back-image
Қарағанды облысы білім басқармасының Теміртау қаласы білім бөлімінің "№ 14 мектеп-лицейі " коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Қазақ тілінің қолданылу аясын кеңейту

Қазақ тілінің қолдану аясын кеңейту, оның ішінде нашар көретіндер үшін қажетті жағдайлар жасау мақсатында Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің Тіл саясаты комитеті қазақ тіліндегі сөйлеуді синтездеу жобасын жүзеге асырды (экран дикторы)

screenreader.tilqazyna.kz
Организации> Қарағанды облысы білім басқармасының Теміртау қаласы білім бөлімінің "№ 14 мектеп-лицейі " коммуналдық мемлекеттік мекемесі

Әлеуметтік-психологиялық қызмет

 

Тиханина Елена Александровна

педагог- психолог

Таканаева Инна Замировна

педагог-психолог

Озерова Анна Павловна

педагог- дефектолог

 

 

 

ПСИХОЛОГТАРДЫҢ БАЛА ТӘРБИЕСІ БОЙЫНША КЕҢЕСТЕРІ

 
Баланы қалай дұрыс тәрбиелеу керектігін білгісі келетіндер үшін психологтар келесі тармақтарға назар аударуды ұсынады. Бала дұрыс өсіп, дамуы үшін ата-ана бұл үшін қолайлы жағдай жасауы керек. Біз не туралы айтып жатқанымызды түсіндіріп көрейік.
 
Баланың дұрыс дамуы үшін ата-ананың сүйіспеншілігі мен қамқорлығы өте маңызды. Ол оларды сезінбесе, көптеген мәселелердің пайда болуына негіз жасалады. Бұл мінез-құлық ауытқулары туралы ғана емес. Денсаулыққа қатысты мәселелер туындауы әбден мүмкін.
 
Кейде ата-ана баланы жақсы көреді, бірақ ол оны сезбейді. Сондықтан балаларыңызға сүйіспеншілігіңізді көрсетіңіз: оларға сезімдеріңізді айтыңыз, оларды құшақтап сүйіңіз, сүйіспеншілігіңізді басқа жолдармен көрсетіңіз.
 
 
Бала ата-ананың махаббаты шексіз екенін сезінуі керек. Бұл ана мен әке оны қандай жағдайда да жақсы көретінін білдіреді. Бала қандай теріс қылықтар жасаса да, қандай жағдайға тап болса да, ата-анасы сүйіспеншілігін тоқтатпайды, әрқашан көмекке келеді.
 
Баланы барлық кемшіліктерімен: толық, зейінсіз, гиперактивті және т.б., жақсы көріп, сол күйінде қабылдайды.Кейбір ата-аналар баланы өз идеалына бейімдей бастайды. Ал егер бұл нәтиже бермесе, олар ренжіп қалады. Бала сіздің ұнатпағаныңызды сезінеді, оған сенбейтінін, үмітті ақтамағанын сезінеді. Оның өзін-өзі бағалауы осыдан зардап шегеді, бұл қайтадан жиі проблемаларға әкеледі.
 
Қажет кезде балаңызға қолдау көрсетіңіз. Нәресте де, жасөспірім де қиын жағдайда көмек пен кеңес сұрайтын адам бар екенін, бақытсыздықпен жалғыз қалмайтынын сезінуі керек. Бала ата-анасының қамқорлығында өзін қауіпсіз сезінуі керек.
 
Балаңызды қорқынышты оқиғалармен қорқытпаңыз. Мысалы, егер сіз балаға жаман мінез-құлық болған жағдайда, баба яга келіп, оны орманға сүйреп апаратынын айтсаңыз, онда бала мұны былай түсінеді: біріншіден, қорқынышты кемпір кез келген уақытта пәтерге кіре алады және екіншіден, ата-анасы әйелге оны өз ұясына сүйреп апаруға мүмкіндік береді. Сондықтан сіз ата-анаңызға сене алмайсыз, олар сізді қорғамайды. Бала өзін қауіпсіз сезінбейді.
 
Баланың өміріне қызығушылық танытыңыз. Онымен сізді қызықтыратын тақырыптар туралы ғана емес, әртүрлі тақырыптар туралы сөйлесіңіз. Бірге көбірек уақыт өткізіп, өзара қызықты нәрселермен айналысыңыз. Жағымды эмоцияларға толы бірлескен бос уақыт ата-аналар мен балалар арасындағы достық қарым-қатынастың пайда болуына ықпал етеді.
 
 
Баланы құрметтеңіз. Осы немесе басқа мәселе бойынша оның пікірін құрметпен тыңдаңыз, оны жұмыстан шығармаңыз («маған әлі де кеңес беру жеткіліксіз», «ақылды болмаңыз»). Балаңызды тіпті кішкентай жетістіктері мен жетістіктері үшін мақтаңыз. Содан кейін кейбір ата-аналар «Мақтауды күтпейсіз, бірақ ұрысу әрқашан құпталады» деген қағидамен өмір сүреді. Мұндай жағдайда бала өзін-өзі бағалауды қалай дамыта алады? Баланы әділетсіз сөздермен және істермен ренжітпеңіз. Оған қарсы физикалық күш қолданбаңыз. Оған айқайламаңыз.
 
Егер сіз балаға бірдеңе үйреткіңіз келсе, онда зейіннің осындай қасиетін қолданыңыз: бізді қызықтыратын нәрсе күш-жігерсіз өздігінен есте қалады. Егер сіз өзіңіздің іс-әрекеттеріңізді нәресте үшін қызықты етсеңіз, балаға қажетті білім мен дағдыларды сіңірудің қажеті жоқ.
 
 
Белгілерді асыра пайдаланбаңыз. Олар балаға қызықсыз және қызықсыз. Жақсы үлгі көрсеткен жөн. Балалар ата-анасының мінез-құлқын үлгі етеді. Мысалы, ұлы адамның өмірін әкесінің өмірі қалай көрсетеді. Егер әке жұмыстан кейін диванда жатса, үйде ештеңе жасамаса, үйге анда-санда мас болып оралса, онда бала бұл мінез-құлықты қалыпты жағдай деп санайды және болашақта да солай болады.
 
Бала психологиясы саласында өзін-өзі тәрбиелеумен айналысыңыз, мысалы, ата-аналарға арналған психологтар жазған әдебиеттерді оқыңыз. Сонда сіз өз қателеріңізді уақытында байқап, түзетіп қана қоймай, болашақта мүмкін болатын мәселелер тізімімен танысып, оларды қалай шешуге болатынын алдын ала білесіз. Психолог Екатерина Мурашова жазған ата-аналарға арналған кітаптарды оқуға кеңес беремін. Олар оқуға оңай және қызықты, көптеген пайдалы ақпаратты қамтиды. Егер сіз бала тәрбиелеуде қиындықтарға тап болсаңыз, онда, ең алдымен, осы кітаптардан сіз өз сұрақтарыңызға жауап таба аласыз. Автор ата-аналардың психологтарға жүгінетін жиі кездесетін мәселелерін сипаттап, оларды жеңу бойынша ұсыныстар береді. Екатерина Мурашова балаларға арналған кітаптарды да жазады.
 
 
Қиын жағдайларда, сондай-ақ білімі жеткіліксіз болған жағдайда, тиісті маманға хабарласу керек: психолог, психотерапевт, психиатр, нейропсихиатр және т.б. Психолог түсінікті, бірақ оған дәрігерлердің қандай қатысы бар? Баланың мінез-құлқындағы проблемалар кейде психикалық және неврологиялық аурулардың белгілері болғанына қарамастан. Ата-аналар өздерінің қорқыныштары мен уайымдарынан дәрігерге баруды кейінге қалдырады. Бұл дұрыс емес. Ауру өздігінен шешілмейді, бірақ асқынуы мүмкін. Қалай болғанда да, жауды (бұл жағдайда ауруды) көзбен білу керек. Бала тезірек

Дәреже: Әлеуметтік - психологиялық қызмет

Новости