back-image
ҚАРАҒАНДЫ ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ТЕМІРТАУ ҚАЛАСЫ БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ «БАЛДЫРҒАН» АРНАЙЫ БАЛАБАҚШАСЫ» КММ

Қазақ тілінің қолданылу аясын кеңейту

Қазақ тілінің қолдану аясын кеңейту, оның ішінде нашар көретіндер үшін қажетті жағдайлар жасау мақсатында Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Тіл саясаты комитеті қазақ тіліндегі сөйлеуді синтездеу жобасын жүзеге асырды (экран дикторы)

screenreader.tilqazyna.kz
Организации> ҚАРАҒАНДЫ ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ТЕМІРТАУ ҚАЛАСЫ БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ «БАЛДЫРҒАН» АРНАЙЫ БАЛАБАҚШАСЫ» КММ
"Мектеп жасына дейінгі балаларда әлеуметтік-тұрмыстық дағдыларды қалыптастыру"
23-10-2025 11:00
«МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАРҒА ӘЛЕУМЕТТІК-ТҰРМЫСТЫҚ ДАҒДЫЛАРДЫ СІҢІРУ»
 
Мақсаты: Балаларда қоғамда өмір сүруге қажетті күнделікті іс-әрекеттердің орындалуына дербестік пен сенімділікті қалыптастыру.
Тапсырмалар:
• Өзіне-өзі қызмет көрсетудің нақты дағдыларын үйрету (киіну, тамақтану, гигиена).
• Жауапкершілікті және үйге көмектесу ниетін дамыту (тұрмыстық дағдылар).
• Басқа адамдардың еңбегін құрметтеуге тәрбиелеу.
• Оң әлеуметтенуге және әлеуметтік-мәдени нормаларға тартуға жәрдемдесу.
1, ӘЛЕУМЕТТІК-ТҰРМЫСТЫҚ ДАҒДЫЛАРДЫҢ МӘНІ
Әлеуметтік-тұрмыстық дағдылар - бұл баланың дербестігінің, оның балабақшаға, мектепке және ересек өмірге бейімделуінің негізі. Олар өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын, мәдени-гигиеналық дағдыларды және қарапайым тұрмыстық міндеттерді қамтиды.
 
2, ДАҒДЫЛАРДЫҢ НЕГІЗГІ ТОПТАРЫ
• Өзіне-өзі қызмет көрсету дағдылары:
o Ауа райы мен жағдайға сәйкес киіну және шешіну.
o Бауларды байлау, түймелерді, сыдырмаларды түймелеу.
о Киімді ұқыпты жинау.
• Мәдени-гигиеналық дағдылар:
о Тамақтану алдында, серуендеу мен дәретханадан кейін қолды сабынмен жуу.
o Асхана аспаптарын дұрыс пайдалану және ұқыпты тамақтану.
o Тістерді тазалау, тарау.
Жеке заттардағы тәртіпті сақтау.
• Тұрмыстық дағдылар (ересектерге көмек көрсету):
o Ойыншықтарды өз еркімен жинау.
о Үстелді жабу және ыдысты жинау.
o Қарапайым әрекеттер: шаңды сүрту, гүлдерді суару.
 
3, ДАҒДЫЛАРДЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУ ӘДІСТЕРІ МЕН ТӘСІЛДЕРІ
СБН қалыптастыру әртүрлі қызмет түрлері арқылы жүргізіледі, әсіресе ойын-сауық тиімді.
• Көрсету және жеке мысал: Ересек адам іс-әрекеттердің дұрыс дәйектілігін көрсетеді.
• Қадамдық оқыту (алгоритмдеу): Күрделі дағдыны қарапайым кезеңдерге бөлу (алдын ала өлшеу, қолды жуу: жеңді орау, кранды ашу, қолды сулау, сабын алу және т.б.).
• Ойын қызметі: Сюжеттік-рөлдік ойындар («Түскі ас дайындаймыз», «Дүкенге бару», «Жинау»).
• Дидактикалық ойындар мен жаттығулар: Түймелермен, баулармен, сортерлермен ойнау.
• Көтермелеу және мақтау: Баланы дербестікке ынталандыру.
• Жағдай жасау: Гигиена заттарының қолжетімділігі, ыңғайлы жиһаз және киім.
 
4, ТӘРБИЕШІ МЕН АТА-АНАНЫҢ РӨЛІ
• Жүйелілік және бірізділік: Дағдылар балабақшада да, үйде де тұрақты қайталау және бекіту кезінде ғана қалыптасады.
• Шыдамдылық: Процесс уақытты қажет етеді, тіпті көп уақытты алатын болса да, бала үшін өзі жасай алатын нәрсені жасамау маңызды.
• Бірыңғай талаптар: Ересектердің (ата-аналар мен педагогтар) балаға ұқсас талаптар қоюы маңызды.
 
5, КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ
Мектеп жасына дейiн бала негiзгi әлеуметтiк-тұрмыстық iс-қимылдарды сенiмдi және дербес орындауы, мектептегi оқуға және неғұрлым күрделi әлеуметтiк-өзара iс-қимылға дайын болуы тиiс.
 
https://www.instagram.com/reel/DQEM7L-iCKP/?igsh=NnE2OHRzdTJuancy
Новости