Анықтама

11 сынып оқушыларының сауалнама нәтижелерін талдау
"Түлектердің кәсіби қажеттіліктері"
25.09.25 ж.
Зерттеу аясында 11 сынып оқушылары арасында олардың кәсіби қалауын, оқу бағытын таңдаудағы сенімділік деңгейін және жоғары оқу орындарына түсу процесінде қолдау қажеттілігін анықтау мақсатында сауалнама жүргізілді.
Сауалнама онлайн форматта, Google – form арқылы өтті. Сауалнамаға 61-ден 32 респондент қатысты, бұл - 52,5 %.
Сауалнамаға қатысқан оқушылар арасында келесі үрдіс байқалады:
ЖОО-ға түсу үшін бағытты таңдау.
Ең үлкен топ (40,6%) өзінің болашағына қатысты белгісіздік жағдайында және болашақ мамандықтың бағытын анықтаған жоқ. Негізгі қиындықтар бағытты таңдаумен және емтихан дайындығымен байланысты. Бірақ бұл ретте жоғары оқу орындарына түсуге жоғары қызығушылық байқалады. Таңдау жасағандардың арасында техникалық және гуманитарлық мамандықтар басым, олар ең танымал (әрқайсысы 18,8%). Бұл болашақ мамандықты таңдау бойынша кәсіптік бағдарлау мен кеңес берудің жоғары қажеттілігін көрсетеді, сонымен қатар студенттердің мәдениет, тілдер, әлеуметтік аспектілер, сондай-ақ техникалық және жаратылыстану ғылымдары, STEM мамандықтары бойынша білімге сұранысы бар екенін көрсетеді.
Бұл сұранысты көрсетеді қазіргі қоғамда және еңбек нарығында өзекті болғанына қарамастан, бұл мамандықтар ең аз қолдауға ие болды (11,1%), бұл осы мамандықтар туралы мүмкін стереотиптерді көрсетуі мүмкін. Өнер және дизайн, Әлеуметтік және жаратылыстану ғылымдары саласындағы мамандықтар респонденттердің назарын аударады, бірақ аз дәрежеде. Мысалы, әлеуметтік ғылымдарды қатысушылардың 22,2%, ал өнер мен дизайнды 11,1% таңдайды. Спортқа деген қызығушылық 19,6% құрайды, бұл оқушылардың өздері таңдаған нәрсені жалғастырудың маңыздылығын көрсетеді, бірақ респонденттердің 5,6% Мамандық таңдау туралы шешім қабылдай алмады.
Сауалнамаға қатысқандардың жартысынан көбі (56,3%) өз таңдауына сенімді. Алайда, 40,6% ойлау процесінде немесе бірнеше баламасы бар. Бұл студенттердің көп бөлігі үшін шешім қабылдау процесі әлі аяқталмағанын растайды.
Басым көпшілігі (78,1%) институтқа (ЖОО) түсуді жоспарлап отыр, ал колледж тек 21,9% қарайды. Әскери мекемені ешкім таңдаған жоқ. Бұл жоғары білім алудың басымдығы екенін көрсетеді.
Бірінші басымдық бедел немесе шығын емес, оқу мазмұны (37,5%) болып табылады. Жоғары пайызды басқа факторлар таңдайды (34,4%), бұл қосымша зерттеуді қажет етеді, бірақ оқу жағдайлары, жұмысқа орналасу мүмкіндіктері, сабақтан тыс жұмыстар сияқты аспектілерді қамтуы мүмкін. Төмен пайыз (3,1%) оқу құнына бағытталған және бюджеттік орындарға үміттенеді.
Көмектің ең сұранысқа ие түрі-дайындық курстары (31,0%), бұл олардың негізгі проблемасымен (емтихандармен) байланысты. Ата-аналардың қолдауы (21,9%) және кеңес беру (15,6%) да маңызды. Жоғары пайыз басқа көмек түрлерін қажет етеді " (28,1%) және тағы да қажеттіліктерді нақтылау қажеттілігін көрсетеді.
Оқушылар үшін стресстің ең маңызды көзі-емтихандар мен тесттер (40,6%). Екінші орында таңдау белгісіздігі бар (21,9%), бұл №1 сұрақтан қисынды түрде шығады. Талапкерлерге қарқынды дайындық пен кәсіптік бағдар беру қажет.
Тек 28,1% - ы түсуге мақсатты түрде дайындалады. Сауалнамаға қатысқандардың 70% - дан астамы не сенімсіз дайындалады, не мүлде дайындалмайды. Бұл емтихандар туралы алаңдаушылықтың жоғары деңгейі мен нақты дайындықтың төмен деңгейі арасында үлкен алшақтық тудырады.
Талдау негізінде келесі ұсыныстарды беруге болады:
1. Кәсіптік бағдарлауды күшейту қажет: анықталмаған 40,6% көмекке бағытталған іс-шараларды (тестілеу, консультациялар, мамандықтарды егжей-тегжейлі шолумен Ашық есік күндері) жүргізу қажет.
2. Оқуға түсуге дайындыққа назар аударыңыз: емтихандар (40,6%) басты мәселе, ал дайындық курстары (31%) басты қажеттілік екенін ескере отырып, сапалы дайындық бағдарламаларын белсенді түрде ұсынып, алға жылжыту керек.
3. Ақпараттық науқан: мамандықтардың басымдығын ескере отырып (37,5%), жарнамалық және ақпараттық жұмыс университеттің беделіне емес, бағдарламалардың, оқу жоспарларының және мансаптық перспективалардың егжей-тегжейлі сипаттамасына бағытталуы керек.
Анықтаманы кәсіби бағдар беруші В. В. Гришина дайындады