологиялары бойынша эксперимент пен жұмысқа, сондай-ақ викториналар, конкурстар мен эвристикалық әңгімелер өткізуге, АКТ-ны пайдалануға ерекше назар аударылды. Балалар эксперименттерді қуана және ерекше ынтамен өткізді. Балалардың жаратылыстану-танымдық сауаттылығын дамыту бойынша үлкен жұмыс жүргізілді.
Қорытынды.Бұл тақырыптық апта мектеп жасына дейінгі балалардың табиғи-танымдық қызығушылығын қалыптастыруға айтарлықтай үлес қосты. Балалар күн сайын ата-аналарымен өткізілген тәжірибелер мен эксперименттер туралы қуана-қуана бөлісті, педагогикалық ұжыммен зерттелген тақырыптардан қанағаттанушылықтарымен бөлісті, сөйлеуде «Бұл ең жақсы әрекет болды», «Күн сайын осындай тәжірибелер өткізейік», «Ал біз ертең осындай эксперимент жасаймыз ба?» Жаратылыстану-танымдық сауаттылық апталығын өткізуге арналған іс-шаралар жоспары жасына қарай, әр топ үшін бөлек бөлінеді.
Тәрбиешілер мен балалар ұсынылған іс-шараларға қызығушылықпен қатысты: көрме материалдарын дайындады, коллекциялар жинады, эксперименттер жүргізді; ата-аналар балалардың фотосуреттері мен түрлері-есептері мен әңгімелері туралы оң пікірлер жіберді.