БЕКІТЕМІН
«Қарағандыоблысының
экономика басқармасы» ММ
басшысының
2021 жыл «____»____ №__
бұйрығымен
Қарағанды облысы білім басқармасының
Абай ауданы білім бөлімінің
«Прокофий Корниенко атындағы жалпы білім беретін мектебі»
коммуналдық мемлекеттік мекемесінің
ЖАРҒЫСЫ
2021 ж.
1 тарау. Жалпы ережелер
- Қарағанды облысы білім басқармасының Абай ауданы білім бөлімінің «Прокофий Корниенко атындағы жалпы білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі(бұдан әрі - мемлекеттік мекеме) білім беру және өзге де коммерциялық емес сипаттағы функцияларды жүзеге асыру үшін мекеменің ұйымдық-құқықтық нысанында құрылған және Қарағанды облысының бюджетінен қаржыландырылатын заңды тұлға мәртебесіне ие коммерциялық емес ұйым болып табылады.
- Мемлекеттік мекеменің түрі: коммуналдық.
- Мемлекеттік мекеме Қарағанды облысы Абай ауданынының әкімігінің«03» сәуір 2015 жылғы № 10/02 қаулысымен құрылған.
- Мемлекеттік мекеменің құрылтайшысы: Қарағанды облысының әкімдігі болып табылады.
- Тиісті саланың уәкілетті органы, сондай-ақ, мемлекеттік мекеменің мүлкіне қатысты құқық субъектісінің функцияларының оған қатынасынжүзеге асыратын орган "Қарағанды облысы білім басқармасының Абай ауданының білім бөлімі" мемлекеттік мекемесі болып табылады.
- Мемлекеттік мекеменің атауы
мемлекеттік (қазақ) тілде: Қарағанды облысы білім басқармасының Абай ауданы білім бөлімінің «Прокофий Корниенко атындағы жалпы білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі.
орыс тілінде: Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа имени Прокофия Корниенко» отдела образования Абайского районауправления образования Карагандинской области.
- Мемлекеттік мекеменің орналасқан жері: 100116, Қарағанды облысы, Абай ауданы, Топар кенті, Сары-Арка көшесі, 46ғимарат.
2 тарау. Мемлекеттік мекеменің заңды мәртебесі
- Мемлекеттік мекеменің Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Елтаңбасы бейнеленген және мемлекеттік мекеменің атауы бар бланкілері, мөрлері болады.
- Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген жағдайларды қоспағанда, мемлекеттік мекеме басқа заңды тұлғаны құра алмайды, сондай-ақ оның құрылтайшысы (қатысушысы) бола алмайды.
- Мемлекеттік мекеме өз міндеттемелері бойынша өзінің билігіндегі ақшамен жауап береді. Мекемеде ақша жеткіліксіз болған жағдайда оның міндеттемелері бойынша Қазақстан Республикасы немесе әкімшілік-аумақтық бөлініс тиісті бюджет қаражатымен субсидиарлық жауаптылықта болады.
- Мемлекеттік мекеме жасасатын азаматтық-құқықтық мәмілелер олар Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің аумақтық қазынашылық бөлімшелерінде міндетті тіркелгеннен кейін күшіне енеді. Мемлекеттік мекеменің қаржы-шаруашылық қызметін мемлекеттік мекеменің басқару органы осы тарауда және өзге де құқықтық актілерде көрсетілген барлық туындайтын функциялармен жүзеге асырылады.
- Мекеме мектепке дейінгі дайындық, негізгі орта және жалпы орта білім беретін жалпы білім беретін, қосымша білім беру орталығының құрылымдық бөлімшелері бар оқу бағдарламаларын, сонымен қатар «ВС1». категориялы көлік құралдары жүргізушілерін даярлау және қайта даярлау бағдарламасын жүзеге асыратын оқу орны болып табылады.
- Технологиялық бейіннің шеңберінде 10-11 сынып оқушылары үшін көлік құралдарының жүргізушілерін даярлау бойынша курс енгізілуде. Оқушыларды көлік құралдары жүргізушілерін даярлау бойынша оқуға қабылдау келесі құжаттарды ұсыну бойынша жүргізіледі: оқуға түсушінің өтініші, 3,5/4,5 көлемдегі фотосуретімен көлік басқармасынан көлік құралдарын жүргізу құқығын алу тәртібі туралы қағидаларға сәйкес нысан бойынша тиісті көлік құралдарын басқаруға жарамдылығы туралы медициналық анықтама, жеке басын куәландыратын құжаттың көшірмесі. Білім алушыларды қабылдау оқуға түсушінің өтініші негізінде мемлекеттік мекеме директорының бұйрығымен жүзеге асырылады. Көлік құралдары жүргізушілерін даярлау жөніндегі оқу топтары 15-тен 30 адамға дейін құрылады. Білім алушыларды шығару мемлекеттік мекеме директорының бұйрығымен рәсімделеді.
3 тарау. Мемлекеттік мекеме қызметінің мәні мен мақсаттары
- Мемлекеттік мекеме қызметінің мәні: жеке адамның, қоғамның, мемлекеттің мүддесі үшін оқыту және тәрбиелеу; баланың жеке басының жан-жақты дамуы үшін қолайлы жағдайлар жасау; білім алушылардың өз бетінше білім алуға және қосымша білім алуға қажеттілігін қанағаттандыру.
- Мемлекеттік мекеме қызметінің мақсаты:
- Қазақстан Республикасының Конституциясында кепілдік берілген азаматтардың жалпыға міндетті білім беру стандарттарында белгіленген тегін орта білім алу құқығын іске асыру;
- жалпы білім беру бағдарламаларын сапалы меңгеруді қамтамасыз ету;
- қоғамдағы өмірге бейімделген, тереңдетілген және кеңейтілген білім беру бағдарламаларын саналы түрде таңдауға және игеруге дайын мәдениет деңгейі жоғары зияткерлік тұлғаны қалыптастыру болып табылады.
- оқушыларды кәсіптік оқытуға бағытталған пәндер бойынша даярлау.
- Мемлекеттік мекеме өз мақсаттарына қол жеткізу үшін мынадай қызмет түрлерін жүзеге асырады: бастауыш, негізгі және жалпы орта, қосымша білім беру. Мекеме мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту (мектепалды сыныптар) саласында білім беру қызметтерін көрсетеді. Мекемедегімектепалды даярлық бес жасқа толған балалар үшін жүзеге асырылады, балаларды мектепке оқуға дайындау мақсатында жүргізіледі. Қызметтің барлық түрлері Қазақстан Республикасының 2014 жылғы 16 мамырдағы № 202 "Рұқсаттар және хабарламалар туралы" Заңында көзделген рәсімдер орындалғаннан кейін көрсетіледі.
- Мекеме қызметінің негізгі міндеттері:
- ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар, ғылым мен практика жетістіктері негізінде жеке адамды қалыптастыруға, дамытуға, қалыптастыруға бағытталған сапалы білім алу үшін қажетті жағдайлар жасау;
- жеке тұлғаның шығармашылық, рухани және физикалық мүмкіндіктерін дамыту, адамгершілік пен салауатты өмір салтының берік негіздерін қалыптастыру, жеке тұлғаның дамуына жағдай жасау арқылы зияткерлікті байыту;
- азаматтыққа және патриотизмге, өз Отанына, Қазақстан Республикасына сүйіспеншілікке, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халық дәстүрлерін қастерлеуге, Конституцияға қайшы және қоғамға қарсы кез келген көріністерге төзбеуге тәрбиелеу;
- белсенді азаматтық ұстанымы бар жеке адамды тәрбиелеу, республиканың қоғамдық-саяси, экономикалық және мәдени өміріне қатысу қажеттілігін, жеке адамның өз құқықтары мен міндеттеріне саналы көзқарасын қалыптастыру;
- отандық және әлемдік мәдениеттің жетістіктеріне баулу; қазақ халқының және республиканың басқа да халықтарының тарихын, әдет-ғұрыптары мен дәстүрлерін зерделеу; мемлекеттік, орыс, шетел (ағылшын, неміс) және басқа да тілдерді меңгеру.
- педагог қызметкерлердің әлеуметтік мәртебесін арттыруды қамтамасыз ету;
- қоғам мен экономиканың қажеттіліктеріне сай келетін білім беру сапасын бағалаудың ұлттық жүйесінің жұмыс істеуі;
- оқытудың жаңа технологияларын, оның ішінде кредиттік, қашықтықтан, ақпараттық-коммуникациялық технологияларды енгізу және тиімді пайдалану;
- білім мен құзіреттілікке негізделген қоғамда өзінің жеке әлеуетін әркімгебарынша көмектесіп, еңбек нарығының талаптарымен жұмыс орны бойынша оқыту, жалпы оқыту арасында өзара байланысты қамтамасыз ететін оқыту жүйесін дамыту;
- білім алушылардың кәсіби уәждемесін қамтамасыз ету;
- ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар адамдардың білім алуы үшін арнайы жағдайлар жасау;
- ақысыз білім беру қызметтерінің кепілдендірілген көлеміне кірмейтін басқа білім беру қызметтері;
негізгі қызметтің орнына ақылы қызметтерді көрсету мүмкін емес.
дамытушы білім берудің жаңа мазмұнын іздеу, дамыту, оны жүзеге асырудың формалары мен әдістерін, эксперименталды оқу жоспарларын, бағдарламаларын және факультативтік курстарды тестілеу. Оқу процесін ұйымдастыру, басқару осы жарғыға сәйкес жүзеге асырылады;
оқу және білім беру қызметі мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары негізінде әзірленген және міндетті негізгі және қосымша бағдарламалардың дамуын жүзеге асыратын оқу жоспарлары мен бағдарламаларына сәйкес жүзеге асырылады. Мемлекеттік мекеменің бағдарламалары мемлекеттік жалпы білім беретін мектептердің типтік бағдарламаларына негізделген;
«Білім туралы» Қазақстан Республикасының Заңында айқындалған шектерде оқыту нысандары, құралдары мен әдістерін таңдауда мемлекеттік мекеме. Оқу үдерісін жүзеге асыру үшін мемлекеттік мекеме жылдық жұмыс оқу жоспарын және оқу кестесін әзірлейді және бекітеді;
оқу пәндерін тереңдетіп оқыту үшін факультативтерге және оқушылардың таңдауы бойынша қосымша курстарды ұйымдастыруға әр сынып үшін 4 сағат есебінен қаражат бөлінуі мүмкін;
оқыту тілі орыс тілінде;
жұмыс оқу жоспарының вариативті бөлігі:
- жеке таңдау, дамудың жеке бағдарламасы, оқытудың инновациялық технологияларын қолдану;
- мекеменің мақсаттары мен міндеттеріне сәйкес келетін қосымша білім беру бағдарламаларын іске асыруға арналған пәндерді дамытатын жаңа оқу жоспарларын енгізу;
- оқушылардың ақыл-ой белсенділігін дамыта отырып, шындықты танудың әмбебап әдістерін игеруге бағытталған жеке тұлғаның жалпы мәдени дамуына ықпал ететін, дүниетанымы мен гуманистік санасын қалыптастыратын пәндер мен курстарды енгізу;
мемлекеттік мекеменің құрылымы:
- әкімшілік (директор және оның орынбасарлары);
- әдістемелік кеңес, педагогикалық кеңес, педагогикалық әдеп жөніндегі кеңес, қамқоршылар кеңесі, жалпы мектеп бойынша ата-аналар комитеті, сыныптық ата-аналар комитеттері, пәндік әдістемелік бірлестіктер;
- сынып, топ - мемлекеттік мекеменің негізгі құрылымдық бөлімшесі;
білім деңгейлері:
- бастауыш білім беру (1 - 4 сыныптар), негізгі стратегиялық бағыт - бұл кіші жастағы оқушының жеке қабілеттерін ашуға, оқудың оң мотивациясы негізінде психофизикалық, интеллектуалды және музыкалық дамуға жағдай туғызатын іс-әрекеттің негізгі бағыттары мен бастапқы шығармашылық дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік беретін дамытушы білім. балалар. Оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі - 4 жыл;
- негізгі орта білім (5 - 9 сыныптар) білім мазмұнын жаңартуға бағытталған негізгі әмбебап білім беруді қамтамасыз етеді, танымдық процестерге өту үшін арнайы дағдылар мен дағдыларды қалыптастырады; жалпы дамытушы және арнайы курстарды таңдауды қамтамасыз етеді, оқушыларға жеке оқыту жүйесін құруға мүмкіндік туғызады. Азаматтық пен патриоттыққа, өз Отаны - Қазақстан Республикасына деген сүйіспеншілікке, мемлекеттік рәміздерді құрметтеуге, халықтық дәстүрлерді қастерлеуге, кез-келген конституцияға қарсы және қоғамға қарсы көріністерге төзбеушілікке тәрбиелеу. Оқушыларға кәсіптік бағдар беру. Негізгі орта білім орта жалпы білім алудың негізі болып табылады. Әр пәннің мазмұнын зерттеу негізгі орта білім деңгейінде аяқталады. Негізгі орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі - 5 жыл;
- жалпы орта білім беру (10 - 11 сыныптар) білімге деген қызығушылықты және оқушының шығармашылық қабілеттерін дамытуды, оқуды саралау негізінде өз бетінше оқу іс-әрекетінің дағдыларын қалыптастыруды қамтамасыз етеді. Міндетті пәндерден басқа, пәндер жеке тұлғаның қызығушылықтарын, қабілеттері мен мүмкіндіктерін, яғни гуманитарлық немесе жаратылыстану-математикалық бағыттар бойынша мамандандырылған оқытуды жүзеге асыру мақсатында оқушылардың өз қалауы бойынша енгізіледі. Жалпы орта білім бастауыш кәсіптік, орта кәсіптік (қысқартылған, жеделдетілген бағдарламалар үшін) және жоғары кәсіптік білім алудың негізі болып табылады. Жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламасын меңгеру мерзімі - 2 жыл;
«Көркем еңбек» пәнін, сондай-ақ ауыспалы компоненттің сағаттарын оқыту мектеп аралық оқу-өндірістік кешен негізінде (егер бар болса) жүзеге асырылуы мүмкін. Қосымша білім беруді дамыту шеңберінде Қарағанды облысының білім басқармасы «Абай ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі басшысының бұйрығына сәйкес мектеп бағдарламасының ауыспалы бөлігінің сағаттары қосымша білім беру ұйымына берілуі мүмкін;
сағаттар мен сабақтарды ауыстыруды, сондай-ақ үйірмелерді оқытумен байланысты барлық мәселелерді шешуді Қарағанды облысының білім басқармасы «Абай ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі жүзеге асырады. Мемлекеттік мекеме оқу жоспарының өзгермелі құрамдас бөлігін мемлекеттік мекеме ғимаратының сыртында (мәдени мекемелер, спорт ғимараттары, әскери ғимараттар, ғылыми зертханалар, өндірістік кәсіпорындар, қосымша білім беру ұйымдары және т.б.) бірнеше сағат өткізуге құқылы;
тиісті контингентті көрсететін сабақтар жиынтығы, Қарағанды облысының білім басқармасы «Абай ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің басшысымен келісіледі. Мемлекеттік мекеменің басшысы сыныптардың жиынтығын құруға дербес жауап береді. Сыныптардағы оқушылардың саны қолданыстағы «Білім беру объектілеріне қойылатын санитарлық-эпидемиологиялық талаптар» санитарлық ережелеріне сәйкес, осы білім беру ұйымына тікелей бөлінген бюджеттік қаражатты ескере отырып, санитарлық нормалар сақталған жағдайда белгіленеді;
сабақтар тізімі мемлекеттік білім беру стандартында анықталған, саны кемінде 20 адам болатын пәндерді оқу кезінде 2 кіші топқа бөлуге болады. Егер оқу жылы ішінде оқушылар саны 20 оқушыдан кем болса, онда сыныпты 2 кіші топқа бөлу осы оқу жылының келесі тоқсанынан басталады. Жарғының осы тармағында бюджеттік мүмкіндіктер ескерілген;
егер мемлекеттік мекеме шағын жинақты мектеп санатына жатқызылса, онда оқу процесі әр түрлі жастағы оқушылардың аралас сыныптардағы біліміне сәйкес қамтамасыз етіледі;
шағын жинақты мектептерде жеке пәндерді оқуда және сыныпта 10-16 оқушының қатысуын кіші топтарға бөлуге рұқсат етіледі. Сыныптарды бір сыныпқа біріктіру және біріктіру кезінде әр түрлі жастағы оқушылардың саны 10 адамнан аспауы керек. Шағын жинақты мектептердегі сыныптардың бос болуына 3-10 адамнан немесе одан да көп адамға рұқсат етіледі. Үш немесе төрт сыныпты біріктіргенде, оқу сабақтарын ұйымдастырудың жылжымалы кестесі қолданылады. Бірінші сынып пен бітіруші оқушыларды біріктіріп оқытуға жол берілмейді;
мемлекеттік мекемеде толық және толық емес жұмыс күнімен жұмыс жасайтын мектепке дейінгі шағын орталық жұмыс істей алады. Мектепке дейінгі шағын орталық заңды тұлға болып табылмайды, бірақ мемлекеттік мекеменің құрылымдық бөлімшесі болып табылады және мектеп жасына дейінгі балалардың жан-жақты дамуы және олардың ата-аналарына баланы тәрбиелеу мен оқытуды, балаларды әлеуметтік бейімдеуді ұйымдастыруда консультативтік-әдістемелік қолдау көрсету үшін құрылған;
шағын орталыққа қабылдау құжаттарды қабылдау және балаларды мектепке дейінгі білім беру ұйымдарына қабылдау ережелері негізінде жүзеге асырылады. Балаларды қабылдауға арналған құжаттардың тізімі құжаттарды қабылдау және балаларды мектепке дейінгі білім беру ұйымдарына қабылдау ережелерімен және мемлекеттік қызметтер көрсетудің тиісті мемлекеттік стандарттарымен анықталады;
мемлекеттік мекеме денсаулық жағдайы туралы медициналық анықтамаға сәйкес оқушылар үй тапсырмасын ұсынады. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің нұсқауына сәйкес аптасына оқу сағатының саны бөлінеді, кесте жасалады, бұйрық мұғалімдердің жеке құрамымен анықталады, сабақ журналы жүргізіледі. Ата-аналар (заңды өкілдер) үйде сабақ өткізу үшін жағдай жасауға міндетті;
оқу сабақтары Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен басталады және аяқталады. Оқу жылының ұзақтығы, академиялық апталар мен каникулдар санын қоса алғанда, білім беру саласындағы мемлекеттік стандарттың және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінің талаптарына сәйкес анықталады;
мемлекеттік мекемеде келесі жұмыс режимі мен сабақтар белгіленуі мүмкін: сабақтардың басталуы бірінші ауысымда - 8:00 (8:30 немесе 9:00) сағат, екінші ауысымда - 13:30 (14:00) сағат. Сабақ кестесін мемлекеттік мекеменің директоры немесе оны алмастыратын адам бекітеді. Сабақ кестесінде күн сайынғы сабақтың саны, ұзақтығы мен реттілігі, сонымен қатар сабақ арасындағы үзілістердің ұзақтығы көрсетіледі. Мектеп кестесі қолданыстағы «Білім беру объектілеріне қойылатын санитарлық-эпидемиологиялық талаптар» санитарлық ережелерімен реттеледі. Сабақтар кестесі эпидемиологиялық жағдайға сәйкес уәкілетті органдар және (немесе) лауазымды адамдар белгілеген шектеу шаралары негізінде өзгеруі мүмкін;
сабақтар арасындағы өзгерістер кезеңінде мемлекеттік мекеме Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мектеп асханасында ата-аналар мен жалпыға бірдей білім беру қоры есебінен мектеп асханасында өткізілетін оқушыларға тамақтануды ұйымдастырады;
мемлекеттік мекемедегі тәртіп оқушылардың, тәрбиеленушілердің, мұғалімдердің адамдық қадір-қасиетін құрметтеу негізінде қолдау көрсетіледі. Оқушыларға қатысты физикалық және психикалық зорлық-зомбылық әдістерін қолдануға жол берілмейді. Оқышыларға мектепке дейінгі медициналық көмекті әкімшілік пен оқытушылық құраммен бірге оқушылардың денсаулығы мен физикалық дамуына, медициналық іс-шаралардың жүргізілуіне және санитарлық-гигиеналық нормалардың сақталуына жауапты медбике көрсетеді. Жергілікті денсаулық сақтау органдары (емхана) медициналық көмек көрсетеді. Оқушылар жоспарлы медициналық тексеруден өтеді;
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңының талаптарына сәйкес мектеп формасы қажет. Оны кию тәртібі мен стилі ата-аналар комитетімен немесе қамқоршылар кеңесінің келісімімен мемлекеттік мекеме директорының бұйрығымен бекітіледі. Мектеп формасы оқытудың зайырлы сипатына сәйкес келуі керек. Мектеп формасына киім-кешек заттарын, оның ішінде бас киімдер мен әртүрлі конфессиялардың діни ұстанымдарының атрибуттарын енгізуге жол берілмейді;
міндетті мектеп формасына қойылатын талаптар Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 14 қаңтардағы No 26 бұйрығында айқындалған жалпы талаптарға сәйкес келуі керек;
мемлекеттік мекемеде саяси партиялардың, қоғамдық-саяси және діни қозғалыстар мен ұйымдардың ұйымдық құрылымдарын құруға және олардың жұмысына жол берілмейді. Мемлекеттік мекеме зайырлы және діни білімнің бөліну принципін сақтауға міндетті. Кез-келген нысанда діни білім алуға жол берілмейді;
Инклюзивті білім берудің мақсаттарын іске асыра отырып, мемлекеттік мекеме ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға олардың білім алуы, дамуында ауытқушылықтарды түзету және білім берудің барлық деңгейлерінде әлеуметтік бейімделуі үшін ерекше жағдайлар жасайды. Мемлекеттік мекеме жалпы білім беретін сыныпта (екі баладан көп емес) ата-аналардың (заңды өкілдерінің) мүдделерін ескере отырып, типтік оқу жоспары бойынша қысқартылған немесе жеке оқу жоспары бойынша және (немесе) арнайы сыныптарда құқық бұзушылық түрлері бойынша оқуды қамтамасыз етеді. арнайы оқу жоспарлары мен бағдарламаларын жасауда. Жалпы және (немесе) арнайы сыныптарда оқитын ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін түзету сабақтарын арнайы мұғалімдер (олигофренопедагог, саңырау мұғалім, тифлопедагог, мұғалім-дефектолог, логопед, логопед) жүргізеді. Мемлекеттік мекемеде сөйлеу орталығы өз жұмысын үнемі жүргізе алады. Сөйлеу орталығын ашу Қарағанды облысы білім басқармасының «Абай ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі басшысының бұйрығымен ресімделеді;
мемлекеттік мекемеге қабылдау бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің оқу бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымында оқуға жіберудің типтік ережелері негізінде жүзеге асырылады. Балаларды қабылдауға арналған құжаттар тізімі бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің білім беру оқу жоспарларын іске асыратын білім беру ұйымдарында оқуға жіберу ережелерімен және мемлекеттік қызметтер көрсетудің тиісті мемлекеттік стандарттарымен анықталады. Бірінші сыныпқа қабылдау үшін баланың ата-аналары немесе заңды өкілдері мұғалім таңдауға құқылы емес. Сыныптан сыныпқа көшу оқу жетістіктерінің нәтижелері бойынша педагогикалық кеңестің шешімімен жүзеге асырылады;
шағын жинақты мектептерден басқа, 0-11 сынып оқушыларының ең аз саны 12 адамнан кем болмауы керек. Мектепке дейінгі сыныптарға қабылдау ата-аналардың немесе басқа заңды өкілдердің өтініштері бойынша жүзеге асырылады;
үлгерімнің ағымдық мониторингін, білім алушылардың аралық және қорытынды аттестаттауларын өткізу бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын іске асыратын білім алушылардың үлгерімін, аралық және қорытынды аттестаттауын бақылаудың стандартты ережелеріне сәйкес жүзеге асырылады;
қорытынды аттестаттаудан сәтті өткен түлектерге мемлекеттік білім беру ұйымы мөрімен куәландырылған тиісті білімі туралы құжат беріледі;
ерекше жағдайларда білім беру ұйымының мемлекеттік басқару органының шешімі бойынша заңсыз әрекеттер жасағаны, білім беру ұйымының жарғысын өрескел және бірнеше рет бұзғаны үшін кәмелетке толмаған оқушыларды оқудан шығаруға жол беріледі. Жетім балаларды және ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды шығару туралы шешім қорғаншы және қамқоршы органдардың келісімімен қабылданады. Ересек оқушылардың мемлекеттік мекемесінен шығаруға педагогикалық кеңестің шешімі бойынша заңсыз әрекеттер жасағаны, білім беру ұйымының жарғысын өрескел және бірнеше рет бұзғаны, сондай-ақ оқу үлгерімі үшін жол беріледі;
тәрбиеленушілерді мини-орталықтың топтарынан шығару ай сайынғы төлем уақытында төленбеген жағдайларда жүзеге асырылады, егер бала медициналық қарама-қайшылықтары болса, себепсіз бір айдан астам уақыт жоғалып кетеді;
оқушыларға дәрігерге дейінгі медициналық көмекті әкімшілік пен оқытушылық құраммен бірге оқушылардың денсаулығы мен физикалық дамуына, медициналық іс-шаралардың өткізілуіне және санитарлық-гигиеналық нормалардың сақталуына жауапты мейірбике көрсетеді. Жергілікті денсаулық сақтау органдары (емхана) медициналық көмек көрсетеді. Оқушылар кесте бойынша медициналық тексеруден өтеді;
жалпы білім беру процесінің қатысушылары: тәрбиенушілер, оқушылар, мұғалімдер, тәрбиенушілер мен оқушылардың ата-аналары (оларды алмастыратын адамдар);
оқушылардың құқығы бар:
- ақысыз жалпы орта білім алуға;
- әр түрлі қызметтегі ерекше жетістіктері үшін марапатталуға;
- медициналық көмекке;
- кітапхана қорын ақысыз пайдалану;
- қосымша білім беру қызметтерін алуға;
- мемлекеттік мекемені басқаруға қатысуға;
- адамның қадір-қасиетін құрметтеу, ар-ождан және ақпарат бостандығы, өз пікірлері мен сенімдерін еркін білдіру.
мемлекеттік мекеме зайырлы және діни білімнің бөліну принципін сақтайды. Кез-келген нысанда діни білім алуға жол берілмейді;
қорытынды аттестаттаудан сәтті өткен түлектерге мемлекеттік білім беру туралы мемлекеттік мекеменің мөрімен куәландырылған тиісті білімі туралы құжат беріледі.
Оқушылар міндетті:
- мемлекеттік мекеменің жарғысы мен ішкі тәртіп ережелерін сақтауға;
- мектептің оқушысының мүлкіне зиян келтірілген жағдайда, адал ниетпен оқуға және мекеме мүлкіне ұқыпты қарауға, оның құндылығын ата-аналарымен бірге қалпына келтіруге және өтеуге;
- басқа оқушылар мен оқу орнының қызметкерлерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге;
- мемлекеттік мекеме көрсеткен мектеп формасын киюге міндетті.
кәмелетке толмаған балалардың ата-аналары мен басқа заңды өкілдері:
- мемлекеттік мекемемен берілген мүмкіндіктер шеңберінде,баланың тілектерін, жеке бейімділігі мен ерекшеліктерін ескере отырып оқу формасын таңдау;
- қамқоршылар кеңесі немесе ата-аналар комитеті арқылы мемлекеттік мекеменің басқару органдарының жұмысына қатысуға;
- балаларының үлгерімі, тәртібі және оқу шарттары туралы ақпарат алуға;
- балаларын оқыту мен тәрбиелеу мәселелері бойынша кеңестер алуға;
ата-аналар мен басқа заңды өкілдер міндетті:
- балалардың өмір сүруі мен оқуы үшін, олардың интеллектуалды және дене күшінің дамуын, адамгершілік қалыптасуын қамтамасыз ету үшін сау және қауіпсіз жағдайлар жасау;
- балаларды одан әрі жалпы білім беретін мектепке жібере отырып, мектепке дейінгі дайындықты қамтамасыз ету;
- мемлекеттік мекеменің жарғысында айқындалған ережелерді сақтауға;
- балалардың мемлекеттік мекемедегі сабаққа қатысуын қамтамасыз ету;
- мемлекеттік мекеме қызметкерлерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге;
- білім беру саласындағы уәкілетті орган белгілеген міндетті мектеп формасына қойылатын талаптарды сақтауға;
- мемлекеттік мекеме белгілеген киім үлгісін сақтауға;
ата-аналар (оларды алмастыратын адамдар) мекеменің жарғысын, ішкі тәртіп ережелерін сақтауға және балаларының тәрбиесі мен оқуына, сондай-ақ мемлекеттік меншікке құрметпен қарауға міндетті;
мемлекеттік мекемені басқару Қазақстан Республикасының заңнамасына, осы жарғыға сәйкес жүзеге асырылады. Алқалы басқару нысаны - Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен педагогикалық кеңес;
мемлекеттік мекемені тікелей басқаруды директор жүзеге асырады;
директор жауап береді:
- мемлекеттік мекеме қызметкерлерінің біліктілік деңгейі, білім беру бағдарламаларын оқу жоспары мен оқу процесінің күнтізбелік жоспарына сәйкес жүзеге асырғаны үшін, білім алушылардың білім сапасы, өмірі мен денсаулығы, білім беру үдерісі кезінде мемлекеттік мекеме оқушылары мен қызметкерлерінің құқықтары мен бостандықтарын сақтау үшін Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен;
- лауазымдық нұсқаулықта белгіленген лауазымдық міндеттерді, басқару органдарының нормативтік актілерін, бұйрықтарын дәлелді себептерсіз орындамағаны немесе тиісінше орындамағаны үшін, оның ішінде берілген құқықтарды пайдаланбағаны үшін;
- білім алушының жеке басына қарсы физикалық және (немесе) психикалық зорлық-зомбылыққа байланысты тәрбиенің бір жолғы әдістерін қолданғаны үшін, сондай-ақ кез-келген басқа азғындық әрекеттерді жасағаны үшін директор еңбек заңнамасына сәйкес қызметінен босатылуы мүмкін;
- өрт қауіпсіздігі, еңбекті қорғау, оқу үдерісін ұйымдастырудың санитарлық-гигиеналық ережелерін бұзғаны үшін директор Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген жауапкершілікке тартылады;
оқытушылық қызметпен айналысуға тиісті профильдерде арнайы педагогикалық немесе кәсіптік білімі бар адамдар жіберіледі.
Адамдар жұмыс істеуге жіберілмейді:
- медициналық қарсы көрсетілімдері бар;
- психиатриялық және (немесе) наркологиялық диспансерде есепте тұрған. Жыл сайын, жылына бір рет, оқу жылының басында мұғалім өзінің психиатриялық және (немесе) наркологиялық диспансерде есепте тұрмағанын кез-келген заңды түрде растайды;
- соттың заңды күшіне енген үкіміне сәйкес мұғалімнің кәсіби қызметін жүзеге асыру құқығынан айырылған;
- Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен әрекетке қабілетсіз немесе әрекеті шектеулі деп танылған;
- Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінде көзделген шектеулер негізінде;
жұмысқа қабылдау кезінде директор тиісті бос мемлекеттік қызметшілер лауазымдарына қойылатын біліктілік талаптарын басшылыққа алуы керек. Тиісті білімсіз оқытушылық қызметпен айналысуға жол берілмейді. Азаматтарды педагогикалық қызметке қабылдау тәртібін бұзғаны үшін директор жеке жауапкершілікке тартылады. Мемлекеттік мекеме қызметкерлерінің құқықтары мен міндеттері тиісті лауазымға немесе қызмет түріне Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінде айқындалады;
мемлекеттік мекемені басқару формаларының бірі - педагогикалық кеңес. Педагогикалық кеңес құрамына: директор (төраға), оның орынбасарлары, мұғалімдер, тәрбиешілер, психолог, әлеуметтік педагог кіреді. Мемлекеттік білім беру мекемесінің педагогикалық кеңесінің отырыстарына ата-аналар комитетінің немесе қамқоршылар кеңесінің мүшелері шақырылады. Педагогикалық кеңестің құрамы директордың бұйрығымен оқу жылына бекітіледі. Педагогикалық кеңес өз мүшелерінен бір жыл мерзімге хатшыны сайлайды;
педагогикалық кеңес мыналарды қарастырады:
- мемлекеттік мекемеде құқықтық актілерді іске асыру жөніндегі шаралар;
- оқу және оқу-әдістемелік жұмысының жай-күйі, оқытудың барлық түрлерінде оқыту әдістерін жетілдіру, оқытудың жаңа технологияларын енгізу мәселелері;
- оқу-тәрбие жұмысын жоспарлау мәселелері;
- қорытынды аттестаттау, оқушыларды емтихандарға жіберу, ұсынылған құжаттар негізінде оқушыларды емтихандардан босату, оқушыларды келесі сыныпқа ауыстыру немесе оларды екінші курсқа қалдыру, оқушыларды аттестаттармен, мақтау қағаздарымен марапаттау, негізгі орта білімді үздік бітіргені туралы аттестат беру, негізгі орта білім туралы аттестат, үздік аттестат, орта жалпы білім туралы аттестат, белгіленген үлгідегі куәлік;
- оқу жүктемесін бөлу, алдын-ала есеп айырысу, сертификаттауға дайындық, мұғалімдерді марапаттау және көтермелеу мәселелері;
педагогикалық кеңестің жұмысы оқу жылына арналған жоспарға сәйкес жүзеге асырылады, педагогикалық кеңестің отырысында қаралады және оны мемлекеттік мекеменің директоры бекітеді. Педагогикалық кеңес жылына кем дегенде бес рет жиналады;
- Мемлекеттік мекеме осы қызметті жүзеге асыруға, сондай-ақ осы жарғыда бекітілген өз қызметінің мәні мен мақсаттарына сәйкес келмейтін мәмілелер жасауға құқылы емес;
- Мемлекеттік мекеменің Қазақстан Республикасының заңдарымен немесе құрылтай құжаттарымен сөзсіз шектелген қызмет мақсаттарына қайшы немесе оның директорының жарғылық құзыретін бұза отырып жасаған мәмілесі: құрылтайшының, тиісті саланың уәкілетті органының, сондай-ақ осы органның талаптары бойынша жарамсыз болуы мүмкін. оған қатысты құқық субъектісінің осы жарғыда көрсетілген мүлікке қатысты функциялары, мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органның.
4 тарау. Мемлекеттік мекемені басқару
- Мемлекеттік мекемені жалпы басқаруды Қарағанды облысы білім басқармасының «Абай ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі жүзеге асырады.
- Қарағанды облысының әкімдігі мемлекеттік мекемені қайта құру және тарату туралы шешім қабылдайды.
«Қарағанды облысының экономика басқармасы» мемлекеттік мекемесі Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен келесі функцияларды орындайды:
- коммуналдық мемлекеттік мекемеге мүлік береді;
- мемлекеттік мекеменің Жарғысын, енгізілуін, өзгертілуі мен толықтырылуын бекітеді.
Қарағанды облысы білім басқармасының «Абай ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесі заңнамада белгіленген тәртіппен мынадай функцияларды жүзеге асырады:
- мемлекеттік мекеменің директорын тағайындайды;
- мемлекеттік мекеменің қаржыландыру жоспарын бекітеді;
- мемлекеттік мекеме мүлкінің сақталуын бақылауды жүзеге асырады;
- мемлекеттік мекеменің басқару органдарының құрылымын, құрылу тәртібі мен өкілеттік мерзімін, мемлекеттік мекеменің шешім қабылдау тәртібін айқындайды;
- мемлекеттік мекеме директорының құқықтарын, міндеттері мен жауапкершілігін, оның қызметінен босату негіздерін айқындайды;
- Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік мекеменің штаттық кестесін, тарифтік тізімдерін және өзге де қаржы-экономикалық құжаттамасын келіседі;
- мемлекеттік мекемеге берілген немесе өзінің жеке шаруашылық қызметі нәтижесінде сатып алған мүлікті алып қоюға немесе қайта бөлуге мемлекеттік мүлік жөніндегі уәкілетті органға жазбаша келісім береді;
- мемлекеттік мекеменің құрылтайшысына мемлекеттік мекемені қайта құру және тарату туралы ұсыныстар енгізеді;
- осы жарғымен және Қазақстан Республикасының өзге де заңдарымен жүктелген өзге де өкілеттіктерді жүзеге асырады.
- Мемлекеттік мекеменің директорын білім беру саласындағы уәкілетті орган бекіткен тағайындау ережелеріне сәйкес, Қарағанды облысының білім басқармасы «Абай ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің басшысы қызметке тағайындайды және қызметтен босатады.
- Мемлекеттік мекеменің директоры мемлекеттік мекеменің жұмысын ұйымдастырады және басқарады, Қарағанды облысы білім басқармасының «Абай ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесіне тікелей бағынады және мемлекеттік мекемеге жүктелген міндеттердің орындалуы мен оның функцияларын жүзеге асыруы үшін жеке жауапкершілікті көтереді.
- Мемлекеттік мекеменің директоры бір адамдық басқару принциптері бойынша әрекет етеді және Қазақстан Республикасының заңнамасында және осы жарғыда айқындалған оның құзыретіне сәйкес мемлекеттік мекеменің қызметі туралы өз бетінше шешім қабылдайды.
- Мемлекеттік мекеме директорының мемлекеттік мекеме жарғылық емес қызметті жүзеге асыруға бағытталған әрекеттері еңбек міндеттерін бұзу болып табылады және тәртіптік және материалдық жауапкершілікті қолдануға әкеп соғады.
- Мемлекеттік мекеменің директоры Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:
- мемлекеттік мекеменің атынан сенімхатсыз әрекет етеді;
- мемлекеттік органдарда, басқа ұйымдарда мемлекеттік мекеменің мүдделерін білдіреді;
- келісімшарттар жасасады;
- сенімхат береді;
- іссапарларға, тағылымдамадан өтуге, қызметкерлерді Қазақстандағы және шетелдік оқу орталықтарына оқыту және қызметкерлердің біліктілігін арттырудың басқа түрлері бойынша мемлекеттік мекеменің жоспарларын бекітеді;
- банктік шоттар ашады;
- барлық қызметкерлер үшін міндетті бұйрықтар шығарады және нұсқаулар береді;
- Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мемлекеттік мекеменің қызметкерлерін жұмысқа қабылдайды және босатады;
- мемлекеттік мекеменің қызметкерлеріне Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен көтермелеу шараларын қолданады және тәртіптік жазалар қолданады;
- өзінің орынбасарларының және мемлекеттік мекеменің басқа жетекші қызметкерлерінің міндеттері мен өкілеттіктерін анықтайды;
- білім беру ұйымдарында сыбайлас жемқорлықтың алдын-алу және алдын алу бойынша шаралар қабылдауды қоса алғанда, сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманы сақтау бойынша жұмысты ұйымдастырады;
- оған Қазақстан Республикасының заңнамасымен, осы жарғымен және Қарағанды облысы білім басқармасының «Абай ауданының білім бөлімі» мемлекеттік мекемесімен жүктелген өзге де функцияларды жүзеге асырады.
5 тарау. Мемлекеттік мекеменің мүлкін құру тәртібі
- Мемлекеттік мекеменің мүлкін оның теңгерімінде құны заңды тұлғаның уәкілетті органынның балансында көрсетілетінактивтері құрайды. Мемлекеттік мекеменің мүлкі мыналардың есебінен қалыптастырылады:
- оған құрылтайшы берген мүлік;
- өз қызметі нәтижесінде сатып алынған мүлік (ақшалай кірістерді қоса алғанда);
- Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған өзге де көздер есебінен қалыптастырылады.
- Мемлекеттік мекеме өзіне бекітіліп берілген мүлікті және өзіне смета бойынша бөлінген қаражат есебінен сатып алынған мүлікті өз бетімен иеліктен шығаруға немесе оған өзге де тәсілмен билік етуге құқылы емес.
- Мемлекеттік мекеменің қызметі Қарағанды облысының бюджетінен қаржыландырылады.
- Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес бухгалтерлік есепті жүргізеді және есеп береді. Мемлекеттік мекеменің есебі мен есептілігін мемлекеттік мекеменің басқару органы келесі барлық функцияларымен жүзеге асыра алады.
- Мемлекеттік мекеменің қаржылық-шаруашылық қызметін тексеру және тексеру Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жүзеге асырылады.
6 тарау. Мемлекеттік мекемедегі жұмыс тәртібі
- Мемлекеттік мекеменің жұмыс тәртібі ішкі еңбек тәртібі қағидаларымен белгіленеді және Қазақстан Республикасы Еңбек заңнамасының нормаларына қайшы келмеуге тиіс.
7 тарау. Құрылтай құжаттарына
өзгерістер мен толықтырулар енгізу тәртібі
- Мемлекеттік мекеменің құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу қолданылып жүрген заңдарда белгіленген өкілеттіктерге сәйкес осы шешімді қабылдаған құрылтайшының немесе органның шешімі бойынша жүргізіледі. Құрылтай құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу Қазақстан Республикасының "Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркеу және филиалдар мен өкілдіктерді есептік тіркеу туралы"Заңына сәйкес аумақтық әділет органдарында мемлекеттік тіркеу рәсімінен өтеді.
8 тарау. Мемлекеттік мекемені қайта ұйымдастыру және тарату шарттары
- Коммуналдық мемлекеттік мекемені қайта құру және тарату Қарағанды облысы әкімдігінің шешімімен жүзеге асырылады.
- Мемлекеттік мекеме сонымен қатар заңнамалық актілерде көзделген басқа негіздер бойынша таратылады.
- Мемлекеттік мекемені қайта ұйымдастыруды және таратуды «Қарағанды облысының білім басқармасы» мемлекеттік мекемесімен келісім бойынша Қарағанды облысының әкімдігі жүзеге асырады.
- Таратылған мемлекеттік мекеменің несие берушілердің талаптарын қанағаттандырғаннан кейін қалған мүлкін «Қарағанды облысының экономика басқармасы» мемлекеттік мекемесі қайта бөледі.
- Таратылған мемлекеттік мекеменің ақшасы, оның ішінде кредиторлардың талаптары қанағаттандырылғаннан кейін қалған осы заңды тұлғаның мүлкін сату нәтижесінде алынған қаражат тиісті бюджеттің кірісіне есептеледі.
9 тарау. Мемлекеттік мекеменің филиалдары мен өкілдіктері туралы мәліметтер
- Мемлекеттік мекеменің филиалдары мен өкілдіктері жоқ.
Директор ________________________________________Н.С. Салауат
(қолы)